اخبار داغ

معاون لجسیتک و حمل و نقل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد؛

راه‌اندازی نخستین پایانه "تیرپارک" کشور در مرز بازرگان/ سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال در سامانه تیرپارک مرز بازرگان

راه‌اندازی نخستین پایانه "تیرپارک" کشور در مرز بازرگان/ سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال در سامانه تیرپارک مرز بازرگان
صفری مقدم گفت: سامانه تیرپارک و سامانه هوشمند مذکور به زودی و طی چند هفته آتی آماده بهره برداری خواهد شد و این طرح ثمره مشارکت و سرمایه گذاری مشترک ۷۰۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی صفری در گفت و گو با اروم نیوز اظهار داشت: پایانه نوبت دهی ناوگان خروجی از مرز بازرگان اولین تیرپارک استاندارد در مرزهای کشور است که با چنین سطحی از استاندارد کیفی در ارایه خدمات و زیرساخت‌های ایمنی و امنیتی احداث شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی ادامه داد: بهره برداری از این پایانه اولین حلقه از مجموعه اقداماتی است که سازمان منطقه آزاد ماکو با هدف ساماندهی مرز بازرگان انجام داده است.

,

معاون لجسیتک و حمل ونقل سازمان منطقه آزاد ماکو، گفت: بهره برداری از این تیرپارک موجب حذف صف‌های طولانی در جاده‌های منتهی به پایانه مرزی بازرگان می‌شود.

,

صفری مقدم ادامه داد: رانندگان می‌توانند با استقرار در این تیرپارک و استفاده از امکانات رفاهی آن با فراغ بال و امنیت خاطر، زمان انتظار تا رسیدن نوبت و فراخوانی به گمرک را سپری کنند.

,

وی بیان کرد: با ایجاد زیرساخت های امنیتی و سیستم نظارت تصویری و طراحی سامانه هوشمند و امکاناتی که در این سامانه مدنظر قرار گرفته است، راننده و صاحبان ناوگان می‌توانند در هر لحظه از زمان تخمینی انتظار تا فراخوانی به گمرک مطلع شوند.

,

معاون لجسیتک و حمل ونقل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و گمرک کشور این سامانه با سایر سامانه‌های ذیربط از جمله سامانه پنجره واحد گمرک متصل شده و ضمن تبادل اطلاعات یکپارچگی فرایندهای سازمانی بین منطقه آزاد، گمرک و پایانه مرزی را تضمین خواهد کرد.

,

صفری مقدم اظهار داشت: مرز بازرگان طرح پایلوت و الگویی برای ساماندهی و هوشمندسازی مدیریت پایانه های مرزی کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی است که با پیشگامی منطقه آزاد ماکو در دست اجراست و تجارب موفق این الگو می تواند در سایر مرزهای کشور پیاده سازی و الگوبرداری شود.

,

گفتنی است، تیرپارک‌ها، مجموعه‌هایی هستند که به منظور تمرکز خدمات مورد نیاز رانندگان وسایل نقلیه ایرانی، خارجی و سرنشینان آنها در طول جاده‌های ارتباطی کشور احداث شده‌اند و دارای امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه