اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

۵۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر توزیع شد/ وضعیت بحرانی در ۶ میلیون هکتار بیابان و شنزار سیستان و بلوچستان

۵۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر توزیع شد/ وضعیت بحرانی در ۶ میلیون هکتار بیابان و شنزار سیستان و بلوچستان
عبدالباسط پاکزاد گفت: بالغ بر پنج میلیون هکتار بیابان و یک میلیون هکتار شنزار در ایرانشهر، زابل، چابهار و کنارک این استان را به وضعیت بحرانی در آورده است که کاشت نهال و نگهداری از آن می تواند تا حدودی سبب بهبود وضعیت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالباسط پاکزاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در هفته منابع طبیعی از ۱۵تا ۲۱ اسفندماه ۵۰۰ هزار اصله نهال به منظور غرس در سیستان و بلوچستان در حال توزیع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی ادامه داد: این نهال ها از انواع سنجد، زیتون تلخ، زبان گنجشک، بادام، آکاسیا سالیسینا، گز روعنی، آکاسیا نیلوتیکا، کنار و کهور بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه نهال هایی که در هفته منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان توزیع شده به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از جمله استان های بیابانی کشور است که خصوصیاتی هچون کمی نزولات جوی، درجه حرارت بالا، رطوبت نسبی اندک، پوشش گیاهی فقیر ومیزان فرسایش آبی و بادی زیاد شناخته می شود.

پاکزاد تصریح کرد: مهمترین عامل ایجاد این پدیده اقلیمی فعالیت های نامناسب انسانی و حوادث قهریه است و نتایج بارز آن هجوم ماسه های روان به اراضی کشاورزی، اماکن مسکونی و صنعتی، راه های مواصلاتی و خطوط ارتباطی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بالغ بر پنج میلیون هکتار بیابان و یک میلیون هکتار شنزار در ایرانشهر، زابل، چابهار و کنارک این استان را به وضعیت بحرانی در آورده است که کاشت نهال و نگهداری از آن می تواند تا حدودی سبب بهبود وضعیت شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه