اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان:

سفرهای نوروزی ترجیحا به صورت تور و آژانس های قانونی باشد/حضور گردشگر، منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا

سفرهای نوروزی ترجیحا به صورت تور و آژانس های قانونی باشد/حضور گردشگر، منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا
علی مالمیر با بیان اینکه نوروز امسال حضور گردشگر در همدان منوط به تصمیمات ستاد ملی کروناست گفت: یکی از مهمترین فاکتورهای گردشگری این است که در قالب سفر ایمن و مسولانه پروتکل های بهداشتی که ستاد کرونا تعیین کرده اتفاق بیافتد بدین معنی که حتما اقامت در مراکزی که از سوی سازمان میراث مجاز است و نظارت می شوند اتفاق بیافتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، علی مالمیر، مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: برنامه نوروز امسال طبیعتا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا منوط به شرایط آبی یا زرد بودن شهرهاست و در شهرهایی که نارنجی یا قرمز هستند طبیعتا حضور مسافران و گردشگر ممنوع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به اینکه در شهرهای قرمز و نارنجی گردشگری تعطیل است افزود: در شهرهای آبی یا زرد هم یکی از مهمترین فاکتورهای گردشگری این است که در قالب سفر ایمن و مسولانه پروتکل های بهداشتی که ستاد کرونا تعیین کرده اتفاق بیافتد بدین معنی که حتما اقامت در مراکزی که از سوی سازمان میراث مجاز است و نظارت می شوند اتفاق بیافتد.

,

مالمیر ادامه داد: توصیه می کنیم که سفر به صورت تورها و آژانس های قانونی اتفاق بیافتد و امکان بازدیدی چون موزه ها و جاذبه ها ملزم به رعایت پروتکل ها هستند و باید از برنامه هایی که باعث تجمع افراد می شود برعکس سال های گذشته که معمولا در نوروزگاه ها برنامه های فرهنگی داشتیم که همراه با تجمع گردشگران و مسافران بود باید برنامه هایی پیش بینی شود که در واقع به صورت اجتماع نباشد و ایجاد جمعیت نکند.

,

وی تاکید کرد: حتی به لحاظ زیر ساخت ها هم باید به گونه ای حضور گردشگران را داشته باشیم و مدیریت شود که بویژه در مکان های مسقف این اتفاق نیافتد و نیاز به سانس و ظرفیت بازدید در ساعت داریم که شاهد حضور تجمع امیز گردشگران نباشیم و آمادگی این را داشته باشند که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

,

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان گفت: شرایط به نحوی نبوده که مکان های گردشگری بتوانند برنامه خاصی داشته باشند و بسته های مناسبی تعریف کنند و حدود یکسال است که گردشگری ها تعطیل بوده اند اما هر کدام از تاسیسات به فراخور می توانند تصمیم بگیرند کما اینکه برخی امکان اقامتی در همدان با 50 درصد نخفیف مسافر می پذیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه