اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد؛

افتتاح ۴۳ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان‌جنوبی/ ۷۸ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی محقق شد

افتتاح ۴۳ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان‌جنوبی/ ۷۸ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی محقق شد
نصرآبادی گفت: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۴۳ پروژه حوزه منابع طبیعی در استان خراسان جنوبی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۴۳ پروژه حوزه منابع طبیعی در استان خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود.

وی افزود: از این ۴۳ پروژه ۲۴ پروژه در حوزه آبخیزداری، ۱۴ پروژه مقابله با بیابان‌زایی، سه پروژه جنگل‌کاری و جنگل‌داری و یک پروژه ترسیب کربن در استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه ۲۰ میلیارد تومان است.

نصرآبادی جمعیت برخوردار از این تعداد پروژه را ۶۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۱۱۵ روستا و آبادی از این پروژه‌ها برخودار می‌شوند.

وی اظهار کرد: ۳۲ مبع آبی که شامل قنوات می‌شود تحت تاثیر مستقیم پروژه‌ها قرار خواهد گرفت.

تثبیت و ایجاد شغل برای ۱۷ هزار نفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با افتتاح این ۴۳ پروژه برای بیش از ۱۷ هزار نفر اشتغال جدید و تثبیت شغل از ابتدای آغاز پروژه تا بعد از افتتاح فراهم شده است.

نصرآبادی از افتتاح سامانه دیجیتال در عرصه منابه طبیعی و آبخیزداری به منظور حفاظت از امور اداری و رسیدگی به پرونده‌ها خبر داد و گفت: طی این سامانه آخرین وضعیت پوشش گیاهی کشور مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: تقدیر از نمونه‌های بخش منابع طبیعی و آبخیزداری و تقدیر از همکاران نمونه و خانواده‌های آنان طی هفته منابع طبیعی با حفظ پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برگزاری مانور مشترک یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت مشترک با سایر یگان‌های حفاظت، برنامه رسانه‌ای جهت اطلاع رسانی آحاد جامعه از عملکرد منابع طبیعی، ارائه گزارش عملکرد از طرح‌های اجرا شده و معرفی قوانین، مقررات و دستورالعمل‌هایی که در راستای منابع طبیعی و آبخیزداری است از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده طی این هفته است.

نصرآبادی خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه توسعه پارک‌های آبخیز به صورت سراسری و با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان فارس افتتاح خواهد شد؛ این گونه پارک‌ها نقش مهمی در صرفه جویی منابع آبی دارد.

نهال‌کاری ورودی‌های بیرجند

وی به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان “حرکت جهادی در راستای حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی” اشاره کرد و گفت: هفته منابع طبیعی که آغاز آن از ۱۴ اسفند است را به صورت سراسری و همگانی در سطح کشور و به منظور توسعه سازمان فضای سبز شهر بیرجند و ورودی‌های مرکز استان از سمت شهرهای کرمان، مشهد و زاهدان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی دخیل در این امر را با نهال‌کاری آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۱۴ اسفند ساعت ۱۱:۱۵ ورودی مرکز استان از سمت مشهد (رو‌به‌روی پلیس‌راه استان) با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و سایر مسئولانی استانی نهال‌کاری می‌شود.

نصرآبادی به برنامه مشترک با صدا وسیمای استان به منظور نهال‌کاری اشاره و عنوان کرد: تاکنون قسمتی از کار نهال‌کاری با این دستگاه اطلاع‌رسان انجام شده و مابقی طی هفته منابع طبیعی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های هفته منابع طبیعی کاشت نهال در حوزه عملیه بیرجند و بقاع متبرکه است که این اقدام با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به برگزاری کنگره شهدای زن در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که در خراسان جنوبی نیز ۶ شهیده زن داریم طی هماهنگی که با بنیاد شهید و امور ایثارگان استان انجام شده قرار است طی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در منازل این شهدا کار نهال‌کاری انجام شود.

توزیع عمومی نهال در نماز جمعه انجام نمی‌شود

نصرآبادی تصریح کرد: امسال مانند هر ساله توزیع عمومی نهال را در نماز جمعه نخواهیم داشت و متقاضیان از جمله دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح که درخواست تهیه نهال داشته باشند می‌توانند به نهالستان‌هایی که در سطح استان داریم مراجعه کرده و نهال غیرمثمر دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۳۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان کشت شده که آماده تحویل به متقاضیان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی در مورد اعتبار پروژه‌های افتتاحی، خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار پروژه‌هایی که طی این هفته افتتاح می‌شود از اعتبارات سال گذشته است.

نصرآبادی در خصوص اعتبارات سال جاری، اظهار کرد: تاکنون ۸ میلیارد تومان اعتبار استانی و حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای پروژه‌های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری محقق شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تثبیت و ایجاد شغل برای ۱۷ هزار نفر, تثبیت و ایجاد شغل برای ۱۷ هزار نفر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نهال‌کاری ورودی‌های بیرجند, نهال‌کاری ورودی‌های بیرجند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توزیع عمومی نهال در نماز جمعه انجام نمی‌شود, توزیع عمومی نهال در نماز جمعه انجام نمی‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه