اخبار داغ

معاون زیارت و گردشگری خراسان رضوی:

تصمیمی برای بازگشایی کامل حرم مطهر رضوی گرفته نشده است/ تسهیلات کرونایی جوابگوی خسارات حوزه گردشگری نیست

تصمیمی برای بازگشایی کامل حرم مطهر رضوی گرفته نشده است/ تسهیلات کرونایی جوابگوی خسارات حوزه گردشگری نیست
براتی گفت: هنوز هیچ‌گونه تصمیمی در خصوص بازگشایی کامل حرم مطهر رضوی گرفته نشده است اما پیش‌بینی می‌شود، حرم مطهر رضوی تا پایان شیوع ویروس کرونا با همین پروتکل‌های بهداشتی که هم‌اکنون در حرم رضوی در حال اجرا است، به فعالیت خود ادامه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق براتی، معاون زیارت و گردشگری خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: هنوز هیچ‌گونه تصمیمی در خصوص ممنوعیت سفر به مشهد و خراسان رضوی ازجمله ممنوعیت پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتخاذ نشده است و این تصمیمات بر عهده ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه هفته آینده تصمیم‌گیری نهایی در خصوص ممنوعیت‌ سفرهای نوروزی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می‌شود، گفت: در حال حاضر ممنوعیت خاصی برای سفر به مشهد وجود ندارد و هفته آینده تصمیم نهایی در خصوص تمامی شهرهای زائرپذیر و مسافرپذیر در ایام نوروز اتخاذ می‌شود و امیدواریم همان‌طور که تاکنون مردم همکاری خوبی در جهت کنترل بیماری کرونا داشته‌اند از این پس نیز با توجه به شرایط خاص بیماری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

,

براتی تصریح کرد: هنوز هیچ‌گونه تصمیمی در خصوص بازگشایی کامل حرم مطهر رضوی گرفته نشده است اما پیش‌بینی می‌شود جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حرم مطهر رضوی تا پایان شیوع ویروس کرونا با همین پروتکل های بهداشتی که هم‌اکنون در حرم رضوی در حال اجرا است، به فعالیت خود ادامه دهد.

,

معاون زیارت و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایجاد ممنوعیت یا آزاد کردن سفرهای نوروزی در حال حاضر به نظر من کار درستی نیست، افزود: باید منتظر بمانیم تا ببینیم در ایام پیش رو و روزهای پایانی سال وضعیت کرونایی در مشهد و خراسان رضوی به چه حالتی می‌رسد و امیدواریم وضعیت به‌گونه‌ای باشد که ممنوعیتی برای سفرها ایجاد نشود اما باز هم از مردم درخواست داریم اگر ممنوعیتی هم وجود نداشت حتماً از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

,

وی تأکید کرد: طی یک سال گذشته صنعت گردشگری خراسان رضوی بیشترین آسیب را از کرونا دیده است و حجم خسارات وارده بسیار گسترده بوده از طرف دیگر تسهیلاتی که به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در حوزه گردشگری پرداخت شده است پاسخگوی زیان و خسارات وارده نیست.

براتی با اشاره به اینکه وضعیت استان در خصوص جذب منابع برای جبران خسارات وارده به صنعت گردشگری، وضعیت قابل قبولی نیست، تصریح کرد: در این خصوص لازم است بانک‌ها، دستگاه‌های متولی، میراث فرهنگی و خود متقاضیان همت مضاعفی کنند تا حجم منابع جذب شده برای جبران خسارات وارده به گردشگری استان به حجم قابل قبولی برسد.

معاون زیارت و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: در کل کشور ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت جبران خسارات وارده به صنعت گردشگری پرداخت شده است که تاکنون حدود ۹۲ میلیارد تومان به خراسان رضوی تخصیص داده شده است و امیدواریم به دلیل جایگزینی تسهیلات بنگاه محور به جای تسهیلات اشتغال محور، میزان تسهیلات طی ماه‌های آینده در خراسان رضوی بیشتر شود.

وی در پایان عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی چیزی حدود ۴۲۶۶ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شده است که بیش از ۹۰ درصد این میزان متعلق به خسارات وارده به گردشگری مشهد است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه