اخبار داغ

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

ترویج کشاورزی صادرات‌گرا در دستور کار است/ واردات ۵۰۰ تن گوشت قرمز از افغانستان به خراسان شمالی

ترویج کشاورزی صادرات‌گرا در دستور کار است/ واردات ۵۰۰ تن گوشت قرمز از افغانستان به خراسان شمالی
پورآبادی گفت: گفتگو درباره ترویج کشت محصولات کشاورزی صادرات‌گرا در استان با برگزاری جلسات میان اتاق بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی استان شروع و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سعید پورآبادی، رییس اتاق بازرگانی خرسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی خراسان شمالی در اردیبهشت ماه سال آینده در محل کاخ سعدآباد تهران، نمایشگاه فرهنگی به منظور نمایش دست آوردهای فرهنگی استان ها را برگزار خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

پورآبادی در ادامه به صادرات کالا از خراسان شمالی به بازارهای هدف اشاره کرد و در این باره گفت طی ۱۰ ماهه نخست امسال از استان به وزن ۲۷۹.۹ هزار تن کالا به ارزش ۶۸.۲ میلیون دلار به بازارهای صادراتی ارسال شدند.

,

وی افزود این در حالی است که متاثر از شرایطی از جمله شیوع بیماری کرونا و کاهش صادرات میان کشورها، در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته میزان وزن کالاهای صادر شده تا ۱۸ درصد و به لحاظ ارزشی نیز تا ۳۱.۸ درصد کاهش یافت.

,

وی همچنین عنوان کرد از استان محصولات پتروشیمی، سیمان، محصولات آلومینا، الکترود و مواد غذایی از جمله کالاهایی بوده اند که از استان به کشورهایی از جمله افغانستان، آذربایجان، عراق، گرجستان، هند، روسیه و پاکستان صادر شده اند.

,

پورآبادی خاطر نشان کرد درصدد هستیم که محصولات تولیدی استان را از طریق کشور ارمنستان به بازار کشورهای اروپایی صادر کنیم.

,

وی افزود در حال حاضر در حال پیگیری برای تحقق صادرات کالا از استان به بازارهای اروپا از طریق کشور ارمنستان در بهار سال آینده هستیم.

,

با این وجود، وی یادآور شد با توجه به اینکه در استان محصولاتی از جمله فرش، زعفران و مواد معدنی نیز تولید می شوند، هنوز صادرات این سه محصول صادرات گرا از گمرک استان صادر نمی شود.

,

رییس اتاق بازرگانی استان گفت: برای صادرات این محصولات از گمرک خراسان شمالی به بازارهای هدف باید آزمایشگاه مرتبط ایجاد شود که در این باره، تا به کنون بخش خصوصی هیچ تمایلی برای راه اندازی این آزمایشگاه نداشته اند و در این زمینه باید اداره کل گمرک استان نسبت به راه اندازی و ایجاد این آزمایشگاه اقدام کند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود به تاسیس دفاتر اتاق بازرگانی خراسان شمالی در هامبورگ کشور آلمان، هرات در کشور افغانستان، استامبول در کشدر ترکیه، سلیمانیه در کشور عراق اشاره  کرد و افزود: درصدد هستیم که دفتر اتاق بازرگانی استان را در کشور گرجستان نیز راه اندازی کنیم.

,

وی یادآور شد: در سال آینده، دفتر تجاری کشور آلمان در شهر بجنورد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

,

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین از مذاکره و توافق اتاق بازرگانی استان با سازمان جهاد کشاورزی استان درباره ترویج کشاورزی صادرات گرا خبر داد و گفت: در این باره جلسه تخصصی میان این دو دستگاه اجرایی برگزار شده است که کشت محصولات کشاورزی صادرات گرا در استان ترویج شود.

,

پورآبادی در خاتمه از واردات ۵۰۰ تن گوشت قرمز گرم از کشور افغانستان به استان توسط یک بازرگان خبر داد و افزود: این کالا به زودی به استان وارد و توزیع می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه