اخبار داغ

سرپرست شبکه دامپزشکی سرخس:

۵۰۰ کیلو تخم‌مرغ رایگان بین خانوارهای خسارت‌دیده از بیماری آنفلوانزای طیور توزیع شد

۵۰۰ کیلو تخم‌مرغ رایگان بین خانوارهای خسارت‌دیده از بیماری آنفلوانزای طیور توزیع شد
تیموری گفت: در راستای کمک به معیشت خانواری که در عملیات معدوم‌سازی و مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در شهرستان سرخس با اکیپ واکنش سریع شبکه دامپزشکی همکاری کردند، ۵۰۰ کیلو تخم‌مرغ رایگان توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاشم تیموری، سرپرست شبکه دامپزشکی سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: با توجه به کانون شدن روستای اسلام قلعه و عملیات معدوم‌سازی طیور در این روستا که باعث مهار بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد طیور شد، در بین خانواری که در این عملیات با اکیپ دامپزشکی همکاری داشتند و برای کمک به معیشت و قدردانی از آن‌ها حدود ۵۰۰ کیلو تخم‌مرغ به‌صورت رایگان توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سرپرست شبکه دامپزشکی سرخس افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور، بیماری ویروسی مشترک بین انسان و طیور است که باعث ایجاد خسارات شدید به صنعت مرغداری و اقتصاد کشور می‌شود.

,

تیموری با تأکید بر اینکه این بیماری تهدیدکننده بهداشت جامعه انسانی نیز است، بیان کرد: با اقدام سریع و به‌موقع کارکنان خدوم شبکه دامپزشکی، این بیماری بلافاصله بعد از شیوع در سطح شهرستان سرخس، مهار شد.

,

وی خاطرنشان کرد: لیست خانوارهایی که در عملیات مهار این بیماری در روستای اسلام قلعه طیور بومی‌شان معدوم شد، برای پرداخت غرامت به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است.

,

سرپرست شبکه دامپزشکی سرخس عنوان کرد: فعالیت در شبکه دامپزشکی جهاد در راه ارتقای بهداشت جامعه انسانی است و دامپزشکان جهادگرانه در راه حفظ اقتصاد و بهداشت کشور در حال تلاش هستند.

,

تیموری از اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر، پاسگاه انتظامی گنبدلی، دهیار روستای اسلام قلعه، بخشدار مرکزی، شورای تأمین شهرستان و تمامی ارگان‌هایی که در مهار این بیماری نقش پر‌رنگی داشتند، قدردانی کرد.

,

به گزارش صبح توس، ۲۹ بهمن‌ماه ۹۹ بلافاصله پس از گزارش شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در روستای اسلام قلعه شهرستان سرخس، اقدامات پیشگیرانه و مهار سریع توسط شبکه دامپزشکی، بسیج و سایر دستگاه‌های مربوطه آغاز و این بیماری خطرناک قبل از شیوع در سایر نقاط شهرستان، مهار شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه