اخبار داغ

انتقاد برخی از شهروندان به اجرای طرح زوج و فرد در شهرضا/ فرماندار شهرستان: اجرای این طرح کاهش 30 درصدی ترافیک را به همراه داشت

انتقاد برخی از شهروندان به اجرای طرح زوج و فرد در شهرضا/ فرماندار شهرستان: اجرای این طرح کاهش 30 درصدی ترافیک را به همراه داشت
طرح زوج و فرد هسته مرکزی شهرضا به عنوان تنها شهر نارنجی استان در حال اجرا است؛ اجرای این طرح که به منظور کاهش بار ترافیک و آمار ابتلای به کرونا انجام می شود با موافقان و مخالفان مختلفی همراه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ شهرستان شهرضا این روزها به عنوان تنها شهرستان نارنجی استان در کرونا است که وضعیت ابتلای آن بسیار خطرناک است، شناخته می شود؛ همین وضعیت موجب شد که ستاد کرونای این شهرستان تصمیم به اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی این شهر بگیرد تا شاهد کاهش بار ترافیکی در این نقطه و بافت تاریخی شهر باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شهرضا در همین رابطه 16 اسفندماه اعلام کرده بود: این طرح برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، ترافیک و شیوع بیماری کرونا اجرا می شود.
,
 
,
احمد امانی افزوده بود: این طرح در حد فاصل چهار راه شهرداری تا چهار راه طالقانی و از ساعت 16 تا 20 اجرا می شود و تا پایان سال جاری ادامه دارد.
,
 
,
انتقادهای برخی شهروندان به اجرای این طرح
,
 
,
پس از گذشت یک روز از اجرای این طرح برخی از شهروندان نسبت به اجرای آن اعتراض کرده و اجرای آن را عامل افزایش حجم ترافیک پیاده راه های منتهی به مرکز این شهر بیان کردند.
,
 
,
یکی از این شهروندان در رابطه با وضعیت این طرح این گونه به خبرنگار ما گفت: مردم با مشاهده افسران راهنمایی و رانندگی و ممانعت از ورود به مرکز شهر، خودرو خود را در کوچه ها و خیابان های فرعی اطراف پارک کرده و سپس به صورت پیاده به سمت مقاصد خود در مرکز می روند.
,
 
,
با وجود این انتقادات، فرماندار شهرضا معتقد است اجرای طرح زوج و فرد کاهش ترافیک 30 درصدی در مرکز شهر را به همراه داشته است.
,
 
,
ناصر اسدی در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه براساس برآوردهای ما از روز اول طرح تاکنون مبتنی بر آماری که شبکه بهداشت به دست آورده است، 30 درصد رفت و آمد در پیاده روهای مرکز شهر کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: براساس برآوردها در بدبینانه ترین حالت 30 درصد از آمار ترافیک مرکز شهر و پیاده راه های هسته مرکزی شهرضا کاسته شده است.
,
 
,
فرماندار شهرستان شهرضا ادامه داد: پیش از این ورودی های مرکز شهر مسدود می شد که با اعتراض ها و به دنبال آن ترافیک در خیابان های فرعی اطراف همراه بود اما با اجرای زوج و فرد، هم موجب رعایت پروتکل ها توسط شهروندان شده و هم بار ترافیکی هم کم تر شده است.
,
 
,
امکان تعطیل کردن بازار در وضعیت نارنجی را نداریم
,
 
,
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با امکان تشدید ابتلا به کرونا در بازار مسقف شهرضا و گلایه هایی که در این رابطه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما در بازار بازرسی های مداوم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را داریم و امکان تعطیل کردن در وضعیت نارنجی وجود ندارد اما توصیه های بهداشتی و تذکرات به صورت مداوم انجام می شود.
,
 
,
اسدی در رابطه با وضعیت عبور و مرور خودروهای عبوری از شهرستان و مسافرپذیر بودن شهرستان در ایام عید، گفت: استان تعطیل نشده و براساس جلسات روز گذشته یک سری محدودیت هایی برای استان های هم جوار وضع شده است که در شهرستانهم  با پلاک های استان ها و شهرستان های قرمز برخورد می شود.
,
 
,
فرماندار شهرستان شهرضا د ر رابطه با برپایی ایست بازرسی در مبادی ورودی شهر در ایام عید نیز گفت: ایست بازرسی در مبادی استان وجود دارد و برای مبادی ورودی شهر مصوبه ای نداریم.
,
 
,
به نظر می رسد اجرای این طرح نیاز به بررسی دقیق و اثرسنجی دارد تا در صورت اثرگذاری تا پایان موعد مقرر و برگشت شهر به وضعیت عادی تداوم یابد و یا در صورت اثربخش نبودن، طرح های جایگزین آن هرچه سریع تر برنامه ریزی شود تا شهرضا هم به عنوان یکی از شهرهای بزرگ استان به حالت عادی برگردد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه