اخبار داغ

روی دیگر سکه این روزها؛

طعم تلخ شیرینی نوروز، تکاپوی عیدانه کرونا

طعم تلخ شیرینی نوروز، تکاپوی عیدانه کرونا
امسال نیز همچون سال گذشته داستان تکراری روزهای اسفندماه کمی تغییر کرده است چرا که قرار است زیر سایه کرونا سال ۱۴۰۰ را آغاز کنیم؛ ویروسی که بسیاری از سنت‌های ما ایرانی‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سال های متمادی است که اسفندماه نرسیده از خانه و کوچه های شهر بوی عید می آید، شاید برای اکثر ایرانی ها روزهای پایانی سال خاطره هایی مشترک از جمله خانه تکانی، خرید برای خانه و لباس برای اعضای خانواده و …را  تداعی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اصلا همان بوی عیدی، بوی نان از اسفندماه است که مشام ایرانی ها را پُر و حال و هوای این روزها را سرشار از شادی می کند.

,

, ,

اما داستان تکراری روزهای اسفندماه از سال گذشته کمی تغییر کرده است و با ظهور بیماری کرونا همه ی زندگی ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

,

هرسال این موقع مردم با خرید آجیل، شکلات و شیرینی، پخت سمنو، چینش هفت‌سین، دیدوبازدیدها، مهمانی‎های شبانه و سفرهای نوروزی در تدارک عید به‌یادماندنی برای خانواده‌هایشان بودند اما امسال همچون سال گذشته این کارها به جای آنکه روح را نوازش دهند، تهدیدی بر سلامت افراد جامعه شده اند.

,

این دومین سالی است که کرونا مهمان عیدانه ی خانه های ایرانی ها است؛ مهمانی که با آمدنش سنت های دیرینه ی ایرانی ها را تحت تاثیر خود قرار داده و طعم شیرین دید و بازدید ها را با اضطراب و تلخی همراه کرده است البته امسال کرونا نسخه ای جدید از خود به نام کرونای انگلیسی را رونمایی کرده است؛ گویی این کرونا است که تکاپوی عیدانه دارد و با مهمان شدن در خانه ها رخت سیاه را با خود می آورد.

,

همچون زنجیری به هم وصل هستیم

, همچون زنجیری به هم وصل هستیم, همچون زنجیری به هم وصل هستیم,

محمود باقری یکی از شهروندان کرمانی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی آن هم در نزدیکی فرا رسیدن سال جدید، بیان کرد: کرونا این را ثابت کرد که همه ما همچون زنجیری به هم متصل هستیم، اگر یک نفرمان به این ویروس مبتلا شویم، سایر افراد را نیز تحت تاثیر قرار خواهیم داد.

,

او در ادامه گفت: من و خانواده ام تصمیم داریم که امسال همچون سال گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و در خانه بمانیم.

,

, ,

مردم از طریق فضای مجازی با اعضای خانواده شان در ارتباط باشند

, مردم از طریق فضای مجازی با اعضای خانواده شان در ارتباط باشند, مردم از طریق فضای مجازی با اعضای خانواده شان در ارتباط باشند,

زهرا باغخانی دیگر شهروند کرمانی است که به تازگی مادرش را بخاطر ویروس کرونا از دست داده ، او به ما گفت: از مردم می خواهم  در یک مقطع زمانی اعضای خانواده از جمله پدر و مادرشان را نبینند و یا از طریق فضای مجازی با آن ها در ارتباط باشند این خیلی بهتر است تا آنکه برای همیشه از دیدن عزیزانشان محروم شوند.

,

زهرا که عزادار مادرش بود با تاکید فراوان بیان کرد: اگر چه نزدیک عید است و حال و هوای عید به رفت و آمدها است اما از مردم می خواهم که مهمانی های خانوادگی شان را قطع کنند.

,

او با اندوه ادامه داد: برادرم کرونا داشت و خوشبختانه خوب شد اما چون به مادرم سر می زد او به این بیماری مبتلا شد و ما اکنون دیگر مادرمان را در جمع خود نداریم.

,

کرونای انگلیسی تهدیدی جدی برای همه سنین

, کرونای انگلیسی تهدیدی جدی برای همه سنین, کرونای انگلیسی تهدیدی جدی برای همه سنین,

در حالیکه تا کنون ۶ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی در کرمان شناسایی شده اند این لزوم برای همه ی شهروندان کرمانی است که بیش از گذشته به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

,

بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان روز گذشته درجمع خبرنگاران با بیان این‌که وضعیت کرونایی استان هم‌اکنون در شرایط ثبات قرار دارد، گفته که «از ۲۹ آذر ماه به بعد شهر قرمز در استان نداریم و در مجموع وضعیت دی‌ماه و اوایل اسفندماه استان به لحاظ بیماری تثبیت شده است و تنها نگران ورود کرونای انگلیسی هستیم که درگیری در سنین پایین و قدرت ابتلا و فوت بیشتری دارد».

,

وی با بیان این‌که خطر همچنان استان را تهدید می‌کند، بر رعایت کردن اصول مراقبتی تاکید کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه