اخبار داغ

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد:

عدم مدیریت علت وضعیت نابسامان سیمان یزد

عدم مدیریت علت وضعیت نابسامان سیمان یزد
بحری رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد عدم مدیریت در استان را علت وضعیت نابسامان سیمان یزد دانست و گفت: علت دشمنی تولیدکنندگان سیمان استان با مردم یزد را متوجه نمی‌شوم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر بحری در گفتگو با یزدرسا، در خصوص علت گرانی سیمان در استان یزد، گفت: متأسفانه در این مورد می‌توان مشکل اصلی را عدم مدیریت دانست چون هیچ‌چیز در کشور کم نشده اما توجه به این مسائل و مدیریت کاهش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد شاخص پیشرفتگی را توسعه صادرات اعلام و اضافه کرد: اینکه کارخانه جات تولید سیمان که بعضاً دولتی هم هستند، صادرات انجام می‌دهند هیچ مشکلی ندارد ولی دلیلی بر این نمی‌شود که سیمان تولیدی در استان یزد به استان فارس و یا دیگر استان‌ها صادر شود.

,

وی خاطرنشان کرد: کارخانه اعلام می‌کند که به‌صورت مستقیم سیمان به استان‌های دیگر صادر نمی‌کند اما با استفاده از واسطه‌ها این کار را انجام می‌دهد که همین مسئله به یک چالش بزرگ برای استان تبدیل شده است.

,

بحری با بیان اینکه یکی از کارخانه جات تولید سیمان در استان، سهمیه سیمان به شهرستان مهریز را 300 تن و شهرستان یزد را تنها 500 تن در نظر گرفته که مشخص نیست با چه منطقی این کار صورت می‌گیرد، افزود: حداقل سهمیه سیمان برای شهرستان یزد باید هفت برابر مهریز باشد درصورتی‌که تنها 200 تن تفاوت دارد.

,

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد ادامه داد: وقتی شرکت بتن نتواند سیمان مورد نیاز خود را نتواند تأمین کند، طبیعتاً تولید آن کاهش و با کم شدن تولید، قیمت تمام شده محصول افزایش پیدا خواهد کرد و با این افزایش، تولیدکننده هم مجبور به‌اضافه کردن نرخ آن می‌شود.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه یکی از کارخانه جات تولید سیمان در استان یزد روزانه 4500 تن است که باید پرسید، این تولیدات سیمان به کجا صادر می‌شود؟ افزود: این کارخانه به هر واسطه 500 تن سیمان اختصاص داده درحالی‌که به 300 نفر از فعالان این عرصه در یزد 500 تن سیمان می‌دهد. اکثر این 300 نفر مستضعف و با کمترین سود به کار خود ادامه دادند و در شرایط کنونی که کرونا هم وجود داشته با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده اند که متاسفانه بحث توزیع سیمان نیز کار آنها را با یک چالش جدی روبه‌رو کرده است.

,

بحری با بیان اینکه علت دشمنی تولیدکنندگان سیمان با مردم یزد را متوجه نمی‌شوم، اضافه کرد: سیمان یزد در شهرهای سیرجان و انار تخلیه می‌شود اما به‌اندازه موردنیاز مردم یزد سیمان اختصاص داده نمی‌شود.

,

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد با تأکید بر اینکه برای رفع مشکل کنونی سیمان در استان، مسئولان باید پیگیر باشند افزود: مشکل اصلی ما در استان، کارخانه‌های دولتی هستند زیرا کارخانه‌های شخصی همیشه در این مسیر همراه بودند و مسئله‌ای هم هیچ‌گاه پیش نیامده اما متأسفانه کارخانه‌های دولتی امروزه این چالش‌ها را برای مردم یزد به وجود آوردند.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه