اخبار داغ

رقابت نابرابر کاندیداها با وعده‌های آنچنانی؛

«کیشِ» حاشیه‌ها به انتخابات/ شطرنجِ سیاسی برای صندلی ریاست!

«کیشِ» حاشیه‌ها به انتخابات/ شطرنجِ سیاسی برای صندلی ریاست!
برخی از رفتارهای عجیب کاندیداهای ریلست فدراسیون شطرنج به حواشی انتخابات دامن زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون شطرنج یکی از فدراسیون هایی است که وضعیت آن کماکان بلاتکلیف بوده و با سرپرست اداره می شود. بعد از ثبت نام نامزدها در تابستان و تایید ثبت نام انتخابات اولیه این فدراسیون قرار بود در 6 آبان ماه برگزار شود اما با توجه به حواشی که برای یکی از کاندیداها بوجود آمد، وزارت ورزش و جوانان این انتخابات را به بهانه کرونا لغو نمود و آنقدر برگزار نکرد تا ثبت نام قبلی باطل شود و نامنویسی کاندیداها دوباره انجام پذیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا ثبت نام مجدد از کاندیداهای فدراسیون شطرنج از ۱۳ بهمن ماه لغایت ۲۷ بهمن ماه طی ۱۰ روز کاری انجام شد و در نهایت ۱۴ کاندیدا درحالی ثبت نام کردند که فدراسیون شطرنج از انتشار اسامی و حتی تعداد افراد خودداری کرد.

,

با این وجود اسامی کاندیداهای ثبت نام شده توسط رسانه ها از جمله خبرگزاری دانا به شرح زیر اعلام شد:

,

۱- محمدرضا خورشیدی، ۲- شادی پریدر، ۳- افشین داوری، ۴- احمد علی بابایی، ۵- احمد گواری، ۶- محمد تقی ابراهیم زاده، ۷- رضا شیرین آبادی فراهانی، ۸-ایمان امیدوار طهرانی، ۹- حسن تامینی لیچانی، ۱۰- محمدابراهیم مداحی، ۱۱- کاوه خلیلی، ۱۲- محمدرضا محمدی بهابادی، ۱۳-بهروز مجدزاده خاندانی، ۱۴- عرفان هاشمی

,

, ,

نایب رئیسی که تایید نشد

, نایب رئیسی که تایید نشد,

بعد از گذشت قریب به یک هفته فدراسیون شطرنج طی بیانیه ای اسامی کاندیداهایی که توسط کمیسیون تطبیق احراز صلاحیت نشدند را اعلام کرد. طبق اعلام فدراسیون شطرنج 9 نفر از نامزدهای ریاست این فدراسیون به نام‌های محمدتقی ابراهیم زاده، ایمان امیدوار تهرانی، شادی پریدر، کاوه خلیلی، محمدرضا خورشیدی، احمدعلی بابایی، محمدرضا محمدی بهابادی، بهروز مجدزاده و امیر عرفان هاشمی با توجه به مفاد ماده 6 آیین نامه شرایط احراز چگونگی انتخاب رئیس فدراسیون‌های ورزشی و پس از تشکیل کمیسیون تطبیق، شرایط مورد نظر را برای شرکت در انتخابات ندارند.

,

مهمترین اتفاق طبق پیش بینی ها عدم تایید صلاحیت شادی پریدر نایب رئیس سابق فدراسیون بود که گفته می شد بواسطه حواشی که پیرامون او رخ داد، در دوره قبلی انتخابات ملغی شد و برای این دوره علی رغم ثبت نام مجدد تایید صلاحیت نشده. از سوی دیگر پریدر هفته گذشته به شکل ناگهانی و بدون اعلام قبلی از سمت نایب رئیسی فدراسیون نیز کنار گذاشته شد و سرپرست فدراسیون بعد از تایم اداری نایب رئیس جدید بانوان را معرفی کرد تا پریدر به طور کامل از فدراسیون شطرنج فید شود.

,

, ,

رقابت نابرابر ۵ کاندیدا

, رقابت نابرابر ۵, کاندیدا,

در نهایت پس از اعلام فدراسیون شطرنج ۵ کاندیدا در انتخابات باقی مانده اند که در انتخابات فدراسیون برای کسب صندلی ریاست با یکدیگر رقابت خواهند کرد؛ رضا شیرین آبادی فراهانی، محمدابراهیم مداحی، حسن تامینی، افشین داوری و احمد گواری.

,

از بین این کاندیداها دو چهره سیاسی در انتخابات حضور دارند، محمدابراهیم مداحی که البته پیشتر در فدراسیون شطرنج حضور داشته و حسن تامینی.

,

افشین داوری و احمد گواری نیز جزو کارمندان وزارت ورزش محسوب می شوند. احمد گواری که پیش از این سرپرستی فدراسیون همگانی و قایقرانی را بر عهده داشته و برای ریاست فدراسیون هندبال نیز کاندیدا شده بود، بعد از ناکامی در این انتخابات حالا برای شطرنج کاندیدا شده. افشین داوری نیز که پیش از این سرپرستی فدراسیون والیبال، بوکس و... بر عهده داشته و سال گذشته در انتخابات باطله فدراسیون دوومیدانی پیروز شد اما در انتخابات مجدد به هاشم صیامی رقابت باخت و یک ماه پیش از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری انتخاب شد و حالا تمرکز خود را برای انتخابات شطرنج گذاشته.

,

در این میان تنها نامزد مستقل انتخابات رضا شیرین آبادی فراهانی است که پیش از در فدراسیون های دوومیدانی و بوکس فعالیت کرده و حالا برای این انتخابات کاندیدا شده تا بخت خود در رقابت با سایر کاندیداها را امتحان کند.

,

در این میان خبری درباره رفتارهای عجیب و غریب و نامتعارف یکی از کاندیداها به گوش می رسد که شرایط انتخابات را کاملا ناعادلانه جلوه می دهد. یکی از کاندیداهای سیاسی که سابقه حضور در مجلس را دارد از حالا به استقبال انتخابات رفته و با استفاده از موقعیت خود، وعده و وعیدهای نامتعارف به روسای هیات های استانی و قول های اقتصادی می کوشد آرای مجمع را به سود خود جمع کند. رفتاری که مصداق بارز تخلف محسوب می شود و لزوم واکنش وزارت ورزش و نهادهای نظارتی را می طلبد. چه آنکه شرط اول و اصلی انتخابات رعایت بی طرفی و پرهیز از سواستفاده از موقعیت و جایگاه است که به نظر می رسد در انتخابات فدراسیون شطرنج رعایت نمی شود.

,

انتهای پیام/

,

خبرنگار: سعید آقایی

, خبرنگار: سعید آقایی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه