اخبار داغ

این ضعف است که نماینده ما در هیئت رئیسه AFC از حق ایران دفاع نمی‌کند؛

غفاری: دخالت وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک کار را خراب‌تر می‌کند/ باید در AFC جلوی تصمیم علیه ایران را می‌گرفتیم

غفاری: دخالت وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک کار را خراب‌تر می‌کند/ باید در AFC جلوی تصمیم علیه ایران را می‌گرفتیم
نایب رئیس ایرانی کمیته مسابقات AFC گفت: ما همیشه پس فعال هستیم تا اینک پپش فعال باشیم. صبر می‌کنیم تصمیمی اتخاذ شود و بعد شروع به اعتراض می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن غفاری، نایب رئیس سابق کمیته مسابقات AFC، درباره انتخاب بحرین به عنوان میزبان گروه سوم انتخابی جام جهانی در آسیا و رد پیشنهاد ایران گفت: قرار بود مسابقات به صورت صورت رفت و برگشت برگزار شود و حقمان بود در بازی های برگشت در ایران از رقبای خودمان میزبانی کنیم. به خصوص اینکه ما مقابل دو بازی مهم و حیاتی مقابل عراق و بحرین در ایران داشتیم که از نظر امتیازی هر دو تیم در رده‌بندی از ما هم بالاتر است. مطمئنا میزبانی در ایران برای ما مهم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او در واکنش به اینکه یکی از مدیران فدراسیون فوتبال گفته بحرین ۶ ماه قبل برای کسب میزبانی وارد عمل شده اما در ایران همه مشغول انتخابات بودند، گفت: ما همیشه پس فعال هستیم تا اینک پپش فعال باشیم. صبر می‌کنیم تصمصمی اتخاذ شود و بعد شروع به اعتراض می‌کنیم و دنبال راهکار می‌گردیم؛ در حالی که از قبل باید پیش فعال باشیم و اقدام کنیم که کار به اینجا کشیده نشود. اگر آن‌ها ۶ ماه است که کار می کنند و ما نشستیم تا رای صادر شود و بعد اعتراض کنیم، نشان می‌دهد چقدر عقب هستیم.

,

نایب رئیس ایرانی سابق کمیته مسابقات AFC خاطرنشان کرد: بازی های مقدماتی جام‌جهانی از سوی فیفا در اختیار کنفدراسیون‌ها قرار گرفته است و آن‌ها نحوه برگزاری مسابقات را تعیین می‌کنند. گاها اگر اختلاف کنفدراسیون و فدراسیونی بالا بگیرد، در این صورت فیفا به این مسئله مراجعه می‌کند. منتهی الان کمیته مسابقات این تصمیم را گرفته است و ما نفری هم در این کمیته نداریم و معلوم است که به ضرر ما تمام شده است.

,

غفاری با بیان اینکه تصمیمات کمیته مسابقات لازم الاجرا نیست تا موقعی که به تایید هیات رئیسه AFC برسد، یادآور شد: خوشبختانه ما در هیات رئیسه کرسی داریم و یکی از معاونت‌ها مال ایران است. وقتی این مسئله در آن جا مطرح می‌شود، باید نهایت تلاش خودمان را کنیم.

,

وی در واکنش به اینکه مهدی تاج، نایب رئیس AFC می‌گوید کمیته مسابقات از هیات رئیسه نظرخواهی نکرده است، گفت: من قانون کلی را می‌گویم. تصمیمات تمام کمیته‌ها باید در هیات رئیسه تایید، رد یا بازگردانده شود. از این سه حالت خارج نیست. باید روی تصمیمات نفوذ داشته باشیم و بتوانیم با رایزنی به نفع ایران عمل کنیم. در این کمیته‌ها اعضایی هستند که بودن و نبودن‌شان بی‌تفاوت است اما اعضایی هم هستند که بسیار تاثیرگذاری بالایی روی آرای کلی می‌گذارند. باید نفری داشته باشیم که تاثیرگذار باشد.

,

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در سال ۸۶ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم وضعیت کشور ما از حیث کرونا در حالت قرمز است اما در بحرین چنین شرایطی نیست. کنفدراسیون در هنگام تصمیم‌گیری سلامتی تیم‌ها، ناظران، داوران، مسئولین و ... را در محل برگزاری مسابقات ارزیابی می‌کند. این موضوع مهم‌تر از جام جهانی است. وقتی ارگانی می‌خواهد تصمیم بگیرد، این موضوع را به طور صددرصد در نظر می‌گیرند.

,

غفاری در باره این که آیا تیم مدیریتی فعلی فدراسیون قدرت لابی‌گری برای تغییر این تصمیم را دارد، ‌توضیح داد: دبیرکل فدراسیون فوتبال را نمی‌شناسم. از دور عزیزی خادم را می‌شناسم و نمی‌دانم زبان انگلیسی بلد است؟ البته صحیح نیست رئیس فدراسیون دنبال چنین کارهایی برود. وی باید در کادر خود شامل کمیته مسابقات و کمیته بین الملل و معاونانش نفراتی داشته باشند تا بتوانند این موضوع را پیگیری کنند.

,

وی در باره این که آیا بهتر نیست در حال حاضر مقام‌های بالاتر از فدراسیون فوتبال مانند وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک وارد عمل شده و با قدرت لابی‌گری خود بتوانند با مسؤولان فیفا، AFC و شورای المپیک آسیا مذاکره  کنند، توضیح داد:‌ این موضوع را قبول ندارم زیرا دخالت اینها کار را خراب‌تر خواهد کرد و نباید اینگونه باشد، در چند سالی که عضو کمیته مسابقات AFC بودم و سال‌ها به عنوان نایب رئیس ناحیه غرب آسیا فعالیت می‌کردم، هیچ کشوری را ندیدم که وزیر و مقامات بالادستی خود را سراغ چنین موضوعی بفرستد.

,

حسن غفاری نهایتاً گفت: از دیگر فاکتورها واکسینه شدن مردم و جمعیت کشور است. فکر می‌کنم بحرین به علت جمعیت کمتر، درصد بیشتری از مردم خود را واکسینه کرده و از این حیث شانس بیشتری برای میزبانی داشته است. اگر ما ۷۵ درصد مردم را واکسینه کرده بودیم و مشکلات ورود و خروج نداشتیم و استادیوم‌ها و هتل‌های ما از نظر سخت افزاری در وضعیت ایده آلی بودند، نمی‌توانستند ما را کنار بگذارند. با اینکه میزبانی حقمان است اما مشکل ما یک موضوع نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه