اخبار داغ

سردار فدا:

ایثار و از خود گذشتگی از ویژگی‌های برجسته پاسداران است/ اقدامات سپاه برای مقابله با کرونا در نوروز هم ادامه دارد

ایثار و از خود گذشتگی از ویژگی‌های برجسته پاسداران است/ اقدامات سپاه برای مقابله با کرونا در نوروز هم ادامه دارد
فرمانده سپاه استان اصفهان گفت: سپاه پاسداران در همین ایام نوروز در کنار دستگاه‌های دیگر در قالب طرح شهید سلیمانی مشغول مبارزه، کنترل و مقابله با بیماری کروناست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فدا امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین روز پاسدار گفت: کلمه پاسدار از منطر لغوی به معنای حراست، مراقبت و نگهداری است و افرادی که از انقلاب و نظام حفاظت و حراست می کنند از منظر عمومی پاسدار شناخته می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) ادامه داد: در دین اسلام بزرگترین و شاخص ترین پاسدار را حضرت امام حسین(ع) می دانیم؛ چون زمانی که دین توسط بنی امیه در حال نابودی بود تمام ظرفیت ها را پای کار آورد تا دین اسلام را از خطر نابودی نجات دهد.

,

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان درباره این که چرا این روز، روز پاسدار نام گرفت خاطر نشان کرد: در ابتدای انقلاب به واسطه شروع انقلاب و نگهبانی از انقلاب، بخش اعظمی از جوانان پر شور کشور وظیفه خود دانستند که در کنار سایر نیروهای مسلح از ظرفیت و حیثیت نظام دفاع کنند و از پنج سازمان نظامی، مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

,

سردار فدا ادامه داد: در سوم شعبان سال ۱۳۵۸ این جمع وقتی خدمت حصرت امام خمینی(ره) رسیدند، ایشان فرمودند چه خوب است روز تولد امام حسین(ع) را روز پاسدار بنامیم؛ در اساسنامه نخست سپاه که ابتدای انقلاب به تأیید شورای انقلاب رسید، سپاه ساختار سازمانی نهادی داشت و تحت رهبری امام کار می کرد و دو مأموریت برای آن پیش بینی شده بود. نگهبانی و حفظ دستاوردهای انقلاب یکی از آن ها بود و به هنگام تصویب قانون اساسی، در بندها و اصل های ۱۵۰ و ۱۵۱ هویت، ساختار و مأموریت های مختلف سپاه دو مورد بود.

,

وی در تشریح یکی از وظایف سپاه پاسداران گفت: دفاع همه جانبه از انقلاب و جمهوری اسلامی که در راستای دفاع همه جانبه که به ظرفیت های بسیج برمی گردد، جذب آموزش سازماندهی و بکارگیری مردم در دفاع نظامی از انقلاب و نظام جزء مأموریت های کلیدی سپاه است که در طول این سال ها برقرار بوده و خواهد بود و در قالب شجره طیبه بسیج این مأموریت ادامه دارد.

,

سردار فدا افزود: دومین مأموریتی که برای سپاه تعیین و ابلاغ کردند، نگهبانی و حفظ دستاوردهای انقلاب است؛ امنیت و آرامش در ابعاد مختلف جزء این مأموریت هاست.

,

فرمانده سپاه استان اصفهان بیان کرد: امام فرمودند اول از خودتان پاسداری کنید تا بتوانید از نظام پاسداری کنید و بر همین اساس مهمترین رکن در سپاه معنویت است؛ سپاه از ابتدا نیرو محور بوده که نیروها سازماندهی شده و مشغول به کار هستند.

,

وی ادامه داد: کسی شایسته پاسداری است که خصوصیات ویژه ای داشته باشد و اولین ویژگی ایمان و اعتقاد معنوی به خداوند است و اساس و بنیاد سپاه از جوانان و مردم معتقد به خداوند تشکیل شده است.

,

سخنران پیش از خطبه ها گفت: دومین حسنه پاسداران، عشق به ولایت و ولایت مداری و ولایت آوری تحت زعامت فرماندهی معظم کل قواست. سومین شاخصه هم فروتنی و تواضع و همچنین تقوا و جهاد با نفس است.

,

سردار فدا ایثار و از خود گذشتگی و جانفشانی را از ویژگی های برجسته پاسداران دانست.

,

وی همچنین ادامه داد: پاسداران در کنار دولت‌های مختلف در امر حوادث، سیل، زلزله و نابسامانی های مختلف کشور پیش قدم و در صف اول بودند؛ مانند شرایط مبارزه با کرونا که اقدامات مختلفی انجام شده است.

,

فرمانده سپاه صاحب الزمان(ع) گفت: پاسداران در طول ۴۳ سال انفلاب، در امر مقابله با دشمن جزء برگزیده ترین افراد بودند؛ زمانی با دست خالی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بودند، زمانی در کنار مردم سیستان و خوزستان وارد عمل شدند؛ برخی دشمنان پاسداران را با شکنجه های مختلف شهید کردند اما پاسداران دست از اعتقادات خودشان دست برنداشتند.

,

سردار فدا تصریح کرد: امروزه سپاه در ۵ نیرو شامل هوافضا، زمینی، دریایی، سازمان بسیج و نیروی برون‌مرزی سپاه قدس مشغول خدمت است و در این راستا در تأمین امکانات سازماندهی تجدید قوا و بکارگیری جوانان و دانشمندان در ابعاد مختلف اقدامات مؤثری انجام داده است.

,

وی گفت: روزی به واسطه غنیمت گرفتن تجهیزات ساختار تجهیزات لشکرها را فراهم کردیم ولی امروز به برکت توانمندی‌های داخلی با اتکا به ظرفیت‌های درونی کشور سپاه بخش اعظمی از امکانات را تأمین می‌کند.

,

سردار فدا خاطرنشان کرد: امروز وقتی می بینیم دشمنان زیادی از خارج از کشور سپاه را مورد اهانت و تهمت و حمله قرار می دهند، ما یقین پیدا می کنیم که سپاه در طول سال های عمر خود عملکرد و مأموریت موفقی داشته که دشمنان این گونه کینه دارند.

,

فرمانده سپاه استان ادامه داد: اگر شهدای مدافع وطن و جبهه مقاومت سردمداران مبارزه با استکبار در منطقه هستند، ناشی از مأموریت های دقیق سپاه است.

,

وی بیان کرد: سپاه پاسداران در همین ایام نوروز در کنار دستگاه های دیگر در قالب طرح شهید سلیمانی مشغول مبارزه، کنترل و مقابله با بیماری کروناست.

,

سردار فدا در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پاسدار و آرزوی شفاعت و سلامتی برای پاسداران جانباز گفت: جملات امام راحل مانند ای کاش من هم یک پاسدار بودن و اگر سپاه نبود کشور هم نبود، ما را در حرکت خود ثابت قدم تر می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه