اخبار داغ

درنگی در نامه رئیس کانون‌وکلا به وزیر، برای دریافت واکسن؛

واکسیناسیون وکلاء ضروری تر است یا پاکبان‌ها؟/ وکیلِ مدافعِ‌حق و پایبندقانون؛ با قانون‌شکنی، حق‌کشی نمی‌کند!

واکسیناسیون وکلاء ضروری تر است یا پاکبان‌ها؟/ وکیلِ مدافعِ‌حق و پایبندقانون؛ با قانون‌شکنی، حق‌کشی نمی‌کند!
رئیس کانون وکلای در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار اولویت‌بخشی این صنف برای دریافت واکسن کرونا شد؛ این کانون که باید مدافع حق و قانون باشد، چرا با قانون‌شکنی، حق صنوفی چون پاکبانان را که مدام با زباله های بیمارستانی و پسماندهای عفونی سروکار دارند را ضایع می‌کند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها تب‌وتاب گاردگیری حول موضوع واکسیناسیون کرونا فروکش کرده است. در این رهگذر برخی از صنوف که اعضای آنها در دکان هشتک سازی‌های بیگانگان، هشتک‌های "واکسن نزنید" و "واکسن بخرید" و... را تک می‌کردند و داد سخن سر می‌دادند؛حالا تنور مصلحت را داغ دیده‌ و درصددند، نان مقصود خود را بر این آتش برشته کنند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در همین خصوص «جلیل مالکی»، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار در اولویت قرار دادن وکلا برای دریافت واکسن کرونا شد.
,
 
,
مالکی در این نامه بابیان اینکه وکلا برای انجام وظایف حرفه‌ای خود و دفاع از حقوق شهروندان مستمراً مجبور به حضور در مراجع قضایی هستند، نوشته؛ «وکلا ازجمله افراد شاغل
,
در حِرَف پرخطر از حیث ابتلا به پاندومی ویروس کرونا محسوب می‌شوند و شغل ایشان نیز به‌واسطه ضرورت پیگیری حقوق موکلین آن‌ها تعطیل‌بردار نیست.»
,
مالکی در انتهای نامه خود بیان کرد: «مستدعی است با عنایت به وضعیت مخاطره‌آمیزی که وکلای دادگستری در آن قرار دارند، ترتیبی اتخاذ گردد که موجبات و مقدمات لازم برای در اولویت قرار گرفتن وکلای دادگستری برای تزریق واکسن کرونا در کشور فراهم شود.»
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
گرچه باید پیش‌تر از این تصریح می‌شد که مقصود این نوشتار مشخصاً تمام وکلای شریف نیستند؛ بلکه برخی از چهره‌هایی است که در مرکزیت و کانون صنف وکلا، به حاشیه‌نویسی و حاشیه‌سازی سرگرم‌اند!
,
 
,
آن‌گونه که معلوم است، کانون وکلا- فرهیختگان منظور نظر جامعه ما (!)- قائل به این نکته نیستند که وزارت بهداشت خسروی است که صلاح کار را بهتر از همه می‌داند؛ لذا بهتر نیست با سکوت خود این وزارتخانه را یاری داد تا بر اساس اسناد و الزامات خود جامعه هدف واکسیناسیون را انتخاب کند؟!
,
 
,
حال این سوال مطرح می شود که آیا قبل از نگارش نامه مذکور، حضرات کانون وکلا مواجهه همکاران خود با سایر صنوف و حرف را به لحاظ خطر پذیری مقایسه کرده اند؟! چرا که این کانون باید مدافع حق و قانون باشد، چگونه می تواند با قانون‌شکنی حق صنوفی چون پاکبانان را که مدام با زباله های بیمارستانی و پسماندهای عفونی سروکار دارند را ضایع کند؟
,
 
,
برخی از رسانه‌ها نامه رئیس کانون وکلا را در مقایسه‌ای نعل به نعل به درخواست حسین کرمان پور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی همسان دانسته‌اند. چندی پیش کرمان پور در نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کرده بود که واکسیناسیون هنرمندان را در اولویت قرار دهد که این درخواست با واکنش‌های بسیاری، ازجمله مخالفت و انتقاد برخی از هنرمندان مواجه شد.
,
 
,
اما نکته حائز اهمیت در این دو مقایسه این است که رسالت و وظیفه کانون وکلا و مشخصاً! هر وکیل قسم یادکرده دفاع از حق و حقیقت است. ناگفته پیداست که وکلا برای حق‌گویی و حق‌جویی باید به ابزار قانون مسلح باشد؛ درحالی‌که درخواست رئیس کانون وکلا مبنی بر اولویت‌بخشی به واکسیناسیون وکلا، جایگاه «قانون» را از منظر وکلای موردبحث این نوشتار، روشن می‌کند.
,
 
,
همان افرادی که در مورد خود و حرفه خود دچار دگراندیشی شده‌اند و بر این باورند که چون از خرطوم فیل به خشت افتاده‌اند، باید نان دیگری بخورند و هوای دیگری استنشاق کنند و یا اصلاً برای کارهای درخشان آنها جهانی دیگر باید!
,
درحالی‌که بارها به اثبات رسیده این قشر با چهره‌ای از چهره‌های بی‌شمار خود، شعار دفاع از موکلان و مردم سر می‌دهند و با چهره‌ای دیگر خون مردم گرفتار را در شیشه می‌کنند و شعارهای آتشین را هیزم داغ کردن بازار مکاره خودکرده با این هدف که حق‌الوکاله را بدون هیچ الزام و التزامی بالا ببرند و در کانون خودمختار خود، هیچ خدایی را بنده نیستند.
,
 
,
با این اوصاف باید پذیرفت که نامه رئیس کانون وکلا در هیئت دم‌خروسی عاقبت از قبای حقیقت بیرون زد و پاسخ معادله را به‌روشنی داد؛ پاسخی که به‌تنهایی و به‌صورت تجریدی، حکایت «اظهرمن‌الشمس» است و پاسخی مناسب برای نقطه‌چین‌های ابهام و جاهای خالی!
,
 
,
انتهای پیام/
,
گزارش از علی خدائی
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه