اخبار داغ

رئیس سازمان اوقاف:

ایران تنها کشور برگزار کننده مسابقات قرآن در شرایط کرونایی است

ایران تنها کشور برگزار کننده مسابقات قرآن در شرایط کرونایی است
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سی وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در فضای مجازی اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، ایران تنها کشور برگزار کننده مسابقات قرآن کریم در جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی روز دوشنبه در نشست خبری با تبریک ماه رجب و قدردانی از برگزار کنندگان مسابقات قرآنی اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در ایام شیوع کرونا می تواند این پیام را به جهانیان منعکس سازد که اسلام و قرآن زنده است و جامعه اسلامی پویا و بالنده راه سعادت و تکامل را می پیماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که مسابقات قرآن کریم را تعطیل نکرده و با برگزاری آن در فضای مجازی در قالب بخش های مختلف با بهره گیری از ظرفیت فناوری روز دنیا این مهم را گسترده تر به انجام می رساند.
,
 
,
رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه همه کشورهای برگزار کننده مسابقات بین المللی قرآن کریم با شیوع ویروس کرونا اقدام به تعلیق یا تعطیلی این مسابقات کرده اند، ادامه داد: همزمان با این دوره از مسابقات دومین دوره رقابت های خوشنویسی کتابت قرآن کریم نیز برگزار خواهد شد.
,
 
,
وی گفت: دومین دوره همایش بین المللی خوشنویسی کتابت قرآن کریم با موضوع کتابت قرآن و تبادلات فرهنگی برگزار می شود که تاکنون مقالات بیش از ۲۰ نفر از محققان حوزه خوشنویسی از ایران، عراق، ترکیه، فرانسه قرائت شده و رتبه گرفته اند و در این دوره از مسابقات برگزیدگان معرفی و تجلیل خواهد شد.
,
 
,
خاموشی با تاکید بر اینکه مسابقات قرآن کریم کشور منحصرترین و با رجعت ترین مسابقات جهان است، اظهار داشت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در دی سال گذشته برگزار شد که در آن دوره ۴۱۱ نفر از ۶۷ کشور از پنج قاره جهان در رشته های مختلف شرکت کردند که از این تعداد ۱۲۲ نفر از ۴۵ کشور به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.
,
 
,
وی تصریح کرد: مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات نیز در قالب فضای مجازی از ۳۰ دی تا دوم بهمن ماه امسال برگزار شد به صورتی که شرکت کننده فایل های تلاوت خود را براساس ضوابط فنی ضبط و ارسال کردند.
,
 
,
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در این دوره ۵۷ نفر از ۲۶ کشور جهان برگزیده و به سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم راه پیدا کردند که این مسابقات از شانزدهم تا بیستم اسفند ماه در فضای مجازی برگزار خواهد شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات از شبکه های تلویزیونی و کانال های اینترنتی پخش خواهد شد، اظهار داشت: بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات به ترتیب از قاره آفریقا، آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکا هستند.
,
 
,
خاموشی با تاکید بر اینکه این مسابقات با هدف تکریم منزلت قرآن کریم به عنوان کتاب اندیشه، عمل، کتاب زندگی، میل به سعادت و خوشبختی در بین امت اسلامی و همچنین تکریم و تجلیل از مقام و منزلت قاریان و حافظان قرآن کریم برگزار می شود، افزود: یکی از مهم ترین ریسمان های وحدت بخش، بحث قرآنی بین جوامع اسلامی است، اگر قاری مسلمان ما از یمن، سوریه، مصر، اردن، عراق، افغانستان، آفریقا و سایر کشورهای اسلامی در این مسابقات شرکت می کنند دلالت بر یک معنای مهم دارد که همه حول محور قرآن، وحدت و یکپارچگی خود را حفظ می کنند و از این مسیر منحرف نمی شوند و با تمسک به قرآن در مقابل توطئه های غرب و صهیونیست ها، وهابیت، تکفیری ها ایستادگی خواهند کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه