اخبار داغ

ایزدخواه در گفت‌وگو با دانا:

کتمان عملکرد ارزی دولت دخل و تصرفی در اصل ماجرا ندارد/ عملکرد دولت در بازار ارز مانند عملکردش در بورس بود

کتمان عملکرد ارزی دولت دخل و تصرفی در اصل ماجرا ندارد/ عملکرد دولت در بازار ارز مانند عملکردش در بورس بود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای واعظی واقعیت عملکرد دولت را آگاهانه یا ناآگاهانه به زبان آورده است و تکذیبیه بعدی آن چندان دخل و تصرفی در اصل عملکرد دولت نخواهد داشت.
[

«روح الله ایزدخواه»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه آقای روحانی بارها گفتند که اگر اراده کنیم می توانیم در طول یک هفته قیمت دلار را روی هر قیمتی ثابت کنیم گفت: براساس مولفه های اقتصادی کشور ما، دولت بدون شک در قیمت گذاری های ارز دخیل و موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به تکذیب اظهارات محمود واعظی ادامه داد: کتمان یک عمل به حرف و تکذیبیه نیست، فرآیندهای اقتصادی نشان می دهد که عملکرد دولت در حوزه ارز و دلار چگونه بوده است.

,

ایزدخواه با اشاره به اینکه دولت در تعیین قیمت ارز یا دخیل بوده و یا حداقل موثر بوده است تصریح کرد: نوسانات قیمت ارز متاثر از رفتار دولت بود همانطور که دولت با عملکرد مشخص خود وضعیت بورس را دچار تلاطم های غیرقابل جبران کرد.

,

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت در هجوم بی قاعده و بی منطق مردم به بازار بورس دخیل و مقصر بود تاکید کرد: از شخص آقای رئیس جمهور تا دیگران در دولت مستقیم از مردم دعوت کردند که در بازار بورس سرمایه گذاری کنید حالا که این اقدام غیر منطقی با شکست مواجه شده است آقایان دولتی عملکرد خود را کتمان می کنند و می گویند ما نگفتیم بورس همین است و ریسک دارد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هر چقدر به دولت گفتیم که دعوت مردم به بورس منطقی نیست ما را متهم می کردند که کام مردم را تلخ نکنیم و اجازه دهید مردم خوش باشند گفت: مصداق این رفتار دولت در بازار ارز هم اتفاق افتاد، دولت خودش قیمت ارز را گرفتار نوسان کرد و با وجود اینکه رئیس دفتر رئیس جمهور رسما به آن اعتراف کرده باز هم حرف و عمل خودشان را تکذیب می کنند.

,

ایزدخواه با بیان اینکه اگر فضای اقتصادی کشور را رصد کنیم خواهیم دید که دولت در نوسانات ارزی دخیل بوده و نیازی به کتمان آن نیست تاکید کرد: البته دولت اگر بخواهد می تواند شرایط را مدیریت کند زیرا برای مدیریت بازار به اندازه کافی از اختیار برخوردار است و دستش باز است همچنان که کالاهای انبار شده در گمرک در طول یک هفته ترخیص شد.

,

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: آقای واعظی واقعیت عملکرد دولت را آگاهانه یا ناآگاهانه به زبان آورده است و تکذیبیه بعدی آن چندان دخل و تصرفی در اصل عملکرد دولت نخواهد داشت.

,

 

,

انتهای پیام/مهرکش

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه