اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه رکن‌الملک اصفهان:

علما مرزبانان شیعه هستند

علما مرزبانان شیعه هستند
آیت الله کلباسی گفت: علما مرزبانان تفکر و فقه شیعه هستند و وظیفه دارند با سلاح تقوا، اقتدار و امید را در خود تقویت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله احمد کلباسی صبح امروز در جمع طلاب و علمای تربت‌ حیدریه اظهار داشت: به مصداق آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران یکی از چهار توصیه خداوند در این آیه مراقبت، حفظ و حراست و همچنین زیرنظر داشتن دشمنان است.

وی تصریح کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند بر خلاف مرزهای جغرافیایی که چارچوب مشخصی دارد، مرز شیعه محدود به زمان خاصی نیست.

کلباسی افزود: بنا به توصیه ائمه علیه السلام هر گاه مرزهای اعتقادی ما مورد هجوم قرار گرفت، این وظیفه شماست که از این مرزهای اعتقادی دفاع کنید.

وی در ادامه گفت: توصیه به صبر و مقاومت ۲ توصیه دیگر خداوند در این آیه شریف است و از منظر قرآن انسان ابتدا باید صبر یا جهاد با نفس را پیشه خود سازد و سپس به جهاد بیرونی یا جنگ با دشمنان بپردازد.

وی گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی به این دستور آیه قرآن عمل کرد و ابتدا نماز شب می‌خواند و به پشتوانه همین جهاد با نفس بود که بر دشمان خود پیروز شد.

استاد حوزه علمیه اصفهان در ادامه به چهارمین توصیه قرآن در سوره آل‌عمران اشاره کرد و گفت: چهارمین مورد تقوای الهی است که سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.

کلباسی اظهار کرد: علما باید به فکر نسل آینده باشند و به خانه‌ها سر بزنند با مردم رابطه داشته‌باشند و حتی جوان‌ها را جذب کنند تا مبادا به انحراف کشیده‌شوند.

در ادامه مدیر حوزه‌های علمیه تربت‌حیدریه گفت: این خطه از دیرباز دارای چهار مدرسه علمیه است که قدیمی‌ترین آن مدرسه علمیه هراتی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: نزدیک به ۴۰۰ نفر برادر در سه حوزه علمیه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد  ۲۴۰ نفر در مدرسه هراتی در سطح ۱، ۲، ۳ و ۴ مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: همچنین صد نفر در مدرسه فولاد در سطح یک و ۶۰ نفر در سطح ۱ و ۲ در مدرسه معصومیه درس می‌خوانند.

امام جمعه تربت‌ حیدریه افزود: خواهران نیز در مدرسه ریحانه‌الرسول سلام الله مشغول تحصیل هستند که با احتساب فارغ‌التحصیلان تعدادشان به بیش از ۳۰۰ نفر می‌رسد.

عصمتی اظهار کرد: علاوه بر این‌ها ۲۰۰ نفر در قم و ۸۰۰ نفر هم در مشهد مشغول تحصیل علوم دینی هستند که نشان از علاقه مردم این خطه به مکتب شیعه و اهل بیت علیه السلام است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه