اخبار داغ

رئیس پلیس فتا استان بوشهر:

ارسال تصاویر شخصی مادر توسط کودک به مخاطبین، دردساز شد

ارسال تصاویر شخصی مادر توسط کودک به مخاطبین، دردساز شد
قاسمی با اشاره به کشف پرونده انتشار عکس‌های خصوصی، گفت: از ذخیره تصاویر شخصی در تجهیزات هوشمند همراه خود خودداری کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح پرونده، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی وی را تهدید به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی اش در شبکه های اجتماعی کرده است، موضوع در دستورکار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی بیان کرد: در بررسی علمی کارشناسان سایبری پلیس، مشخص شد که فرزند خردسال شاکی که در حال انجام بازی اینترنتی با تلفن همراه مادرش بوده که وارد گالری تصاویر شده و به صورت اتفاقی، تعدادی عکس شخصی مادر را به شماره همراه فردی که در مخاطبین گوشی ثبت شده بوده، ارسال کرده است.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی صورت پذیرفته هویت متهم و مخفیگاه وی مشخص شد که با هماهنگی قضایی، این مجرم سایبری طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با بررسی تجهیزات مکشوفه، تصاویر و فیلم های خصوصی مربوط به شاکیه نیز مشاهده شد.

,

قاسمی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: از ذخیره تصاویر شخصی در تجهیزات هوشمند همراه خودداری کنند و به هیچ عنوان فضای مجازی و تجهیزات دیجیتال همراه را که به اینترنت متصل می‌کنند بعنوان حریم خصوصی و فضای امن تلقی نکرده و در صورتی تصویربرداری از هر موضوع خصوصی از طریق گوشی، تبلت و غیره، قبل از اتصال آنها به اینترنت، محتوای شخصی را به یک حافظه ذخیره ساز دیگر همانند هارد اکسترنال منتقل کنند.

,

رییس پلیس فتا بوشهر با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

, www.cyberpolice.ir,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه