اخبار داغ

یادداشت؛

مردم فریب ترفندهای رسانه‌ای کاندیداها را نخورند

مردم فریب ترفندهای رسانه‌ای کاندیداها را نخورند
در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ آنچه بیش از پیش اهمیت دارند روی کارآمدن دولتی است که دغدغه مردم را داشته و انقلابی و ولایت‌مدار باشد؛ راه حل بازکردن گره مشکلات اقتصادی به‌عنوان دغدغه امروز همه مردم، در داخل کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک؛ «کارزار» شاید بهترین صفت برای انتخابات باشد؛ کارزاری که محل سنجش برنامه، خرد، عقلانیت، عملکرد و رفتار است و بر این اساس با نگاهی به برخی رفتارهای جریانی، جناحی و فردی، در فرایندی که این روزها شاهد آغاز آن هستیم، چند روش جهت جلب نظر افکار عمومی، انحراف، دوقطبی سازی با استفاده از انواع رسانه‌ها است که در زیر به برخی از این ترفندها اشاره می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

بزن زیر میز به هر قیمتی

, بزن زیر میز به هر قیمتی,

این استراتژی اکثرا توسط افرادی که خودشان در حاکمیت مسئولیت داشته و دیکته نوشته‌شده‌ای دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها برای پرت کردن حواس افکار عمومی از کارنامه خود، به قانون، سیاست‌ها، ساختارها و... حمله می‌کنند و سعی در ایجاد انحراف اساسی در برداشت‌های مردم دارند. این‌ها می‌گویند برای موفقیت در این رقابت باید هزینه‌تراشی کرد و بهترین راه، زدن بر زیر میز و قهرمان سازی از خود و گرفتن ژست‌های مردمی است.

, . ,

فقط ما خوبیم

, فقط ما خوبیم,

این گروه خود را وامدار و مالک کشور می‌دانند و هر کسی غیر خودشان را نفی می‌کنند. این گروه درباره حمایت‌های قبلی خود از کاندیداها و خروجی‌هایی که داشته، هیچ توضیحی نمی‌دهند و تنها بر طبل اینکه اگر ما نباشیم همه‌چیز از دست خواهد رفت می‌کوبند.

, .,

رقیب هراس‌ها

, رقیب هراس‌ها,

این گروه بیشتر از برچسب‌زنی و پیش‌بینی‌های هراس‌انگیز و زیر سوال بردن افراد و نه تفکرات و استدلال‌ها بهره می‌برند. این گروه به‌خوبی می‌دانند برانگیختن احساسات مردم، یک موفقیت محسوب می‌شود مخصوصا اگر این حس ترس و دلهره باشد. پس درباره رقیب اهریمن سازی می‌کنند.

, .,

ما و مردم؛ آن‌ها و نظام

, ما و مردم؛ آن‌ها و نظام,

این دسته دوقطبی سازان قهاری هستند که در گام نخست با عنوان سازی و برچسب‌زنی، فرد، گروه یا جریانی را ذیل یک کلمه یا گزاره قرار می‌دهند و از این طریق به هدف خود که قرار دادن مردم در برابر هم، مردم در برابر حاکمیت و معنادار کردن انتخابات هست، حرکت می‌کنند. این گروه به‌ظاهر با شعارهای فریبنده، خود را مردمی معرفی می‌کنند و هر کسی مقابل آن‌ها بود را محصول یک مافیا و زد و بند سیاسی می دانند. این دسته از تکنیک سیاه و سفیدنمایی استفاده می‌کنند.

, . ,

می‌توانستیم؛ اما نگذاشتند

, می‌توانستیم؛ اما نگذاشتند,

گروهی از جریانات که قصد کنشگری انتخاباتی دارند همواره سعی در ارائه تصویر از نهادهای پنهان و پشت پرده که مانع شده‌اند آن‌ها کار کرده یا شعارهایشان را عملی کنند، بهره می‌برند. سیاه نمایی و نداشتن اختیارات قانونی و... شاه‌ بیت سخنان این دسته است.

, . ,

تکرارکنندگان بی‌اثری

, تکرارکنندگان بی‌اثری,

این گروه با استفاده از تکنیک تکرار سعی می‌کنند القاء کنند که رای شما اثر ندارد، نتیجه رای هم اثری ندارد و اوضاع بهبود نخواهد یافت و همه‌چیز نمایشی و فرمایشی است. این گزاره‌ها با تکرار، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

, .,

مبهم گویان

, مبهم گویان,

این گروه جز ترسیم دره عمیق کم‌کاری قبلی‌ها، همواره درباره خود، جریان و برنامه‌هایشان مبهم و کلی سخن می‌گویند و مخاطب متوجه راهکار یا برنامه آن‌ها برای حل مشکلات نمی‌شوند، چرا که اساسا برنامه‌ای ندارند. این‌ها ضعف‌ها را به‌قدری بلند فریاد می‌زنند که دست خالی بودن خودشان ذیل این صدای بلند گم شود.

,

در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ آنچه بیش از پیش اهمیت دارند روی کارآمدن دولتی است که دغدغه مردم را داشته و انقلابی و ولایت مدار باشد تا در سایه ولایت مقتدر امام خامنه ای کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد. گره تمام مشکلات در داخل است و گره مشکلات اقتصادی که امروز دغدغه همه مردم و مسئولین است در داخل است.

,

اگر تمام کاندیدها از هر ترفندی برای تصاحب قدرت استفاده کنند در پایان آن مردم هستند که باید به آنها رای داده و عملکرد آنها را بسنجند، زیرا بزرگترین رسالت ایران، انتخاباتی بر اساس رای مردم است. انتخاباتی که در هیچ کجای دنیا چنین شفافیتی ندارد، امروز مردم از مسئولین جلوتر هستند زیرا بر اساس واقعیت های اجتماعی نظر می دهند نه بر اساس سمت، پست و مقام.

,

سیدمحمد کریمی؛ فعال رسانه‌ای

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه