اخبار داغ

روحانی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

دولت بلد است تحریم را پایان دهد

دولت بلد است تحریم را پایان دهد
حسن روحانی گفت: امیدوارم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در مسیر پایان دادن به تحریم‌ها هستند توبه کنند و دست از تخریب بردارند و اگر دست بردارند دولت بلد است تحریم را پایان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیات دولت ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسین(ع) اظهار داشت: ما در اسیتانه سال1400هستیم که خود1400هم سال آستانگی قرن پانزدهم است و امیدواریم ملت بزرگ ایران که در همه صحنه‌ها پیروزی های درخشانی به دست آورده در سال آینده شاهد پیروزی‌های برگتری باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: سالی که گذشت در مجموع سال سختی بود و همین آغاز از همه عزیزانی که برای مبارزه با کرونا جان عزیز خود را فدا کردند و از کادر درمان حدود 277 نفر از عزیزان در این را جان سپردند و حدود 61هزار نفر در این سال بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند که به خانواده هایشان تسلیت می‌گوییم.

,

رئیس جمهور با بیان اینکه سال آینده آستانه قرن پانزدهم و آستانه مهار ویروس کرونا و آستانه پیروزی قاطع ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی و آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید خواهد بود، اظهار داشت: ملت ایران با فرهنگ بلندش در زمینه کار بزرگی انجام داد و علیرغم اینکه در تحریم و فشار بودیم سال را به خوبی گذراندیم ولی اگر کشورمان را با کشورهای دیگر در مبارزه با کرونا مقایسه کنیم شاید نمره قابل قبول و خوبی داشته باشیم.

,

روحانی با بیان اینکه در کرونا همه کشورهای دچار مشکل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی شدند و برای هرکدام از اینها برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفت،‌ گفت: ما می دانستیم که در برابر این کرونا کسی ما را یاری نخواهد کرد و اگر از کشوری ماسک و ونتیلاتور و تجهیزات پزشکی بخریم به ما نخواهند داد و حتی می‌دانستیم که در واکسن و نقل و انتقال پول مشکلات فراوانی خواهد بود ولی همه اینها انجام گرفت.

,

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در بعضی زمینه‌ها در آستانه صادرات هستیم و در زمینه واکسن هم برای خرید و هم برای ساخت واکسن اقدامات خوبی شد، تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده واکسن‌های داخلی پاستور،‌ برکت، ‌رازی و فخرا در اختیار مردم قرار بگیرد و سال آینده حتما سال بهتری در کنترل و مهار این بیماری خواهیم داشت ولی حتما باید دستورالعمل‌ها را در این زمینه پیاده کنیم.

,

وی ضمن تشکر ویژه از کار درمان و شخص وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: بار بسیار سنگین و کار بسیار سختی بود و در یک وی میدان جنگ مستقیم در برابر خشم یک ویروس خطرناکی بود که جان بسیاری از هم‌وطنانمان را گرفت.

,

روحانی با اشاره به تحریم گفت: از سال 97 بحث دیگر تحریم نبود و ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم و در این جنگ تنها بودیم و در جنگ تحمیلی اقتصادی هم مانند جنگ تحمیلی ملت ایران تنها بود.

,

وی با بیان اینکه تقریبا همه کشورهای در این سال کرونایی دارای رشد منفی بودند، تصریح کرد: در سه ماهه اول رشد ما منفی بود ولی تلاش خوبی در سه ماهه دوم و سوم شد و نتیجه نه ماهه رشد اقتصادی ما مثبت است و 2.2رشد اقتصادی قابل قبولی در شرایط تحریم و کرونا هست و این از افتخارات دولت و تولیدگرا و تیم اقتصادی دولت است.

,

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال به حقوق‌بگیران ثابت کمک زیادی کردیم و حقوق ها سرجمع بالای 40درصد افزایبش یافت و همسان‌سازی حقوق بازنشستکان و حقوق بگران انجام شد، گفت:  برای اشتغال روستایی کار بزرگی انجام شد و بسیاری از روستاییان در پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و تمام مردم در پوشش بیمه سلامت هستند.

,

روحانی با اشاره به اینکه کار بزرگی  می‌گیرد ولی عده‌ای شرایط جنگ را در نظر نمی‌گیرند، گفت: هزار کار مثبت انجام می‌گیرد ولی یک جا نقطه ضعف پیش می آید، عده ای همان نقطه ضعف را بزرگ می کنند ولی سیاه‌نمایی از گناهان بسیار بد و زشت در شرایط جنگ در برابر دشمن است و این در حالی است که باید در شرایط جنگ همه در کنار هم بایستیم نه اینمه یک نقطه ضعف کوچکی پیدا کنیم و آن را بزرگ و ترویج کنیم.

,

وی افزود: البته در بخش اقتصادی و تولید پایان یافتن طرح های بزرگ، امسال سالی بود که تولید ملت خوش درخشید و امسال 58 افتتاح بزرگ داشتیم و سال آینده هم در اولین پنجشنبه افتتاح 59ام ملی بزرگ خواهیم داشت و در عید غدیر به عنوان آخرین پنجشنبه دولت هم افتتاح بزرگ خواهیم داشت و این افتتاح های هفتگی را تا پایان ادامه می دهیم.

,

روحانی با اشاره به اینکه در این سه سال که در جنگ اقتصادی بودیم از نظر سیاسی موفقیت های بزرگی داشتیم، تصریح کرد: 30 شهریور 99 روز شکست‌ آمریکا در طرح اسنپ‌بک بود و روز 27مهرماه روز بزرگی برای ما هست و آن هم پایان تحریم تسلیحاتی هست و در بهمن‌ماه دادگاه لاهه صلاحیت را برای سیدگی به دعوایی که علیه امریکا مطرح کرده بودیم تایید کرد.

,

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز شرایط برای شکست تحریم از هر زمان دیگری آماده تر است، گفت: آمریکایی‌ها بارها اعلام کرده اند که مسیر دولت قبلی غلط بوده و فشار حداکثری منجر به شکست شده و ما می خواهیم به مسیر برجام برگردیم ولی این گفتن کافی نیست و ما منتظر عمل هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است و اگر هر جناح و فرد و گروه پایان تحریم را تاخیر بیاندازد خیانت بزرگی به تاریخ ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح و فرد باقی خواهد ماند و ما باید جلوی تحریم که تضییع حقوق مردم هست را بگیریم. امیدوارم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند توبه کنند و دست از تخریب بردارند و اگر دست بردارند دولت بلد است تحریم را پایان دهد.

,

روحانی در پایان به اشاره به انتخابات 1400اظهار داشت: همه بدانیم که این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب و راه و کشور ما هست و ان‌شا‌الله سال آینده سال مبارک برای همه باشد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه