اخبار داغ

خزانه دار جامعه هتلداران کشور :

تجویز نسخه «خودت بمال» جناب وزیر برای گردشگری و هتلداری یزد!/مصوبات نمایشی دولت دردی از هتلداران دوا نمی کند

تجویز نسخه «خودت بمال» جناب وزیر برای گردشگری و هتلداری یزد!/مصوبات نمایشی دولت دردی از هتلداران دوا نمی کند
خزانه دار جامعه هتلداران کشور گفت: وزارت بهداشت با شعار "حفظ سلامت شهروندان ایرانی" سفر به کشور ایران را ممنوع کرده است ولی چرا مجوز سفر یک شهروند ایرانی را به خارج کشور می دهد و مجوز ورود گردشگران سلامت را هم می دهد که واقعا این تناقض رفتارها جای تعجب دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیر طباطبایی در گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه در طول یکسال اخیر که کشور درگیر بیماری کرونا بوده یکی از قشرهایی که بیشترین آسیب را متحمل شده جامعه هتلداران بوده اما حمایت چندانی از این قشر به عمل نیامده اظهار داشت: طبق مصوبات ستاد کرونا  وستاد تسهیل  واحدهای اقتصادی می بایست تسهیلات با سود12درصد به هتلداران پرداخت وهمچنین آب و برق وگاز این مجموعه ها نیز تا فروردین1400به تعویق می افتاد و در زمینه هزینه های پرداختی به سازمان تامین اجتماعی نیزتنها می بایست 10درصد را پرداخت ومابقی تا فرودین 1400به تعویق می افتاد اما عملا این کمک ها  هیچ کمکی به جبران خسارت هتلداران نکرده و با میزان خسارتهای تحمیلی به آنها همخوانی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: حتی در اجرای همین مقدار محدود  از حمایت های دولتی، نیز کارشکنی های فراوانی از سوی دیگر نهادهای دولتی مرتبط اتفاق افتاده که واقعا جای تعجب دارد، مثلا مصوبه تعویق قبوض آب وبرق و گاز هتلها در جلسه ستاد کرونا و ستاد تسهیل واحدهای اقتصادی مورد تصویب قرار گرفته و در جلسه مذکور نماینده شرکت برق و آبفا حضور داشته اند اما در چند روز اخیر شاهد قطع چند هتل یزدی به علت عدم پرداخت بدهی برق بودیم.

,

وی با بیان اینکه در زمان سفر معاون اول رئیس جمهور به یزد به عنوان  یکی از مقامات دولتی، شرکت توزیع در جهت قطع برق چند هتل مراجعه که با پیگیری های انجام شده این اقدام انجام نشد اظهار داشت: موقعی که علت اجرای چنین اقداماتی را از مسئولین شرکت توزیع جویا می شویم میگویند مصوبات هنوز به ما ابلاغ نشده است این درحالی بوده که نماینده آنها در جلسه حضور داشته و صورت جلسه را امضا کرده است.

,

خزانه دار جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه اینگونه گلایه مندیهای  خود را در زمان سفر مدتی قبل وزیر میراث فرهنگی وگردشگری به یزد به ایشان اعلام کردیم اما جواب ایشان جالب بود که فرمودند" بروید شکایت کنید" ابراز داشت: واقعا این مدل جواب دادن جای تعجب است چرا که آقای وزیر خواهان شکایت من از یک بخش دولت به علت عدم اجرای مصوبه خود دولت است.

,

وی در ادامه به رفتارهای جالب وتعجب برانگیز وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در حالیکه  که فعالیت هتل های سراسر دنیا به روند عادی برگشته و حتی دولت ها از آنها حمایت می کنند در کشور ما این روند وجود ندارد ودر حالیکه  برای گردشگری سلامت هیچ محدودیت وجود ندارد، برای دیگر گردشگران ممنوعیت قائل شده اند که علت اتخاذ چنین تصمیاتی را مسئولین وزارت بهداشت باید توضیح دهند.

,

رئیس جامعه هتلداران یزد با بیان اینکه یا مسئولین وزارت بهداشت علم کافی را ندارند یا به دنبال منافع خود هستند اظهار داشت: سود حاصل از گردشگر سلامت به جیب پزشکان می رود اما سود مابقی سفرها به جیب افراد دیگر واریز می شود پس ممنوع می شود.

,

طباطبایی با اشاره به اینکه چرا سفر به داخل کشور ممنوع شده است اما سفر یک ایرانی به بسیاری از کشورها آزاد است تصریح کرد: وزارت بهداشت با "شعار حفظ سلامت شهروندان ایرانی "سفر به  کشور ایران را ممنوع کرده است ولی چرا مجوز سفر یک شهروند ایرانی را به خارج کشور می دهد و مجوز ورود گردشگران سلامت را هم می دهد که واقعا این تناقض  رفتارها جای تعجب دارد.

,

وی درادامه مورد فعالیت هتل ها در ایام نوروز 1400نیز خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت امضا شده ، یک سری پروتکل های ویژه برای هتلداران تعریف و این نکات در دوره های آموزشی به مسئولین هتل ها آموزش داده شده و در مرحله بعد طبق بازرسیهای مشترک که شامل نماینده مرکز بهداشت و میراث فرهنگی وگردشگری و جامعه هتلداران بوده از روند اجرای این پروتکل ها بازرسی به عمل آمده است که در هنگام بازرسی ها تاکنون4واحد پلمپ گردیده است.

,

رئیس جامعه هتلداران یزد ادامه داد: با آموزش ها و اعلام نکاتی در جهت رعایت پروتکل ها سعی داریم رعایت این موارد برای هتلداران تبدیل به عادت شود .

,

طباطبایی با بیان اینکه حتی قبل از شروع کرونا، هتلداران جزء واحدهایی بودند که  بیش از دیگر واحدها پروتکل ها را رعایت می کردند تصریح کرد: در زمان شروع کرونا، هتلداران داوطلبانه به مدت سه ماه کلیه فعالیت های خود را تعطیل کردند علیرغم اینکه شواهد نشان می داد خطری از لحاظ انتشار بیماری در هتل ها مردم را تهدید نمی کند اما این اقدام را در جهت آرامش روانی جامعه انجام دادیم .

,

وی ادامه داد: در طول یکسال گذشته  از میان تعداد زیادی از افراد که در بخش هتلداری  استان یزد مشغول به فعالیت هستند تنها دونفر مبتلا به کرونا شده اند که این دونفر هم به اذعان خودشان در یک مهمانی به این بیماری مبتلا شده اند و در میان مسافران نیز تنها9نفر مشکوک بوده اند که پس از انجام تست مشخص شده به بیماریهای دیگری به غیر از کرونا مبتلا بوده اند

,

رئیس جامعه هتلداران استان یزد در مورد سفرهای نوروزی به استان نیز گفت: با توجه به تبلیغاتی که از سوی مسئولین  مبنی بر عدم سفر و همچنین فضای دل نگرانی و استرسی که مسئولین ایجاد کرده اند نباید انتظار داشت تعداد افراد زیادی به مسافرت بروند.

,

وی ادامه داد: در ضمن اینکه استان یزد به عنوان مقصدهای گردشگری معمولا  نیست و افرادی که  به یزد سفر میکنند معمولا با ماشین های شخصی بوده و قصد دارند به چند شهر سفر کنند و زمانی که نتوان به شهرهای دیگر سفر کرد و محدودیت های زمانی برای تردد وجود داشته باشد پس احتمالا تعداد افراد کمی به یزد سفر خواهند کرد.

,

طباطبایی رئیس جامعه هتلداران یزد در پایان اظهار داشت: جان و حفظ شهروندان بر تمام مسائل اولویت دارد و هیچ فردی حاضر نیست اقدامی انجام دهد که جان شهروندان به خطر بیفتد،به همین علت هتداران نهایت سعی وتلاش خود را کرده اند و امیدواریم دولت حمایت کافی و لازم را از این قشر به عمل آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه