اخبار داغ

استاندار مرکزی مطرح کرد

تولید سالانه ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان مرکزی

تولید سالانه ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان مرکزی
آقازاده گفت: استان مرکزی با تولید حدود سه میلیون تن محصولات کشاورزی سهم خوبی در تولید فرآورده‌های کشاورزی و غذایی مردم دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در افتتاح پروژه های آبخیزداری استان مرکزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی کشور در اراک گفت: افتتاح اولین پارک آبخیزداری کشور در اراک یک اقدام و کار بزرگ و ارزشمند است که از جمله اقدامات مهم در حوزه منابع طبیعی محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آقازاده اظهار کرد: خدمت در حوزه منابع طبیعی و آبخیز داری در استان مرکزی کاملاً باانگیزه و هدفمند انجام می‌شود و شرایطی خوبی در این حوزه حاکم است.

,

وی ادامه داد: پارک آبخیزداری منطقه گردشگری دره گردو اراک در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۴۱۳ هکتار واقع شده که برای ایجاد و تکمیل سازه‌های آن  ۱۶۶ میلیارد ریال  سرمایه‌گذاری شده که ۸۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح آبخیزداری از محل اعتبارات ملی و ۲۰ درصد از محل اعتبارات استانی تامین شده‌است.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: ۱۹۴ سازه آبخیزداری با ۲۰ هزار متر مکعب عملیات سازه‌ای و ۴۸۶  حجم آبی، ۱۰ و نیم کیلومتر پیاده راه، ۱۰۰ هزار هکتار عملیات بیولوژیکی در قالب این پارک آبخیزداری انجام شده و ۵۲ هزار و ۶۶ اصله نهال در این پارک کشت شده‌ است.

,

وی یادآور شد: استان مرکزی با تولید حدود سه میلیون تن محصولات کشاورزی سهم خوبی در تولید فرآورده های کشاورزی و غذایی مردم دارد و این علیرغم این است که استان مرکزی غالبا به عنوان استان صنعتی شناخته می شود اما کشاورزان نیز در این منطقه فعال هستند و استان در حوزه کشاورزی قطب مهمی محسوب می شود.

,

آقازاده افزود: امروز با افتتاح این پروژه در زمینه تامین آب مورد نیاز جنگل کاری در طول تابستان مشکلی نخواهیم داشت و آب مورد نیاز هر ۱۱۰ هزار اصله درخت تامین می شود.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: در کنار این اقدام بزرگ شهرداری اراک ۱۰ تا ۱۵ میلیارد برای ساماندهی ورودی منطقه گردشگری دره گردو تخصیص داده و استانداری نیز کمک هایی انجام داده است.

,

وی ادامه داد: همچنین امروز عملیات ایجاد هزار هکتار جنگل کاری در مسیر پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه به سمت اراک با همکاری وزارت نفت، و سایر دستگاه ها آغاز می‌شود.

,

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد:  در ۵ سال گذشته هزار هکتار جنگل کاری در استان صورت گرفته و امسال به اندازه این ۵ سال جنگل کاری اضافه خواهد شد که اقدام بزرگ و ارزشمندی است.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه