اخبار داغ

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه؛

نباید در انتخابات افرادی انتخاب شوند که روابط را بر ضوابط مقدم بدارند/ برای تصرف ریال به ریال در بودجه حساب و کتاب باشد

نباید در انتخابات افرادی انتخاب شوند که روابط را بر ضوابط مقدم بدارند/ برای تصرف ریال به ریال در بودجه حساب و کتاب باشد
امام جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: نباید بگذاریم افرادی بیایند که باندبازی و جناح بازی را در دستور کار خود قرار ندهند. نباید افرادی را انتخاب کنیم که روابط را بر ضوابط مقدم بدارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک با تبریک بعثت پیامبر اسلام(ص)، گفت: مقام معظم رهبری به همین مناسبت سخنرانی بسیار با ارزشی داشتند، همانطور که ایشان فرمودند، کار پیامبران حکومت داری در همه ابعاد آن از جمله برقراری عدالت، هدایت انسان ها، تنظیم روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، دفاع از مظلومان، مبارزه با ظالمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: حکومت اسلامی یعنی افرادی سر کار باشند که حقوق مردم را ضایع نکنند. به معنای دیگر نباید در حکومت اسلامی افرادی قدرت را در دست بگیرند که از جایگاه خود سو استفاده کرده و به مردم خیانت کنند. لذا باید همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده، افرادی بر راس کار بیایند که حفیظ و امین باشند و حقوق مردم را رعایت کنند. همینطور افرادی باید بیایند که در کنار امانت دار بودن، عاقل باشند و به برخی مسائل اشتباه دامن نزنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از خطبه ها با اشاره به بودجه سال 1400، گفت: بودجه کشور باید عالمانه باشد و هر گونه دخل و تصرف در آن، خصوصا در شرایط فعلی که در تحریم هستیم، با حساب و کتاب باشد و برای دخل و تصرف در تک تک قسمت های آن باید پاسخگوی خدا و شهیدان باشیم. افرادی که دستشان برای خدمت به مردم باز است باید بدانند خیانت در این مسئولیت ها خیانت به خون شهداست.

,

امام جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: انتخابات در کشور اسلامی یکی از حساس ترین برهه ها است و باید در انتخابات، امانت حفظ شود. یعنی باید افرادی را انتخاب کنیم که امانت دار باشند و در مسئولیت هایی که قرار می گیرند خیانت نکنند. برای مثال برای انتخابات خبرگان باید افرادی بر سر بیایند و انتخاب شوند که سقیفه ای دیگر رقم نزنند. همچنین باید افرادی را راهی مجلس شورای اسلامی کنیم که عاقل، امین و عالم و آگاه باشند.

,

وی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: این انتخابات هم بسیار مهم است و به جای آن که بگذاریم عده ای لیستی بدهند و 4 سال سرگرم باشیم، باید افرادی برای این انتخابات ثبتنام کنند که کار بلد و شایسته باشند و این وظیفه ای بر دوش آن هاست. نباید بگذاریم افرادی بیایند که باندبازی و جناح بازی را در دستور کار خود قرار ندهند. نباید افرادی را انتخاب کنیم که روابط را بر ضوابط مقدم بدارند.

,

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به گوشزد کردن چندین باره نکاتی به مسئولین شهر اراک در مسائل مختلف، گفت: در موضوعات مختلف تا به حال چندین بار به مسئولین نکاتی را گوشزد کرده ایم و آن ها هم گفته اند نکات را رعایت می کنند ولی در عمل خدا می داند چه می کنند. حتی خانم ها هم باید ...

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به برگزاری کنگره 17هزار رزمنده و شهید زن دفاع مقدس، گفت: زنان برای مردان هم الگوی غیرت و فتوت و جوانمردی بوده و هستند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده باید از چند گردنه حساس عبور کنیم. یکی گردنه کرونا است که هنوز هم باید با آن دست و پنجه نرم کنیم. دیگری گردنه تحریم ها است که باز هم وجود دارد و دیگری گردنه انتخابات ریاست جمهوری است که باید فرد مناسبی برای کشور انتخاب شود و برای عبور از این گردنه ها تنها خدا کافی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه