اخبار داغ

حضرت علی اکبر (ع) مولود خانه امامت است/ جوانی که وجودش را وقف امام زمانش کرد

حضرت علی اکبر (ع) مولود خانه امامت است/ جوانی که وجودش را وقف امام زمانش کرد
حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگو برای جوانانی است که می‌خواهند با چنگ زدن به ریسمان اهل بیت (ع) در تاریخ ماندگار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت علی‌اکبر (ع) که برخی او را بزرگ‌ترین فرزند امام حسین (ع) می‌دانند در روز ۱۱ شعبان سال ۳۳ هجری قمری دیده به جهان گشود. امام حسین (ع) او را شبیه‌ترین مردم در اخلاق، رفتار و سیره به پیامبر اسلام معرفی کرده و فرمودند هر وقت مشتاق دیدار پیامبر (ص) می‌شدیم، به او نگاه می‌کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در کتاب وسائل‌الشیعه که مرحوم شیخ حر عاملی آن را جمع‌آوری کرده در حدیثی از پیامبر آمده است «فردی که از همه به من شبیه‌تر است هشت ویژگی دارد که اخلاق او از همه نیکوتر است، تواضع او از همه بیشتر است، به دوستان از همه با محبت‌تر است، محبت او به پدر و مادر از همه بیشتر است، از همه حق‌پذیرتر است، زمانی که ناراحت می‌شود بیشتر از باقی افراد خشم خود را کنترل می‌کند، بهتر از همه گذشت می‌کند و در آخر انصاف او از همه بیشتر است».
,
 
,
حضرت علی اکبر (ع) جوانی آراسته به فضائل اخلاقی بود که آثار کمال و مکارم اخلاق در سیمای نورانی ایشان هویدا بود. شجاعت، ادب، فروتنی، ولایت پذیری و حق طلبی فقط گوشه‌ای از کمالات این جوان بنی هاشم بود. مسئله اصلی درباره امام حسین (ع) و حضرت علی اکبر (ع) رابطه فرزند و پدری نیست بلکه ارزش‌هایی مثل اطاعت، تبعیت و تسلیم امام بودن است.
,
 
,
, ,
درباره شخصیت حضرت علی اکبر (ع) باید گفت ایشان، مولود خانه امامت و پرورده دامان ولایت و نجابت است، تربیت شایسته امام حسین (ع) موجب شد که علی اکبر (ع) به بهترین صفات کمال آراسته شود، عواملی همچون اصالت خانوادگی، تربیت و وراثت، کسب علم و فضایل که از عناصر تشکیل دهنده شخصیت بشر است در وجود و زندگی او فراهم بود.
,
 
,
حضرت علی اکبر (ع) در راه دفاع از ولایت و دین اسلام به شهادت رسید، جوانان کشور باید با محور قرار دادن الگو‌های ناب اسلامی به ویژه توجه به شاخصه‌های بارز آن حضرت به عنوان اسوه و الگوی جوانان در تحقق سبک زندگی اسلامی، بتوانند در ارتقای سبک زندگی اسلامی کوشا باشند و با تمسک به آن حضرت در مسیر رشد و کمال گام بردارند.
,
 
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و پژوهشگر مذهبی، در گفت‌وگویی درباره جایگاه والای حضرت علی اکبر (ع) گفت: هرچه انسان به خورشید نزدیکتر شود نورانیتش بیشتر می‌شود، امام منبع نور است. هنگامی که در وصف اهل بیت (ع) صحبت می‌کنیم ایشان را روشنی بخش عالم هستی معرفی می‌کنیم. بزرگانی مانند حضرت علی اکبر (ع) جدا از اینکه فرزند امام هستند به منبع نور نزدیک شدند و صفات اهل بیت (ع) در وجودشان تجلی پیدا کرد تا اینکه خودشان به منبع نور تبدیل شدند.
,
 
,
, ,
وی ادامه داد: گاهی این سوال برایمان مطرح می‌شود که چه شد علی اکبر، حضرت علی اکبر (ع) شد؟ تنها جواب و دلیلش این است که علی اکبر (ع) به امام نزدیک و در نهایت با او یکی شد تا جایی که از نور امام خوب بهره برد. حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگوی برای جوانان است، وقتی یک جوان مانند حضرت علی اکبر (ع) ولایتمدارباشد، می‌تواند مانند ایشان قدم بردارد.
,
 
,
این کارشناس مذهبی افزود: هنگامی که به صفات نورانی حضرت علی اکبر (ع) می‌نگریم مشاهده می‌کنیم که چگونه یک انسان در اوج جوانی شهوات را کنار گذاشته و به جایگاهی رسیده که با تمام وجود فدای اهل بیت می شود. حضرت علی اکبر (ع) به همه ما یاد دادند که می‌شود از همه پیشتاز بود. حضرت علی اکبر مرد میدان و مرد حرکت است؛ به میدان آمده و با میدان آمدنش محی الدین است.
,
 
,
 
,
وی در پایان به این سوال که چگونه می‌شود از جوان اباعبدالله (ع) درس گرفت، پاسخ داد : وقتی به زندگی حضرت علی اکبر (ع)  نگاه کنیم، می‌بینیم که وجود نورانی ایشان یک صفت بسیار مهم داشت و آن هم  توجه ویژه به امام زمانشان بود.  اگر ما هم می‌خواهیم  مثل حضرت علی اکبر (ع) جریان ساز باشیم، باید از منبع انرژی یعنی اهل بیت (ع) انرژی بگیریم؛ زیرا انس با امام انسان را بزرگ می کند و به او هدف و جایگاه می‌دهد.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه