اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج:

دلالان با گلابیِ ۱۲۵ هزار تومانی و موز وارداتی پوست مردم را کندند/ سرمازدگی؛ پشت پرده گرانی خیار در بازار کرج

دلالان با گلابیِ ۱۲۵ هزار تومانی و موز وارداتی پوست مردم را کندند/ سرمازدگی؛ پشت پرده گرانی خیار در بازار کرج
سیف الله عسگرخانی گفت: قیمت کاذب میوه ها مانند گلابی کیلویی 125 هزارتومان به واسطه دلال بازی هایی است که در بازار میوه تحت عنوان بارهای تشریفاتی صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج درباره گرانی میوه طی روزهای اخیر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: موز میوه ای وارداتی بوده و نوسان قیمت آن به واسطه نرخ ارز است، در نتیجه تغییرات قیمت دست واردکننده ها است و اتحادیه ها نقشی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سیف الله عسگرخانی افزود: گلابی مصرف آنچنانی ندارد و عرضه آن زیاد است، به‌نوعی میوه‌ای تشریفاتی محسوب می شود، در حال حاضر گلابی در میادین میوه و تره بار وجود ندارد و فروشنده ها آن را از تهران تهیه کرده و دلال در نوسان قیمت این میوه موثر است.
,
 
,
وی اظهار داشت: قیمت کاذب میوه‌ها مانند گلابی کیلویی ۱۲۵ هزارتومان به واسطه دلال‌بازی‌هایی است که در بازار میوه تحت عنوان بارهای تشریفاتی صورت می گیرد، درحالیکه گلابی در میادین عادی شاهد عرضه گلابی نیستیم.
,
 
,
عسگرخانی تصریح کرد: قیمت خیار نسبت به روزهای قبل کمی ارزانتر شده است اما به واسطه سرمای منطقه جیرفت عرضه آن کم بود، خیار میوه ای نیست که قابلیت انبار کردن یا احتکار داشته باشد، زمانی که تقاضا برای یک میوه در بازار زیاد و توزیع حاقلی باشد شاهد تورم در آن محصول خواهیم بود.
,
 
,
وی گفت: قیمت میوه از اتحادیه مرکز تعیین می‌شود و کرج نقشی در آن ندارد، البته چاره ای نیست و انواع میوه ها برای توزیع باید در شهر وجود داشته باشد، نمی شود گفت بارفروشان نباید میوه برای عرضه خریداری کنند چرا که میوه نیاز روزانه شهروندان است.
,
 
,
عسگرخانی افزود: پرتقال یک ماه پیش در میادین میوه و تره‌بار از کیلویی ۵ تا ۸ هزار تومان عرضه می شد و فراوان بود اما به بعد از اعلام دولت برای تنظیم بازار شب عید، پرتقال را کیلویی ۱۰ هزار تومان از باغداران مازندران خریداری کردند و قیمت به ۱۱ هزار تومان رسید.
,
 
,
وی اظهار داشت: متاسفانه علی رغم اینکه میادین میوه تره‌بار سال‌هاست کرج و دیگر شهرها را پوشش می دهند اما بازار میوه شب عید را از دست ما خارج کرده اند و توزیع پرتقال و سیب توسط جهاد کشاورزی و دیگر مراکز در مراکز چندگانه سطح شهر انجام می شود، به نوعی دیگر به اتحادیه بارفروشان ارتباط پیدا نمی کند.
,
 
,
عسگرخانی در خاتمه تصریح کرد: تنظیم بازار شب عید به میادین میوه و تره بار لطمه بزرگی وارد کرده است، قیمت میوه در میادین ثابت بود اما زمانی که نرخ پرتقال و سیب در مراکز سطح شهر توسط دولت تعیین می شود قیمت میوه افزایش یافته و تورم را در شاهد خواهیم بود.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه