اخبار داغ

زالی عنوان کرد؛

موج کرونا در حال شعله‌ورتر شدن است/مهم‌ترین چالش‌های ویروس

موج کرونا در حال شعله‌ورتر شدن است/مهم‌ترین چالش‌های ویروس
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، مسئله جدی در شیوع بیماری کرونا را شکل گیری جهش‌های ویروس دانست و گفت: پیش بینی می‌شود با فراز و فرودهایی به لحاظ گسترش اپیدمی روبرو شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علیرضا زالی، در نشست هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبیین وضعیت شیوع اپیدمی کرونا در تهران، اظهار کرد: اگرچه هنوز خیزش چهارم بیماری در تهران شکل نگرفته ولی در عین حال موج بیماری در حال شعله ور تر شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مسئله جدی در شیوع کرونا شکل گیری جهش‌های ویروس است، افزود: با توجه به مدل سینوسی شیوع کرونا در تهران، پیش بینی می‌شود کلانشهر تهران با فراز و فرودهایی به لحاظ گسترش اپیدمی روبرو باشد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه گستردگی انتشار و قدرت سرایت پذیری کووید ۱۹ با جهش‌های ایجاد شده بالا رفته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه تغییر الگوی سنی ابتلاء در این بیماری که بیشتر بین گروه‌های سنی پنج تا ۲۵ ساله است، نشان از تغییراتی در ساختار این ویروس دارد.
,
 
,
زالی افزود: همچنان پاسخ قطعی به این سوال که آیا جهش‌های جدید به درمان‌های متعارف و واکسیناسیون مقاوم است یا خیر، وجود ندارد.
,
 
,
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: دنیا با ویروسی مهاجم روبرو است که می‌تواند میزان ابتلاء و به دنبال آن مرگ و میرها را به طور چشمگیری افزایش دهد بنابراین اهتمام بیشتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین اعمال سیاست‌های لازم با هدف کاهش بار اپیدمی ضرورت دارد.
,
 
,
وی، ترددهای غیرضروری خصوصاً در مناطق متراکم سطح شهر و یا احتمال انجام سفرهای نوروزی از سوی برخی شهروندان را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی گسترش ویروس کرونا دانست و گفت: قطعاً اتخاذ تدابیری با هدف کاهش ترددها می‌تواند در ریشه کنی کرونا استراتژی موفقی تلقی شود.
,
 
,
زالی اظهار امیدواری کرد که انجام واکسیناسیون به عنوان پنجره طلایی قطع زنجیره کرونا هر چه سریع‌تر در سطح گسترده و برای گروه‌های هدف در کشور اجرا شود.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: مهر
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه