اخبار داغ

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتاب "عصرهای کریسکان" معرفی نمونه‌هایی از آزادمردی مردمان کرد است

کتاب "عصرهای کریسکان" معرفی نمونه‌هایی از آزادمردی مردمان کرد است
علیرضا مختارپور گفت: کتاب "عصرهای کریسکان" معرفی نمونه‌هایی از آزاد مردی مردمان کرد است که در آن با گذشتن از جان پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور صبح امروز در دهمین پاسداشت جهاد و مقاومت که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد اظهار داشت: کتاب عصر های کریسکان  معرفی نمونه های از آزاد مردی مردمان کرد است که در آن با گذشتن از جان پای انقلاب و آرمان های آن ایستادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی عنوان داشت: کتاب عصرهای کریسکان خاطرات امیر سعیدزاده جوان آزاده‌ی کُرد مشهور به سعید سردشتی از سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۷۴ به قلم کیانوش گلزار راغب در ۲۸۰ صفحه شامل ۲۷ فصل متن و یک فصل پیوست‌ها حاوی اسناد و تصاویر، در سال ۱۳۹۴ منتشر شد.

,

مختار پور افزود: ابتکار خاطره ‌نگار این کتاب در تدوین و تنظیم روایتهای موازی سعید‌ و همسرش از نکات و عوامل جذابیت کتاب می‌باشد. تا جای که خواننده در اولین فصل کتاب با خاطرات سعید‌ مواجه می‌شود و فصل دوم خاطرات همسر او را می‌خواند و به همین ترتیب تقریباً نیمی از فصول کتاب به خاطرات سعیدزاده و نیم دیگر به خاطرات سُعدا اختصاص دارد که معمولاً خاطرات این شیرزن کُرد حجمی کمتر از خاطرات همسرش را به خود اختصاص داده است.

,

 دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی  کشور عنوان داشت: این  کتاب حجمی نسبتاً اندک و متنی جذّاب و خوشخوان دارد امّا به‌رغم حجم اندکش مجموعه‌ای از اطلاعات و آگاهی‌ها و وقایع بسیار متعدد و متنوّع را در برمی‌گیرد به‌نحوی‌که اگر فرد یا جمعی همّت کنند و بخواهند شرح و تفصیلی برای هر فصل با مدارک و مستندات تاریخی و سیاسی اجتماعی و فرهنگی تدوین کنند.

,

, ,

ایمان راسخ مردم رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود

, ایمان راسخ مردم رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود, ایمان راسخ مردم رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود,

 در ادامه ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نزول رحمت خداوند بر کاروان شهدا از ابتدای صدر اسلام تاکنون بر هر جامعه ای نمایان است، شهدایی که برای مملکتمان آرامش و آسایش را به ارمغان آوردند.

,

وی با بیان اینکه خداوند به پیامبر اکرم (ص) دستور می دهد که روزهای مبارک را برای بشریت یادآوری کنید ظهار داشت: استان کردستان ده هزار شهید، آزاده و اسیر را تقدیم این انقلاب کرده است و با جان و دل از این انقلاب محافظت می کنند. لذا باید این روزهای مبارک برای مردم یادآوری شود.

,

ماموستا رستمی افزود: دشمن شناسی و بصیرت انقلابی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است و باید همه ما با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در این مسیر گام برداریم.

,

وی با بیان اینکه  امام خمینی (ره) کشتی این انقلاب را از تلاطم اقیانوس ها به سعادت پیروزی رساند ادامه داد: ما این انقلاب را مدیون مادران و پدران صبوری هستیم که فرزندان خود را زیر قرآن رد کردند تا مردمان این سرزمین برای همیشه در آرامش و آسایش بمانند.

,

رستمی خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع، استقامت، شجاعت، فداکاری و دفاع از کرامت وطن در برابر همه ی قدرت های بیگانه یک اعجاز بود چرا که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب نو پا بود و رمز موفقیت و پیروزیش ایمان راسخ مردم بود.

,

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و خون هزاران شهید گلگون کفن شاهد امنیتی پایدار در کشورمان هستیم و باید با انسجام و اتحاد از این نعمت بزرگ الهی حفاظت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه