اخبار داغ

یک مسئول در شهرداری کرمانشاه مطرح کرد؛

آخرین وضعیت شهر هوشمند در کرمانشاه / از الکترونیکی کردن پرداخت کرایه وسایل نقلیه عمومی تا هوشمند سازی و نظارت تصویری

آخرین وضعیت شهر هوشمند در کرمانشاه / از الکترونیکی کردن پرداخت کرایه وسایل نقلیه عمومی تا هوشمند سازی و نظارت تصویری
محمد رضا لطفی مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه ضمن بیان آخرین وضعیت شهر هوشمند گفت: الکترونیکی کردن پرداخت کرایه وسایل نقلیه عمومی از جمله اقدامات در راستای هوشمند سازی شهر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا لطفی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، درخصوص شهر هوشمند کرمانشاه، اظهار داشت: شهر هوشمند نیاز به یکسری زیرساخت ها دارد که متاسفانه هنوز در شهرداری کرمانشاه این زیرساخت ها فراهم‌نشده است.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه افزود: البته در بحث شهر هوشمند کارهایی در دست اقدام است از جمله آنها می توان به پیگیری برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: این کار با مشارکت سازمان سرمایه گذاری شهرداری، سازمان فاوا و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه قرار است اجرایی شود.

لطفی گفت: جزییات این طرح در اختیار سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی است که پیمانکار آن مشخص شده و در مرحله عقد قرارداد است و به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این روش در کاهش شیوع بیماری کرونا نیز موثر است چرا که به جای استفاده از پول نقد از کیف پول الکترونیکی استفاده می شود.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه اذعان داشت: بحث هوشمند سازی و نظارت تصویری توسط دوربین هادر سطح شهر کرمانشاه یکی دیگر از موضوعاتی است که به صورت مشارکتی بین سازمان سرمایه گذاری فاوا و معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال انجام است.

وی گفت: این دوربین ها به صورت هوشمند کار نظارت و پایش در سطح شهر را انجام می‌دهند که پیمانکار به این منظور نیز مشخص شده و مرحله اول آن در حال عقد قرارداد است و به زودی راه اندازی خواهد شد.

لطفی خاطرنشان کرد: در این طرح در تمام سطح شهر دوربین‌های نظارتی به کار گذاشته می‌شود که به شکل هوشمند کار ثبت تخلفات را انجام می دهند.

وی پایه و اساس شهر هوشمند را بحث فیبر نوری عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در شهرداری کرمانشاه در حال حاضر تنها ۴۰ کیلومتر فیبرتاریک داریم که در بحث نظارت تصویری از آن استفاده می‌شود.

لطفی تصریح کرد: فیبری که مناطق، سازمان ها، ادارات شهرداری، پارکها، پارکینگهای سطح شهر، مراکز آتش نشانی و دیگر نقاط حساس را به هم متصل کند نداریم اگر این اتصال برقرار شود در پارکها به شکل هوشمند عمل می شود و در خدمات شهری نیز می توانیم یکسری کارها را انجام دهیم، حتی سیستم آبیاری و نورافشانی پارک ها به صورت هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که بحث فیبر نوری را برای امورات شهرداری تامین نکنیم می توان گفت شهر هوشمند جایگاه چندانی نخواهد داشت.

لطفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین فاوا و سازمان سرمایه‌گذاری بحث فیبر نوری شهر کرمانشاه مطرح است که برای سهم شهرداری در مرحله چانه زنی هستیم و اگر به نتیجه برسد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی زیرساخت اصلی برای شهر هوشمند را همین فیبر نوری عنوان کرد و گفت: متاسفانه الان فیبری برای انجام آن نداریم.

این مسئول افزود: برای داشتن شهر هوشمند نمی توان نسخه واحدی در تمام شهرها پیچید بلکه هر شهری بر اساس موقعیت، فرهنگ و مردمانش باید به سمت هوشمند سازی برود.

وی ادامه داد: در شهر هوشمند اگرچه از دیگر شهرها عقب هستیم اما از آنجا که بسیاری از شهرها مسیر اشتباهی را به سمت الگوبرداری از دیگر شهرها و حتی کشورها طی کردند، ما می توانیم از تجارب آنها استفاده کنیم و قدم های بهتری برداریم.

لطفی اظهار داشت: برنامه های خوبی در بحث شهر هوشمند و گردشگری داشتیم که متاسفانه با شیوع کرونا تمام این برنامه ها به هم خورد، البته امیدواریم سال ۱۴۰۰ بتوانیم این برنامه ها را عملیاتی کنیم و شهر هوشمند را نیز پیش ببریم.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه گفت: حدود یک سال و نیم است که نرم افزار سیستم یکپارچه شهرسازی در تمام مناطق و سازمان‌های مرتبط نصب و راه اندازی شده است که مردم از آن استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ بحث شهروند سپاری را در دستور کار داریم که به نوعی به سیستم شهر هوشمند مرتبط است و اگر این سیستم پیاده‌سازی شود مردم بدون مراجعه به شهرداری تمام کارها از جمله صدور پروانه، صدور استعلامات، ثبت درخواست، پرداخت عوارض و ... را می توانند انجام دهند.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه