اخبار داغ

تردد معلولین در دست‌اندازهای دلخراش فارسان؛

چشم امید ۳۵۰۰ معلول فارسانی به مناسب‌سازی معابر است

چشم امید ۳۵۰۰ معلول فارسانی به مناسب‌سازی معابر است
در شهرستان فارسان بیش از ۳۵۰۰ معلول و مددجو تحت حمایت بهزیستی است که برای تردد نیاز به مناسب‌سازی در شهر دارند که خوشبختانه بیش از ۱۰۰ مکان در شهرستان مناسب‌سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ جمعیت معلول استان هر روز برای عبور از هزاران چاله و چوله و آسفالت‌های پر از وصله پینه دچار زحمت می شوند اما این امر در حالی روی می دهد که این قشر مظلوم حتی برای تردد در فضاهای علمی و دانشگاهی نیز با مشکل مواجه هستند.

حل مشکل تردد معلولان در خیابان ها و معابر شهری نیارمند اقداماتی جدی و دلسوزانه است هر چند که در این زمینه بهزیستی به عنوان دبیر کمیته مناسب‌سازی انتخاب شده و باید بر اماکن عمومی نظارت داشته باشد اما از نظرات تخصصی این سازمان استفاده نمی‌شود و رمپ‌هایی با شیب تند و 90 درصد در شهر ایجاد می شود، رمپ‌هایی که تردد از آن چه برای افراد عادی و چه برای معلولین و افراد ناتوان جامعه مشکل‌ساز است.

دسترسی به اماکن عمومی برایم سخت شده است

حیدری یکی از معلولین شهر فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز می‌گوید: یکی از مشکلات معلولین برای حضور در جامعه نبود امکان دسترسی به اماکن عمومی و ادارات دولتی، به دلیل مناسب نبودن مسیر‌های تردد در سطح شهر است.
 
او ادامه می‌دهد: مناسب نبودن پیاده‌روها، اتوبوس‌ها، پایانه‌ها، حمل‌ونقل درون‌شهری، ورودی بانک‌ها، عابربانک‌ها، نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب معلولین، تابلو‌های راهنمایی در تقاطع ها، پارکینگ خودرو مختص معلولین، آسانسورها، نبود رمپ در تمام نقاط شهر، توجه نکردن به اصول مناسب‌سازی در جلوی درب خانه‌ها و پارک کردن خودرو جلوی سطح شیب‌دار، ازجمله موانع پیشروی معلولین جهت مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی است.



بیش از 100 مکان در شهرستان فارسان مناسب سازی شده است

مرتضی صنیع ثالث رئیس اداره بهزیستی شهرستان فارسان در گفتگو جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در شهرستان فارسان سه مرکز سالمندان وجود دارد که به بیش از 170 نفر از  سالمند ارائه خدمات داده می شود.
 
وی در ادامه افزود: خدماتی که مراکز به آن ها  ارائه می‌دهند شامل خدمات پزشکی، پرستاری، مهارت‌های حرکتی، روانشناسی، هنری و سرگرمی است که باوجود ویروس کرونا مراکز تعطیل است و این خدمات به‌صورت آنلاین  ارائه می‌شود.
 
صنیع ثالث خاطرنشان کرد: در شهرستان فارسان بیش از 3500 معلول و مددجو تحت حمایت بهزیستی است که  برای تردد نیاز به مناسب‌سازی در شهر دارند که خوشبختانه بیش از 100 مکان در این شهرستان مناسب‌سازی شده است.
 
وی تصریح کرد: در خصوص مناسب‌سازی جهت معلولین شهرداران قول داده‌اند که مابقی محل‌های تردد که نیاز به مناسب‌سازی دارند را انجام دهند.
 
صنیع ثالث اظهار داشت: در این راستا اداره بهزیستی نیز برای معلولین که تحت پوشش هستند و ساختمان آن‌ها نیاز به مناسب‌سازی دارد را کمک می کند و این روند کمک به معلولین بیشتر برای تسریع دررفت آمد ادامه دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, دسترسی به اماکن عمومی برایم سخت شده است,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
, ,
,
, بیش از 100 مکان در شهرستان فارسان مناسب سازی شده است,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه