اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دولت در کنار تولیدکنندگان بایستد

دولت در کنار تولیدکنندگان بایستد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای تقابل، در کنار تولیدکنندگان ایستاده و با تقویت تولید داخلی در جهت رفع مشکلات اقتصادی گام بردارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: در حالی روزهای پایانی سال 99 را سپری می‌کنیم که مجموعه عملکرد قوا و دستگاه‌های اجرایی کشور در تحقق شعار سال آنگونه که مورد انتظار بود، محقق نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی در بیان عملکردها در حوزه‌های قانونگذاری، تصمیم‌گیری، تسهیل‌گری و اجرایی در زمینه جهش تولید، عنوان کرد: در شرایط تحریم و در سالی که رهبر انقلاب اسلامی آن را جهش تولید نامگذاری کرده‌اند، بسیاری از واحدهای تولیدی با دشواری‌های بسیاری روبرو بودند.

,

نماینده مردم مریوان و سروآباد در خانه ملت خاطرنشان کرد: باید پذیرفت که نتوانسته‌ایم جنبه‌های حمایتی از فعالان عرصه تولید را آنگونه که باید محقق سازیم، همچنان که میدان عمل می‌بینیم بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی علاوه بر تعدیل نیروی کار، شیفت‌های کاری و ظرفیت تولیدی خود را کاهش داده‌اند.

,

قاسمی‌پور تاکید کرد: با این تفاسیر باید بگویم دولت با واردات بی‌رویه کالاهای غیر ضروری که موارد مشابه آن‌ها در داخل وجود دارد، نه تنها نتوانسته نقش حمایتی و تسهیل‌گری خود را برای حوزه تولید و صنعت به خوبی ایفا کند که بار گرانی بر دوش تولیدکنندگان افزوده است.

,

وی ادامه داد: استفاده از ارز دولتی برای واردات کالاهای غیر ضروری و دارای مشابه داخلی آن هم در شرایطی که قیمت تمام شده تولید برای تولیدکنندگان داخلی بیشتر است، در نهایت منجر به ورشکستگی کارخانجات شده و به آن‌ها زیان می‌رساند.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دولت به جای آنکه در رقابت با تولیدکنندگان باشد، در کنار آن‌ها ایستاده و زمینه تقویت و ارتقاءبخشی به کیفیت تولیدات داخل را فراهم کند.

,

قاسمی‌پور اظهار کرد: دولت باید نقش تسهیل‌گری را در کمک به رونق گرفتن تولید ی ایفا کرده و با پرهیز از واردات، به فکر تقویت تولید داخلی و کیفی‌سازی آن باشد.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه