اخبار داغ

فاطمه معتمدآریا مطرح کرد؛

روایت «سبالو» از موسیقی غنی جنوب/ خوشحالم که این فیلم ساخته شد

روایت «سبالو» از موسیقی غنی جنوب/ خوشحالم که این فیلم ساخته شد
فاطمه معتمدآریا تهیه‌کننده مستند «سبالو» در آیین دیدار این مستند بیان کرد که «سبالو» درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است و بسیار خرسندم که این فیلم ساخته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین دیدار مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا عصر یکشنبه ۱۰ اسفندماه در موزه سینما برگزار شد تا اکران این فیلم در سینماهای «هنروتجربه» آغاز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مستند «سبالو»,

فاطمه معتمدآریا پس از مراسم امضای پوستر در فضای باز موزه سینما در جمع مهمانان اظهار کرد: در ابتدا باید از شما تشکر کنم که برای تماشای ۲ مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری که در یک بسته روی پرده سینما رفته‌اند، امشب اینجا هستید.

,

این هنرمند درباره علت حضور نیافتن کارگردان «سبالو» در آیین دیدار فیلمش مطرح کرد: محسن نساوند کارگردان «سبالو» امشب اینجا نیست اما دوستانش در کنار ما هستند و من هم به نمایندگی از فیلم «سبالو» امشب اینجا هستم. از آنجا که وضعیت کرونا بحرانی است و رفت و آمد هم کار صحیحی نیست ایشان نتوانست از جنوب کشور بیاید و همراه شما فیلم را تماشا کند و از این بابت عذرخواهی کرد.

,

تهیه‌کننده «سبالو» درباره این مستند عنوان کرد: از اینکه این مستند را محسن نساوند ساخته است، بسیار خوشحالم چراکه ایشان خود بومی بوشهر و به اقلیم خودش به ویژه موسیقی منطقه آگاه و آشنا است.

,

معتمدآریا در پایان اظهار کرد: این مستند درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است. بسیار خرسندم که این فیلم ساخته شد و از این بابت که شما با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اینجا حضور دارید و به تماشای فیلم می‌نشینید، بسیار خوشحال هستم.

,

«سبالو» روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

,

مستندهای «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری از دهم اسفند در «هنروتجربه» در یک بسته روی پرده رفته‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه