اخبار داغ

نایب رئیس مجلس:

کمیسیون آموزش مجلس اقدام وزارت علوم را در ادغام چند دانشگاه‌ بررسی می‌کند

کمیسیون آموزش مجلس اقدام وزارت علوم را در ادغام چند دانشگاه‌ بررسی می‌کند
نیک بین در پاسخ به تذکری درباره اقدام وزیر علوم در ادغام تعدادی از مراکز آموزش عالی و دانشگاهی، گفت: کمیسیون آموزش این اقدام خلاف قانون را بررسی خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه، 11اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: وزارت علوم خلاف قانون نسبت به ادغام برخی از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور در استان‌هایی مانند اصفهان، خراسان جنوبی و بیرجند اقدام کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: دولت با برداشت غلط از قانون و تحت عنوان ساماندهی اقدامی خلاف قانون انجام داده است؛ ادغام مذکور خلاف قانون اساسی و خلاف صریح قانون برنامه ششم توسعه است.
,
 
,
نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه هر انحلال و ادغامی منوط به مصوبه مجلس است، براین اساس انحلال و ادغام دانشگاه شهرستان کاشمر با بیش از 10 هزار دانشجوی بومی که جذب کرده خلاف قانون و منافع علمی کشور است.
,
 
,
نیک بین اظهار داشت: دولت متخصص در زمینه ناراضی کردن مردم به ویژه افراد دانشگاهی است.
,
 
,
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواست تا این اقدام خلاف قانون وزارت علوم را بررسی کند.
,
 
,
 انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه