اخبار داغ

میرتاج الدینی در گفت‌وگو با دانا:

دستاورد دیپلماسی دولت در سال ۹۹ تقریبا هیچ بود/دولت در رفع مشکلات معیشتی مردم مردود شد

دستاورد دیپلماسی دولت در سال ۹۹ تقریبا هیچ بود/دولت در رفع مشکلات معیشتی مردم مردود شد
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در حوزه مبارزه با فساد و حل مشکلات معیشتی مردم در سال ۹۹ نمره قبولی نگرفت و مردود شد.
[

«سید محمدرضا میرتاج الدینی»، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با ارزیابی عملکرد یک ساله دولت در سالی که گذشت گفت: در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی دولت در سال 99 هیچ دستاوردی نداشت و تقریبا هیچ بود؛ این برای مردم کاملا روشن و ملموس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه اگر مصوبه مجلس برای اقدام راهبردی لغو تحریم ها نبود اقتدار را هم از دست داده بودیم تصریح کرد: در حقیقت دولت همه داشته های خود را خرج کرد و هیچ چیزی به دست نیاورد، با وعده های غرب و دولت جدید آمریکا دست از هر تلاشی در این حوزه کشیدیم و آورده آن برای ما صفر بود.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه یک سال دیگر گذشت و مشکلات داخلی با وجود تمام وعده هایی که دولت داده بود حل نشد عنوان کرد: نباید بعد از این همه تجربه و توانمندی شاهد باشیم در آستانه سال نو و بعد از آن ماه مبارک رمضان مردم در صف های طولانی مرغ و گوشت بایستند، این شرایط نشان دهنده ضعف عملکرد دولت در طول یک سال برای مدیریت بازار است.

,

میرتاج الدینی با بیان اینکه سال 99 اولین سال فعالیت دولت نبود بلکه سال پایانی کار دولت است گفت: باید تجریه کافی در طول بیش از 7 سال اداره کشور را کسب کرده و می توانست بهتر از این کشور را اداره کند، ارز ترجیهی کالاهای اساسی حذف نشده است پس چرا در روزهای پایانی سال شاهد صف های طولانی می بودیم.

,

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه وضع موجود کشور ریشه در بروکراسی های دولتی و ضعف عملکرد قوه مجریه دارد تاکید کرد: بعد از گذشت نزدیک به 8 سال از عمر دولت قوه مجریه در حوزه دیپلماسی خارجی به خط اول برگشته و می خواهد مذاکره کند تا تحریم ها را بردارد کاری که 8 سال پیش وعده آن را می داد یعنی امروز دولت در جایی ایستاده که نزدیک به 8 سال پیش در آن ایستاده بود.

,

وی با اشاره به اینکه دولت وعده داده بود آنچنان رونقی ایجاد کنم که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند، هم چرخ های اقتصادی بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها عنوان کرد: متاسفانه شاهدیم اقتصاد که نچرخید چرخ سانتریفیوژها هم از حرکت ایستاد.

,

نماینده مردم تبریز با اشاره به تعامل دولت و مجلس در سالی که گذشت گفت: دستگاه ها و وزارتخانه ها در تعامل با دولت خوب عمل کردند؛ اما دولت در حوزه مبارزه با فساد و حل مشکلات معیشتی مردم در سال 99 نمره قبولی نگرفت و مردود شد.

,

میرتاج الدینی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه عمران و توسعه ای گفت: با وجود محدودیت های موجود نیروهای اجرایی و مهندسی در این حوزه تلاششان قابل قبول بود چرا که شاهد افتتاح برخی پروژه ها در سال 99 بودیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه