اخبار داغ

نماینده ادوار مجلس:

دولت باید مصوبه مجلس را اجرا کند

دولت باید مصوبه مجلس را اجرا کند
بخشایش اردستانی گفت: طبق قانون دولت باید مصوبه مجلس را رعایت و اجرا کند، اما او با تأخیر سه ماهه، به نوعی به مصوبه مجلس پشت کرده و قطعاً باید به قوه قضائیه معرفی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بخشایش اردستانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: برخی لابی‌ها در دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات محاسبات غلطی را در ذهن رؤسای جمهور آمریکا ایجاد کرده‌اند که ایجاد چنین محاسباتی در ذهن بایدن هم توسط آنها صورت می‌گیرد؛ بنابراین اگر بایدن بخواهد برمبنای این محاسبات حرکت کند ، بعید می‌دانم که به برجام بازگردد اما اگر بایدن برمبنای واقعیات حرکت کند باید به برجام بپیوندد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, احمد بخشایش اردستانی, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: اهرم فشار و تحریم تنها اهرم‌هایی هستند که بایدن می‌تواند علیه ایران به کار بگیرد و بر این مبنا با ایران مذاکره کند، اما این اهرم‌ها جواب نمی‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهد با ایران وارد مذاکره و همکاری شود حتماً باید وارد برجام شود؛ یعنی باید قطعنامه 2231 را بدون هیچ‌پیشرطی اجرا کند نه اینکه امتیازات نمادین ارائه دهد.

,

کارشناس سیاست خارجی با بیان این مطلب که اهرم غرب علیه ایران اهرم فشار است و اهرم ایران علیه غرب اخراج بازرسان آژانس است، گفت: متأسفانه دولت روحانی هیچ علاقه‌ای به اجرای مصوبه مجلس در خصوص پروتکل الحاقی ندارد، اما از ترس اینکه پای آنها به دادگاه کشانده نشود، به اجبار آن را اجرا می‌کند؛ درصورتی‌که مصوبه مجلس اهرم خوبی در دست دولت محسوب می‌شود که می‌تواند در مقابل غرب از آن به خوبی استفاده کند.

,

بخشایش اردستانی  معتقد است که بایدن درصدد ایجاد اختلاف میان دولت و حکومت است و در همین رابطه عنوان داشت: شاید بخواهد یک سری امتیازات کم‌اثر به ایران ارائه دهد و از سوی برخی تحریم‌های ناچیز را تعلیق کند تا از این طریق میان دولت و حکومت اختلاف بیاندازد.

,

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت فراتر از پروتکل الحاقی به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به اماکن هسته‌ای کشورمان را داده بود.

,

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با آمدن بایدن دولت آقای روحانی تلاش می‌کند تا بگوید اگر رئیس جمهور بعدی از جنس این دولت باشد، آن وقت تحریم‌ها برداشته خواهد شد، گفت: در اصل این دولت تلاش می‌کند تا از طریق احیای دوباره برجام، فرد مدنظر او رئیس جمهور بعدی ایران شود.

,

بخشایش اردستانی درباره عدم پایبندی دولت به مصوبه مجلس تأکید کرد: طبق قانون دولت باید مصوبه مجلس را رعایت و اجرا کند، اما او با تعلل در اجرای آن و تأخیر سه ماهه، به نوعی به مصوبه مجلس پشت کرده و قطعاً باید به قوه قضائیه معرفی شود؛ چون خلاف قانون عمل کرده است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه