اخبار داغ

محسن رضایی:

کشور نیاز به جراحی بزرگ اقتصادی دارد

کشور نیاز به جراحی بزرگ اقتصادی دارد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمرکز اختیارات درتهران و نبود یکپارچگی در کشور دو مشکل اصلی اقتصاد کشور می باشد که باید در تنظیم سند توسعه هفتم کشور مدنظر قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محسن رضایی ظهر امروز در کارگروه اقتصاد، اشتغال وسرمایه گذاری استان یزد که با حضور مدیران وفعالین اقتصادی استان یزد برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر کشور در زمینه های متعدد علمی وزیرساختی به پیشرفتهای قابل قبولی رسیده است اما این پیشرفت شامل حال زندگی مردم نشده  که این موضوع مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: برای  در کنار پیشرفت فناوری و همچنین رشد کسب وکار باید زندگی مردم نیز با رشد و بهبود روبه باشد که در این شرایط باید دنبال پیاده سازی یک تناسب جدید در تنظیم سند توسعه هفتم توسعه باشیم که برای آن نیاز به یک جراحی اقتصادی فراگیر می باشیم.

,

محسن رضایی با بیان اینکه باید به مانند دفاع مقدس مردم را در حوزه تغییرات و تحولات اقتصادی درگیر کرد تصریح کرد: باید در حوزه اقتصادی، جایگاه مردم سالاری اقتصادی لحاظ  و دولت ها فقط به حوزه های سیاسی و نوسانات سیاسی بپردازند تا اتفاقاتی مانند تغییر10تا12هزار مدیر با تغییر دولت ها به وقوع نپیوندد.

,

وی با بیان اینکه  دولت های مرکزی فقط باید به مسائل سیاسی امنیتی، پول، زبان و تنظیم سیاسته ای خارجی وداخلی بپردازند و استانها در زمینه اقتصاد اختیارات لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: باید ایالت های اقتصادی ایجاد تا این استانها هم برنامه های توسعه ای خود را برای 5سال آینده تنظیم و هم یک رقابت سالم میان استانها شکل گرفته تا باعث رونق آنها شود.

,

محسن رضایی ادامه داد: با ایجاد این ایالت های اقتصادی میتوان هویت های انگیزشی را در بین فعالین اقتصادی تقویت و منتظر پرورش و رشد سرداران اقتصادی بوده که بتوانند به مانند مسائل نظامی کشور را به پیروزی برسانند.

,

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی نیاز به تحولاتی اساسی داریم اظهار داشت: اگر این تحولات رخ ندهد و نتیجه این تحولات منجر به بهبود زندگی مردم نشود به طور حتم در آینده با مشکلاتی فراوانی روبه روخواهیم بود.

,

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره اینکه کشور ما میتواند در زمینه های اقتصادی از بسیاری از کشورهای اروپایی جلو زده و پیشقراول اقتصاد باشد اظهار داشت: تحریم ها به طور حتم باید لغو شود اما سوال اساسی که وجود دارد این است که وضع بعد از لغو تحریم ها با وضعیت کشور در قبل تحریم ها چه تفاوتی با یکدیگر دارد و ایا میتوان چالش های اقتصادی کشور حل و وضعیت زندگی مردم را بهبود بخشید. که سعی ما در تنظیم سند توسعه هفتم کشور پاسخ به همین سوالات وارائه راه حل برای آنها است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه