اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس یازدهم:

شرکت‌های خصولتی آواره و سرگردان هستند

شرکت‌های خصولتی آواره و سرگردان هستند
دهقانی گفت: شرکت‌های خصولتی به خاطر ساختار پیچیده بروکراسی، سرگردان و آواره هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهویردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: متأسفانه بدترین نوع خصوصی‌سازی در کشور انجام شده است؛ یعنی شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ به کسانی واگذار شده‌اند که اهلیت نداشته‌اند و چون سازوکاری برای آن‌ها تعریف نشده بود، نظارتی هم برروی این نوع خصوصی‌سازی صورت نپذیرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, الهویردی دهقانی, شبکه خبری تهران نیوز , , شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,  ,

وی گفت: متأسفانه شرکت‌های دولتی که واگذار شده‌اند نه می‌توان به آن‌ها شرکت‌های خصوصی گفت و نه شرکت‌های دولتی. در اصل به شرکت خصولی تبدیل شده‌اند که بخشی از سهامشان در اختیار دولت است و بخش دیگر در اختیار مردم.

,

نماینده مردم ورزقان در مجلس شوری اسلامی با بیان این مطلب که شرکت‌های خصولتی به شرکت‌های سرگردان و آواره تبدیل شده‌اند، عنوان کرد: براساس اصل ۴۴ نه دولت می‌تواند دوباره آن را تحت مالکیت خود در بیاورد و نه بخش خصوصی قادر به اداره آن است؛ چون سهام غالب را در اختیار ندارد.

,

وی با اشاره به این مطلب که شرکت‌های خصولتی از سرمایه‌های کلانی بهره می‌برند، از زمین‌گیر شدن برخی از این شرکت‌ها نام برد و افزود: علی‌رغم اینکه چنین شرکت‌هایی از توانایی بالایی در حوزه اشتغال‌زایی برخوردارند اما چون مدیریت صحیحی برروی آنها صورت نگرفته، امروز زمین‌گیر شده‌اند و نمی‌توانند فعالیت کنند.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: غالب شرکت‌های خصولتی با مشکلات فراوانی مواجه هستند و اکثر این شرکت‌ها از بدهی‌های سنگین رنج می‌برند؛ بنابراین برای اینکه دولت از شر این شرکت‌ها رها شود به هر نحوی حاضر است آن را واگذار کند و این رویکرد سبب شده تا اصل مهم یعنی اهلیت در این خصوص رعایت نشود.

,

دهقانی به ضرورت گمارده شدن مدیران جهادی در رأس امور شرکت‌های دولتی و خصولتی اشاره کرد و بیان داشت: اتخاذ تصمیات خارق‌العاده فقط از مدیران جهادی بر می‌آید تا بتوانند این قبیل شرکت‌ها و کارخانجات را به مدار تولید بازگردانند.

,

وی گفت: متأسفانه آنچه که در کشور ما بخش‌های صنعتی را با مشکل مواجه ساخته پیچیدگی‌های بروکراسی است و علی‌رغم اینکه مجلس تلاش کرده تا کارها آسان‌تر و دولت چابک‌تر شود، اما پیچیدگی‌های بروکراسی بیشتر شده است.

,

نماینده مردم ورزقان تصریح کرد: شرکت‌های خصولتی ازظرفیت‌های بالایی که در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، بی‌بهره مانده‌اند و به نوعی خودتحریمی صورت گرفته است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه