اخبار داغ

بورس مثبت شد؛

لغو عرضه اولیه موجب افزایش ۳ هزار واحدی بود/ تزریق پول کارساز بود؟

لغو عرضه اولیه موجب افزایش ۳ هزار واحدی بود/ تزریق پول کارساز بود؟
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴هزارواحدی روبرو شد و شاخص در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۶واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۰۴درصدی مواجه شد.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۹۳۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۶۲۱میلیارد تومان در بیش از ۷۱۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴هزار و ۶۴۵واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۶هزار و ۲۸۶واحد قرار گرفت.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
تزریق پول به بازار تا حدی جواب داد و معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در برخی نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و همین موضوع شاخص را مثبت کرد. اما از بین رفتن اعتماد به بازار هنوز باعث شده تا خروج پول حقیقی شدت بگیرد و از طرفی حقوقی‌ها نیز در پایان سال در حال خروج پول از بازار سهام هستند و این در حالی است که فروش اوراق دولت نیز بیشتر شده.
,
 
,
امروز لغو عرضه اولیه روز چهارشنبه روند بازار سهام را تغییر داد و شاخص کل در چند دقیقه بیش از ۳ هزار واحد رشد کرد و این درحالیست که بازار سهام با فشار عرضه همراه بود و این عرضه‌ها جای خود را به تقاضا در شاخص‌سازان داد.
,
 
,
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
,
 
,
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۲۱۱واحد، کل (هم‌وزن) ۱۸۸واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۲۲واحد، آزاد شناور ۳۳۶۲واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۵۵۰۸ و ۲۱۱۶ واحد رشد کردند.
,
 
,
فرابورس هم با معامله یک میلیارد و ۱۶۲میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۹۸۳میلیارد تومان در ۵۵۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۴واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۹۷۹واحد قرار گرفت.
,
 
,
در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، ذوب آهن اصفهان و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.
,
 
,
انتهای پیام /
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه