اخبار داغ

قاتل خاموش در ازدحام جمعیت در کمین است؛

ستاد کرونا بی خیالِ شلوغی بازار شب عید/ مردم رعایت کنند؛ تنها نسخه مسئولان

ستاد کرونا بی خیالِ شلوغی بازار شب عید/ مردم رعایت کنند؛ تنها نسخه مسئولان
یوسف جعفری گفت: با توجه به اینکه راههای ارتباطی و مواصلاتی بین استانها باز است، مسافران نوروزی از هم اکنون وارد شهر می شوند و بر ازدحام جمعیت افزوده می شود از مسئولان خواهشمندیم که هر چه زودتر چاره ای بیاندیشند تا اوضاع کرمان همچون خوزستان نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ این روزها به دلیل نزدیک شدن به عید نوروز و سنت دیرین ایرانی ها خرید از اواسط اسفندماه شروع می شود و بازار و پاساژها مملو از جمعیت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

متاسفانه امسال به دلیل کرونا بازار کرمان مستثنی از این قاعده نبوده و از ساعت ۱۲ ظهر به بعد تا ساعت ۹ شب بازار مظفری و انتهای خیابان شریعتی مملو از ازدحام جمعیت است، بطوری که در برخی از فروشگاه های کفش رعایت فاصله اجتماعی صورت نمی گیرد.

,

, ,

بازار مظفری کرمان دارای دالان باریکی است که با ازدحام جمعیت هم راه رفت و هم برگشت بسته می شود و حال شما قضاوت کنید که این روزهایی کرونایی چه آشفته بازاری می شود.

,

, ,

, ,

به همین دلیل به سراغ یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف کرمان رفتیم وی در پاسخ به خبرنگار ما گفت:  بارها در رابطه با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت حضور در بازار به مردم و حتی فروشندگان اخطار داده شده است.

,

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل اینکه آخر سال است و بیشترین فروش بازاریان در این ایام است آنها نمی توانند تعطیل کنند و مردم هم رعایت نمی کنند.

,

رییس اتاق اصناف استان کرمان عنوان کرد: البته در این رابطه اصناف به تنهایی نمی توانند کاری انجام دهند و دیگر مسئولان ستاد کرونا باید به کمک بیایند.

,

جعفری تاکید کرد: با توجه به اینکه راههای ارتباطی و مواصلاتی بین استانها باز است مسافران نوروزی از هم اکنون دارند وارد شهر می شوند و بر ازدحام جمعیت افزوده می شود از مسئولان خواهشمندیم که هر چه زودتر چاره ای بیاندیشند تا اوضاع کرمان به خوزستان تبدیل نشود که آن وقت “نوش داروی پس از مرگ سهراب” فایده ای نخواهد داشت.

,

حمیدرضا گلزاری مدیرگروه بهداشت محیط نیز بیان کرد: متاسفانه بارها از مردم خواسته ایم که خریدهای خود را بیشتر طرف صبح که بازار خلوت تر است انجام دهند، اما متاسفانه همچنان شاهد ازدحام طرف عصر به بعد هستیم.

,

وی گفت: بارها به مردم اطلاع رسانی شده است اما متاسفانه خود مردم رعایت نمی کنند.

,

مدیر گروه بهداشت محیط تصریح کرد: البته با پیگیری های صورت گرفته و جریمه هایی که بارها انجام شده اکثر فروشندگان از ماسک استفاده  و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

,

گلزاری خاطرنشان کرد: برای رفع این معضل مهم باید تمامی دستگاه های مربوطه دخیل باشند و یک دست صدا ندارد، اگر مسئولان چاره ای بیندیشند از جمله اینکه اجازه می دادند شهر کرمان هم مثل کلان شهرهایی چون تهران رفت و آمد زوج و فرد شود شاید این شلوغی ها کمتر می شد.

,

با استاندار کرمان زینی وند در این رابطه تماس گرفتیم تا نظر وی را در رابطه با چاره اندیشی شلوغی بازار سوال کنیم که پاسخگو نبودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه