اخبار داغ

سایه روشن ورزش های المپیکی در سال ۹۹؛

قرنطینه، لیگ و چند تورنمنت خارجی کوچک/ المپیکی‌ها در غار تنهایی

قرنطینه، لیگ و چند تورنمنت خارجی کوچک/ المپیکی‌ها در غار تنهایی
با تعویق یک ساله المپیک و اوج گرفتن کرونا، تمامی اردوهای تیم های ورزشی تعطیل شد و المپیکی های ایران که جملگی درگیر مسابقات انتخابی و کسب سهمیه بودند، اردوها را ترک کرده و به قرنطینه های خانگی رفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سالی که گذشت، ورزش ایران مثل همه جای دنیا به طور کامل تحت تاثیر کرونا قرار داشت. ورزشی که سال را تعطیلی کامل و زیر سایه منحوس کرونا آغاز کرد و این بحران به اندازه ای فراگیر بود که بیش از نیمی از سال ورزش ایران تقریبا تعطیل کامل بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از همین رو برای رشته های المپیکی نیز شرایط توفیری نداشت و مهمترین اتفاق سال ورزش بی تردید همانی بود که همه دنیا را تحت تاثیر قرار داد. پاندمی کووید 19 و ویروس منحوس کرونا که همه چیز را در دنیا تعطیل کرد و تقریبا کل دنیا را به تعطیلی کشاند. ویروسی ناشناخته که تحفه چشم بادامی ها بود و از اواخر سال گذشته در سراسر دنیا فراگیر شد اما به اندازه ای مرگبار، سخت و عجیب بود که غریب به یک سال تمام جهان و کره خاکی را اسیر کرد، قربانیان بی شماری را گرفت و تمامی معادلات را زیر و رو نمود. ورزش هم همانند هر پدیده دیگری از تبعات این ویروس منحوس مصون نماند و با آن گلاویز شد. تقریبا تمامی رویدادهای ورزشی از جمله المپیک به عنوان بزرگترین و مهمترین فستیوال ورزشی دنیا تعطیل شدند تا یک بحران بزرگ و عجیب را تجربه کنیم.

,

با تعویق یک ساله المپیک و اوج گرفتن کرونا، تمامی اردوهای تیم های ورزشی تعطیل شد. ورزشکاران المپیکی ایران که جملگی درگیر مسابقات انتخابی و کسب سهمیه بودند، اردوها را ترک کرده و به قرنطینه های خانگی رفتند. اتفاقی که نه در ایران بلکه در تمام دنیا رخ داد تا با پدیده ای عجیب و بی نظیر روبرو باشیم. ورزشکاران حرفه ای که در اوج دوران ریاضت و تمرینات دشوار و زندگی اردویی ناگهان همه چیز را تعطیل کردند، به خانه رفتند، ورزش و رژیم را کنار گذاشتند و به جای آن استراحت کردند! اتفاقی که در تاریخ ورزش بی سابقه بوده. تعطیلاتی که قریب به یک سال ادامه یافت و همه رشته ها را و ورزشکاران را در بر گرفت. اتفاقی که سبب شد ستاره های ورزشی رشته های مختلف از فرم مطلوب و ایده آل فاصله بگیرند و مجبور باشند همه چیز را از صفر شروع کنند.

,

با فروکش کردن پاندمی کووید 19 و آغاز واکسیناسیون، ورزشکاران آرام آرام از غار قرنطینه بیرون آمدند و تمرینات و اردوها با رعایت سفت و سخت پروتکل ها و محدودیت های خاص به شکل جسته و گریخته و نصفه و نیمه آغاز شد. اردوهایی که قطعا نمی تواند زمان و روزهای از دست رفته را جبران کند و بعید به نظر می سد ورزشکاری با ان مدل اردوها بتواند به اوج آمادگی روزهای پیش از کرونا باز گردد. اتفاقی که بیش از همه المپیک را تحت تاثیر قرار خواهد داد تا احتمالا بی کیفیت ترین المپیک تاریخ را شاهد باشیم.

,

رشته های المپیکی ایران سال متفاوتی را پشت سر گذاشتند و در میانه کرونا و تحت تاثیر یک شرایط عجیب و غریب سال را پشت سر گذاشتند.

,

والیبال؛ تزار روس روی نیمکت ایران

, والیبال؛ تزار روس روی نیمکت ایران, والیبال؛ تزار روس روی نیمکت ایران,

تعویق ناگهانی المپیک 2020 توکیو، اگرچه تقریبا برای تمامی رشته های ورزشی و قهرمانان المپیکی یک شوک نومید کننده بود برای والیبال ایران حکم یک هدیه آسمانی را داشت تا بتواند نیمکت تیم ملی را زیر و رو کند. با قطعی شدن تعویق المیپک، فدراسیون والیبال به سرعت ایگور کولاکوویچ مربی صربستانی خود را کنار گذاشت چرا که مجموعه فدراسیون به این نتیجه رسیده بود علی رغم صعود به المپیک، ایگور مردی نیست که ما را به آرزوهایمان در توکیو برساند.

,

پس از قطع همکاری با ایگور کولاکوویچ، مهمترین بحث برای والیبال ایران انتخاب یک گزینه ایده آل برای رهبری آسمانخراش های ایران بود. یک انتخاب سخت و دشوار که برای آن هفته ها و ماه های زیادی سپری شد، جلسات متعددی برگزار شد و مذاکرات فراوانی صورت گرفت. با تعویق یک ساله المپیک فدراسیون والیبال به این نتیجه رسید که برای انتخاب سرمربی تیم ملی عجله نکند و با توفیق اجباری پیش آمده فرصت کافی برای انتخاب یک گزینه خوب داشت. به ویژه اینکه هر چه این انتخاب دیرتر صورت می گرفت، هزینه کمتری روی دست فدراسیون می گذارد که با توجه به قیمت افسارگسیخته دلار رقم قابل توجهی می شود.

,

در نهایت گزینه نهایی فدراسیون ولادیمیر آلکنو روس تبار بود؛ مردی که زمزمه های حضورش روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران از مدتها پیش به گوش می رسید و در نهایت فدراسیون با تاخیر فراوان از او رونمایی کرد. زمان حضور آلکنو در ایران، از فروردین‌ماه سال آینده است و بر اساس این قرارداد، هدایت تیم ملی والیبال کشورمان تا پایان بازی‌های المپیک توکیو بر عهده این مربی باتجربه روس خواهد بود. آلکنو مسیر طول و درازی را در دنیای والیبال طی کرده و چمدانش از افتخار و مدال لبریز است و از این رو از منظر افتخار و اعتبار گزینه بسیار مطلوبی است.

,

حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک رویای بزرگی است که محمدرضا داورزنی مدیر کهنه کار فدراسیون درسرمی پروراند و از همین رو اقدام به جذب مربی بزرگ و گرانقیمتی چون آلکنو کرده.

,

حداقل خواسته فدراسیون والیبال ایران، حضور تیم ملی در مرحله یک چهارم المپیک است که با توجه به همگروهی ایران با ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا، دور از انتظار نیست. واقعیت امر آن است که با توجه به تعدد مدعیان و البته قرعه ای که تیم ملی با آن روبرو شده، شانس موفقیت تیم ملی و رسیدن به جمع 4 تیم پایانی شاید چندان بالا نباشد به ویژه اینکه المپیک آوردگاهی است که همه تیم های بزرگ و قدر دنیا با تمام توان پای به آن می گذارند و بی تردید موفقیت در چنین تورنمنتی دشوارتر است اما فدراسیون و داورزنی نمی خواهند این فرصت را از دست داده و از شانس حداقلی خود استفاده کنند و با آلکنو به خلق معجزه می اندیشند.

,

در سالی که گذشت لیگ برتر والیبال زنان و مردان نیز با فرمت جدید و به شکل متمرکز برگزار شد و به سرانجام رسید.

,

در لیگ بانوان و بعد از برگزاری بازی های مرحله گروهی در 2 گروه، 4 تیم سایپا، ذوب آهن، پیکان و شهرداری قزوین به مرحله پایانی راه پیدا کردند که در پایان مرحله نهایی مسابقات، سایپا با پیروزی در همه مسابقات و کسب 18 امتیاز قهرمان شد. ذوب‌آهن با کسب 12 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. پیکان با کسب 6 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

,

لیگ مردان نیز با حضور ۱۵ تیم شهرداری ورامین، سپاهان، شهرداری ارومیه، پیکان، شهرداری گنبد کاووس، شهرداری قزوین، هورسان رامسر، آذر باتری ارومیه، خاتم اردکان، سایپا، شهداب یزد، فولاد سیرجان، راه‌یاب ملل کردستان، لبنیات هراز و شهروند اراک آغاز شد.

,

 و در نهایت دو تیم شهرداری ارومیه و فولا سیرجان به دیدار پایانی رسیدند. تیم شهرداری ارومیه در دیدار رفت (22 اسفند)، 3 بر 2 حریف خود را شکست داد و فولاد سیرجان در دیدار برگشت (24 اسفند) 3 بر صفر نماینده ارومیه را از پیش رو برداشت تا نتیجه مسابقه سوم، تیم قهرمان سی‌وچهارمین دوره لیگ برتر مردان را مشخص کند.

, .,

در آخرین سه‌شنبه سال دو تیم در سومین مسابقه به مصاف هم رفتند و تیم فولاد سیرجان 3 بر یک حریف خود را شکست داد تا با کسب دومین برد برابر این تیم، عنوان قهرمانی سی‌وچهارمین دوره لیگ برتر مردان را از آن خود کند.

,

, ,

بسکتبال؛ کامبک معکوس، بار Nام!

, بسکتبال؛ کامبک معکوس، بار Nام!, بسکتبال؛ کامبک معکوس، بار Nام!, N,

برای بسکتبال مهمترین اتفاق برگزاری انتخابی کاپ آسیا بود. تورنمنتی که بعد از یک تعطیلی طولانی برگزار شد و ایران بودن چند ستاره کلیدی اش نظیر حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به قطر سفر کرد. همه تصور می کردند با توجه به شرایط موجود بسکتبال ایران کار بسیار آسانی را پیش رو داشته باشد اما کابوس کامبک ناکامی در این تورنمنت دوباره برای ایران تکرار شد.

,

در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا عربستان و سوریه دو حریف ما بودند و با توجه به سطح متفاوت دو رقیب با بسکتبال ایران و البته کیفیت ستاره ها به نظر می رسید ایران کار آسانی را پیش رو داشته باشد اما در دوحه همه پیش بینی ها نقش برآب شد و دوباره کابوس شکست به صورت ما چنگ زد؛ با همان فرمول همیشگی. یک کامبک معکوس. قصه همیشه تکرار. سندورمی که در جان ما افتاده و به نطر قابل علاج نیست. یک بیماری مزمن. یک شکست دردناک و یک ناکامی غیرمنتظره. برابر حریفی که آخرین بار با اختلاف وحشتناک 50 گل آنها را شکست داده بودیم. رقیبی از دل جنگ، آتش و خون. تیمی که از ویرانه های دمشق ققنوس وار برخاست و ما را مبهوت کرد. آسمان‌خراش‌ها در نخستین دیدار خود در دوحه برابر عربستان به میدان رفتند که با نتیجه 71 بر 64 به یک پیروزی سخت رسیدند. اما در دیدار دوم کاخ پوشالی آرزوها فرو ریخت و برابر سوریه همیشه بازنده و جنگ زده متحمل شکست غیرمنتظره 77 بر 70 شدند.

,

برگزاری لیگ برتر در نیمه دوم سال از دیگر اتفاقات بسکتبال ایران بود که به دلیل کرونا با فرمت جدید و به شکل متمرکز در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد و در پایان مرحله گروهی و مرحله اول پلی آف در پایان سال تیم های شهرداری گرگان، مس رفسنجان، پالایش نفت آبادان، ذوب آهن، اکسون، شیمیدر، مهرام و کوچین (جوانان ۲۰۲۰) به مرحله دوم پلی آف صعود کردند و ادامه رقابتها در فروردین سال جاری برگزار خواهد شد.

,

لیگ برتر بسکتبال زنان اما در سال 99 به سرانجام رسید و بهمن در فینال 2 بر یک مهرام را شکست داد و قهرمان شد. مهرام به نایب قهرمانی بسنده کرد و نارسینا نیز سوم شد.

,

, ,

هندبال؛ میزبانی پر!

, هندبال؛ میزبانی پر!, هندبال؛ میزبانی پر!,

مهمترین اتفاق سال کهنه هندبال از دست رفتم میزبانی رقابتهای هندبال قهرمانی جوانان آسیا در شیراز بود. با رایزنی های بسیار پس از مدتها قرار بود هدنبال میزبان یک ایونت آسیایی باشد و از آخرین روزهای سال گذشته در شیراز آغاز شود اما در نهایت کنفدراسیون هدنبال آسیا به بهانه کرونا و اعلام چند کشور برای عدم سفر به ایران این میزبانی را از ایران گرفت و به بحرین واگذار کرد پس از اعطای امتیاز میزبانی به بحرین، به‌کلی برگزاری مسابقات لغو شد.

,

فدراسیون هندبال نیز به ازای این میزبانی از دست رفته تورنمنت بین المللی چند جانبه یزد را با حضور دو تیم خارجی برگزار کرد که در پایان این رقابتها تیم نوجوانان ایران در رده نخست ایستاد، تیم جوانان عراق دوم شد و تیم منتخب یزد و تیم جوانان ازبکستان مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

,

فعالیت هندبال ایران با توجه به عدم راهیابی به المپیک تنها به برگزاری لیگ محدود شد و لیگ را در تمامی رده های سنی برگزار کرد. در لیگ برتر هندبال مردان در فینال تیم شاملی کازرون با نتیجه 22 بر 20 مس کرمان را شکست داد و با 26 امتیاز قهرمان لیگ برتر شد.

,

در لیگ برتر هندبال زنان در فینال اشتادسازه موفق شد با نتیجه 29 بر 26 شاملی کازرون را شکست داده و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

,

, , , ,

وزنه برداری؛ برگزاری لیگ در دو رده

, وزنه برداری؛ برگزاری لیگ در دو رده, وزنه برداری؛ برگزاری لیگ در دو رده,

وزنه برداری نیز بعد از صدور مجوز از سوی ستاد کرونا در ورزش بسیار دیرتر از سایر رشته ها اردوهای خود را استارت زد.

,

مهمترین برنامه وزنه برداری برگزار لیگ برتر وزنه برداری در دو رده بزرگسالان و جوانان در اهواز بود که در پایان تیم گهر زمین با 1532 امتیاز در لیگ بزرگسالان قهرمان شد و تیم عقاب با 1503 امتیاز در جایگاه نخست لیگ جوانان ایستاد.

,

, ,

تکواندو؛ دشت طلایی از صوفیه و استانبول

, تکواندو؛ دشت طلایی از صوفیه و استانبول, تکواندو؛ دشت طلایی از صوفیه و استانبول,

برگزاری لیگ های رده های مختلف، برپایی اردوهای تیم ملی و حضور در دو تورنمنت بین المللی از جمله اتفاقات تکواندو در یک سال سخت بود.

,

در لیگ برتر مردان تیم شهرداری ورامین و کن به فینال رسیدند که شهرداری ورامین در دیداری حساس و نفس‌گیر موفق شد با نتیجه قاطع ۶ بر ۲ لوازم خانگی کن را از پیش‌رو بردارد و هفتمین کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد؛ هوگوپوشان لوازم خانگی کن بر سکوی نایب قهرمانی ایستادند.

,

در لیگ برتر زنان فتح صدر البرز با کسب 12 امتیاز موفق شد کاپ قهرمانی جام شانزدهم را بالای سر ببرد؛ لوازم خانگی کن با 9 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و شرکت رهنما تجارت آراز امین با 6 امتیاز سوم شد.

,

حضور در هشتمین دوره تورنمنت بین المللی صوفیه 2021 – G1 نخستین تورنمنت خارجی بود که تکواندو ایران در روزهای پایانی سال در آن حضور یافت. این تورنمنت در رده سنی بزرگسالان و گروه مردان و زنان با حضور 390 تکواندوکار در بلغارستان برگزار شد و حسین لطفی، سروش احمدی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و سجاد مردانی به عنوان نمایندگان ایران در این مسابقات به مصاف رقبای خود رفتند. در پایان این رقابت‌ها، تیم ملی تکواندو ایران که توسط حسین لطفی و امیرمحمد بخشی موفق به کسب 2 مدال طلا شد و با 240 امتیاز در مجموع مردان و زنان توانست عنوان سومی را بدست آورد. تیم اردن با 3 طلا، 3 نقره، یک برنز و 530 امتیاز قهرمان شد؛ تیم انگلیس با 3 طلا، یک نقره، 2 برنز و 450 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

, G1,

تیم تکواندو زنان ایران نیز در هشتمین دوره تورنمنت بین المللی ترکیه 2021 – G1 در رده سنی بزرگسالان با حضور 535 تکواندوکار در استانبول برگزار شد، شرکت کرد و در پایان این رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال طلا (زهرا پوراسماعیل)، یک نقره (غزل سلطانی) و 4 برنز (ناهید کیانی، پریسا جوادی، یلدا ولی نژاد و ملیکا میرحسینی) شد.

, G1,

, , , ,

کاراته؛ باران مدال در استانبول

, کاراته؛ باران مدال در استانبول, کاراته؛ باران مدال در استانبول,

کاراته ایران همانند سایر رشته های رزمی سال پر فراز و نشیبی داشت و بعد از صدور مجوز ستاد مبارزه با کرونا اردوهای خود را به طور منظم برگزار کرد. لیگ برتر و سوپرلیگ کاراته در دو بخش مردان و زنان آغاز شد که ادامه آن به سال جاری موکول شد.

,

اما بی تردید مهمترین اتفاق در کاراته، حضور در نخستین مرحله لیگ چجهانی کاراته وان در استانبول بود که کاراته کاهای ایران بعد از بیش از یک سال قرنطینه در این رقابتها شرکت کردند و البته نتایج درخشانی کسب کردند.

,

اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۲۱، طی روز های ۲۲ الی ۲۴ اسفند با حضور 584 کاراته‌کا از 72 کشور در استانبول ترکیه آغاز شد و در این رقابتها نمایندگان کاراته ایران به ۵ مدال طلا، نقره و برنز رسیدند.

,

در این مسابقات ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده طلایی های کاراته ایران بودند. رزیتا علیپور به دلیل مصدومیت در مسابقه فینال حاضر نشد و به مدال نقره بسنده کرد. در دیدارهای رده بندی نیز علی اصغر آسیابری و سارا بهمنیار موفق شدند مدال برنز را کسب کنند. شیما آل سعدی و فاطمه صادقی دیگر ملی پوشان کشورمان بودند که تا مرحله رده بندی پیش آمدند ولی موفق به کسب مدال نشدند.

,

در پایان این رقابت‌ها، تیم ملی ترکیه با کسب 3 مدال طلا، 4 مدال نقره و 3 مدال برنز به مقام قهرمانی رسید. اسپانیا با کسب 3 مدال طلا و 2 مدال نقره نایب قهرمان شد و تیم کاراته کشورمان با دو طلا، یک نقره و 2 برنز در جایگاه سوم ایستاد.

,

تیم کومیته مردان ایران در رقابت های کاراته وان استانبول ۲۰۲۱ با کسب ۲ طلا و یک برنز بهترین عملکرد را در میان تمام تیم های شرکت کننده داشت.

, .,

کومیته مردان ایران در این مسابقات ۲ طلا توسط ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده و یک مدال برنز توسط علی اصغر آسیابری بدست آورد. بعد از ایران، ترکیه با یک طلا و یک نقره در جایگاه دوم قرار گرفت و مصر و ایتالیا با یک طلا و یک برنز مشترکا در جایگاه سوم ایستادند.

, ., .,

, ,

بوکس؛ بازگشت لیگ به رینگ

, بوکس؛ بازگشت لیگ به رینگ, بوکس؛ بازگشت لیگ به رینگ,

بوکس بعد از بیش از یک دهه تعطیلی در سال کهنه موفق شد لیگ برتر را دوباره راه اندازی کند که این رقابتها با حضور 10 تیم به شکل متمرکز در اراک برگزار شد و در پایان پلیمر خلیج فارس در فینال رقابتها موفق شد با حساب 7 بر یک هیات بوکس خوزستان را شکست دهد. تیم‌های هیات بوکس خوزستان و باران پل اراک هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

,

با توجه به تداوم بحران کرونا آیبا آخرین مسابقات جهانی گزینشی المپیک در فرانسه را لغو کرد و قرار بر این شد تا بقیه سهمیه های باقی مانده را بر اساس رنکینگ تقسیم کند.

,

بوکسورهای تیم ملی ایران اما از بعد از صدور مجوز ستاد کرونا در اردو بودند و دو دیدار درون اردویی و اردوی مشترک با تیم بوکس جوانان آذربایجان و تیم بوکس وسریه برگزار کردند.

,

, ,

جودو؛ پایان کابوس تعلیق

, جودو؛ پایان کابوس تعلیق, جودو؛ پایان کابوس تعلیق,

جودو ایران سال متفاوت و دشواری را پشت سر گذاشت. جودوکاران علاوه بر کرونا بحران تعلیق را نیز پیش رو داشتند  و در نیمه سال در 26 شهریور ماه دادگاه CAS برای رسیدگی به شکایت ایران درباره این پرونده برگزار شد که آرش میراسماعیلی، محمدرضا داورزنی و نصرالله سجادی نمایندگان ایران در این دادگاه بودند. دادگاهی که برای صدور رای نهایی بسیار معطل کرد و چندین بار صدور رای نهایی را به تعویق انداخت اما سرانجام در واپسین روزهای سال، بعد از سه بار تعویق برای اعلام رای پرونده شکایت فدراسیون جودو ایران، در نهایت رای به نفع ایران صادر و تعلیق را رفع کرد.

, CAS,

دادگاه حکمیت ورزش با ارسال نامه‌ای به تهران رأی به نفع ایران صادر کرد تا در نهایت تعلیق جودو ایران برداشته و پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی بسته شود.

,

پس از اعلام این رای، فدراسیون جودو بلافاصله مسابقات سوپرلیگ را با حضور 18 تیم به شکل متمرکز در تهران برگزار کرد و در پایان دیدار فینال بین تیم‌های رعد پدافند هوایی سمنان و خوشگوار مشهد برگزار شد که رعد پدافند در مبارزه‌ای نزدیک و تماشایی به پیروزی 4 بر 3 رسید و قهرمان شد. تیم خانه جودو ملک هم با برتری 4 بر 3 مقابل تاسیسات ترخان نوشهر به مقام سوم رسید.

,

همچنین با صدور مجوز حضور تیم ملی جودو ایران برای برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قرقیزستان، اردوی تیم ملی در روزهای پایانی سال تشکیل شد.

,

, ,

شمشیربازی؛ دبل 6 در بوداپست

, شمشیربازی؛ دبل 6 در بوداپست, شمشیربازی؛ دبل 6 در بوداپست,

شمشیربازی برخلاف سایر رشته های المپیکی استارت تمرینات خود را دیرتر از همه زد و لیگ خود را نیز به شکل محدود برگزار کرد.

,

در لیگ برتر شمشیربازی، در رشته سابر دانشگاه آزاد بر سکوی قهرمانی سابر ایستاد و تیم‌های اشتادسازه در جایگاه دوم و تیم آکادمی ساری بر رتبه سوم اسلحه سابر ایستادند.

,

در اسلحه اپه سپاهان قهرمان و اشتادسازه نایب قهرمانی شدند و دانشگاه آزاد سوم شد.

,

در اسلحه فلوره، تیم آکادمی سرهنگ پور قهرمان شد. اشتادسازه نایب قهرمان و دانشگاه آزاد سوم شدند.

,

بدین ترتیب در پایان رقابتهای این فصل لیگ برتر شمشیربازی اشتادسازه در سه اسلحه نایب قهرمان شد. دانشگاه آزاد با کسب یک عنوان قهرمانی به کار خود خاتمه داد. سپاهان و آکادمی روزبه سرهنگ پور با کسب یک قهرمانی و شهدای شورمست مازندران با کسب یک عنوان سومی به کار خود خاتمه دادند.

,

در لیگ شمشیربازی زنان و در اسلحه سابر، سپاهان قهرمان شد، حمل و نقل ریلی الوند دوم و فولاد آلیاژی یزد سوم شدند.

,

در اسلحه اپه زنان، آکادمی آذربایجان شرقی به قهرمانی رسید، سپاهان دوم شد و هیات شمشیربازی تهران در جایگاه سوم ایستاد.

,

حضور در جام جهانی شمشیربازی مجارستان در واپسین روزهای سال تنها تورنمنت خارجی شمشیربازان بود. در رقابتهای انفرادی مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، نیما زاهدی در مرحله یک شانزدهم و محمد رهبری در محله یک هشتم حذف شدند.

,

در رقابتهای تیمی نیز تیم سابر ایران پس از شکست لهستان و مصر در یک چهارم برابر کره شکست خورد و در گروه بازنده ها با برد فرانسه و شکست برابر آمریکا به رتبه ششم بسنده کرد.

,

, ,

تیر و کمان؛ نقره نعمتی از فزاع

, تیر و کمان؛ نقره نعمتی از فزاع, تیر و کمان؛ نقره نعمتی از فزاع,

فعالیت های تیر و کمان نیز محدود به برگزاری لیگ شد.

,

در ماده ریکرو و در بخش بانوان تیم اشتادسازه با ۱۶ امتیاز قهرمان شد. تیم ‌های دانشگاه آزاد و آکادمی راد به ترتیب با ۱۴ و ۹ امتیاز در رده‌های دو و سوم قرار گرفتند.

,

در ریکرو مردان، تیم دانشگاه آزاد با 37 امتیاز قهرمان شد، تیم نیروی زمینی اردبیل و آکادمی راد با 26 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

,

در ماده کامپوند و در بخش زنان، آکادمی راد، مس کرمان و مقاومت عاشورا آذربایجان شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند و کامپوند مردان نیز  آکادمی راد،  آلفا و فولاد آلیاژی ایران در رتبه های اول تا سوم ایستادند.

,

در پایان لیگ برتر تیراندازی با کمان بهترین کمانداران در هر بخش معرفی شدند. بر این اساس شیوا شجاع‌مهر از تیم اشتادسازه و رضا شبانی از تیم دانشگاه آزاد بهترین کمانداران در رشته ریکرو شدند و محمدصالح پالیزبان و گیسا بایبوردی از تیم آکادمی راد این عنوان را رشته کامپوند از آن خود کردند.

,

تنها تورنمنت خارجی تیر و کمان در سال 99 مربوط به رقابتهای پاراتیر و کمان فزاع امارات شد که زهرا نعمتی نماینده ایران بود و کماندار کشورمان در هفتمین دوره مسابقات پاراتیراندازی با کمان فزاع امارات با برتری مقابل کمانداران هند و اوکراین فینالیست شد و در فینال مسابقات با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل کمانداری از ترکیه شکست خورد و نایب قهرمان شد و مدال نقره این بازی‌ها را بدست آورد.

,

, ,

تیراندازی؛ یک طلا و 2 نقره آنلاین از کویت

, تیراندازی؛ یک طلا و 2 نقره آنلاین از کویت, تیراندازی؛ یک طلا و 2 نقره آنلاین از کویت,

تیراندازی جزو نخستین رشته های بود که برای برگزار مسابقات و اردوها مجوز گرفت و کار خود را شروع کرد. برگزاری لیگ در ماده های مختلف در دو بخش مردان و زنان عمده ترین فعالیت تیراندازی در سال 99 بود.

,

در تپانچه بادی مردان سپاهان با کسب 35 امتیاز و 7 برد به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم شهید لطفی هوافضا با 27 امتیاز دوم و تیم باشگاه مقاومت با 23 امتیاز سوم شدند.

,

در تپانچه بادی زنان هیات تیراندازی استان قم با کسب 25 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مقاومت و هیات تیراندازی مازندران به ترتیب با 17 امتیاز در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

,

در تفنگ بادی مردان 6 تیم رقابت کردند که در پایان هیات ایلام با ۲۵ امتیاز با قرار گرفتن در صدر جدول به عنوان

,

قهرمان شناخته شد. سپاهان نیز با ۲۱ امتیاز نایب قهرمان و تیم باشگاه مقاومت هم با ۱۷ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

, ., .,

در تفنگ بادی زنان 5 تیم پا به رقابت گذاشتند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد با 20 امتیاز به عنوان قهرمان و تیم مقاومت با 16 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم هیات قم هم با 12 امتیاز سوم شد.

,

حضور در رقابتهای تیراندازی تپانچه قهرمانی آسیا که به شکل آنلاین و به میزبانی کویت برگزار شد، تنها حضور بین المللی تیراندازان بود که البته به شکل راه دور و آنلاین انجام شد و تیراندازان ایران در دو بخش آقایان و بانوان یک مدال طلا و 2 نقره کسب کردند.

,

در تپانچه زنان، هانیه رستمیان با کسب امتیاز 580 با قرار گرفتن در جایگاه نخست به عنوان قهرمان شناخته شد. گلنوش سبقت الهی با امتیاز 579 نایب قهرمان شد. مینا قربانی نیز با امتیاز 576 در جایگاه چهارم آسیا قرار گرفت. در این ماده 44 تیرانداز حضور داشتند. در تپانچه مردان نیز، جواد فروغی تیرانداز المپیکی کشورمان با امتیاز 587 پس از نماینده هند که عنوان چهارمی رنکینگ جهان را دارد، به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

,

, ,

دوومیدانی؛ انتخابات، خار دردسرساز و لیگ!

, دوومیدانی؛ انتخابات، خار دردسرساز و لیگ!, دوومیدانی؛ انتخابات، خار دردسرساز و لیگ!,

مهمترین اتفاق برای دوومیدانی در سال 99 برگزاری انتخابات فدراسیون و خروج دوومیدانی از قریب به یک سال و نیم بلاتکلیفی بود. در این انتخابات که به دور دوم کشیده شد، هاشم صیامی دبیر سابق فدراسیون و دست راست مجید کیهانی رئیس رد صلاحیت شده پیشین، توانست به شکل عجیبی بر ایوب ابتهاج و افشین داوری دو گزینه وزارتی پیروز شود و به عنوان رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی انتخاب شود تا کماکان سیاست های کیهانی در این فدراسیون جاری باشد!

,

دوومیدانی در سالی که گذشت شاهد لغو تمامی تورنمنت های بین المللی خود در رشته های مختلف بود. در سال 99 و طبق اعلان کنفدراسیون دوومیدانی آسیا، دوومیدانی پیاده روی قهرمانی آسیا در ژاپن، دوومیدانی نوجوانان قهرمانی آسیا، دوومیدانی صحرانوردی قهرمانی آسیا در هنگ کنگ، دوومیدانی صحرانوردی قهرمانی آسیا در چین و رقابتهای دوومیدانی قهرمانی آسیا در چین لغو شدند. چهار دوومیدانی کار ایران در سال 99 در تورنمنت های بین المللی و اردوهای خارجی حضور یافتند.

, , ,

فرزانه فصیحی دونده سرعت در صربستان اردوی خود را برپا نمود و حضور طولانی مدتی را تجربه کرد و در رقابتهای داخلی این کشور 4 مرتبه شرکت کرد و 2 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی کسب نمود.

,

حسن تفتیان دونده المپیکی برای برپایی اردو به فرانسه رفت و در مسابقات داخلی این کشور 3 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی کسب کرد.

,

احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران اما سال جنجالی را پشت سر گذاشت. او ابتدا در پاییز 99 برای انجام عمل جراحی خار پاشنه خود با حمایت فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک به کشور آلمان سفر پر سر و صدایی داشت و بعد از یک ماه اقامت در این کشور به ایران بازگشت و در ادامه در زمستان برای برپایی اردوی آماده سازی خود راهی آمریکا شد و تمرینات خود را زیر نظر مک ویلکینز در کمپ تمرینی چلوویستا تمرینات خود را ادامه می دهد. حدادی طبق برنامه تا اواخر فروردین در امریکا خواهد ماند.

,

سجاد هاشمی دونده دوهای سرعت ایران که برای برپایی اردوی آماده سازی ترکیه رفت، در مسابقات داخلی ترکیه شرکت کرد و در ماده ۲۰۰ متر موفق شد با ثبت حدنصاب ۲۱.۲۱ ثانیه قهرمان شود و رکورد ملی در این ماده را پس از ۱۷ سال ارتقا دهد و در ماده ۴۰۰ نیز موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

,

برگزاری لیگ داخل سالن و لیگ دوومیدانی و لیگ صحرانوردی از جمله فعالیت های دوومیدانی در سال 99 بود.

,

در لیگ داخل سالن مردان پلیمر خلیج فارس قهرمان شد و تیم‌های سپاهان و سایپا هم در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. در لیگ داخل سالن زنان بازهم پلیمرخلیج فارس بر سکوی نخست ایستاد.  تیم‌های سپاهان و سداد نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

,

در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر دوومیدانی مردان سپاهان به مقام قهرمانی دست یافت، تیم پلیمر خلیج فارس در رده دوم ایستاد و تیم دانشگاه آزاد به مقام سوم بسنده کرد. در لیگ برتر دوومیدانی زنان تیم سپاهان قهرمان و دانشگاه آزاد نایب قهرمان شدند. پلیمر خلیج فارس نیز بر سکوی سوم ایستاد.

,

مسابقه دو صحرانوردی بانوان با قهرمانی تیم اصفهان در بخش تیمی و پریسا عرب از سیستان و بلوچستان در بخش انفرادی به پایان رسید. مسابقه دو صحرانوردی مردان با قهرمانی چابهار در بخش تیمی و محمدجعفر مرادی از تهران در بخش انفرادی به پایان رسید.

,

, ,

شنا، شیرجه و واترپلو؛ پایان رویای واترپلو، امید به شنا

, شنا، شیرجه و واترپلو؛ پایان رویای واترپلو، امید به شنا, شنا، شیرجه و واترپلو؛ پایان رویای واترپلو، امید به شنا,

حذف ناباورانه واترپلوی ایران از المپیک بی تردید مهمترین اتفاق سال فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بود. قرار بود رقابت های واترپلوی انتخابی المپیک در آسیا به میزبانی قزاقستان برگزار شود، اما شیوع ویروس کرونا موجب لغو این پیکارها شد. در نهایت فدراسیون جهانی اعلام کرد که قهرمان آسیا به توکیو سفر خواهد کرد.

,

استدلال فینا یک ماده قانونی بود که بر اساس آن در صورت لغو تورنمنت انتخابی باید یک تک مسابقه بین دو تیم برتر قاره برگزار شود و برنده سهمیه المپیک را بگیرد. از آنجایی که بر اساس رنکینگ جهانی و آخرین مسابقات رسمی یعنی بازی های آسیایی، قزاقستان و ژاپن در رده اول و دوم بودند، عملا این دو تیم مشمول بند قانونی فینا می شدند اما با توجه به میزبانی ژاپن در المپیک، قزاقستان رسما بدون بازی جواز حضور در المپیک را کسب می‌کرد.

,

این موضوع سبب اعتراض رسمی فدراسیون و کمیته ملی المپیک ایران شد و ایران درخواست کرد با توجه به میزبانی ژاپن این تیم از شرایط انتخابی حذف شود و فینا برای انجام مسابقه ای بین ایران یعنی تیم سوم آسیا و قزاقستان تصمیم بگیرد. در این مدت مسئولان فدراسیون ایران بسیار تلاش کردند تا مسئولان کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی را قانع کنند تا حداقل یک مسابقه انتخابی برگزار شود، اما این اتفاق رخ نداد و به این ترتیب ژاپن به عنوان میزبان المپیک و قزاقستان به عنوان قهرمان آسیا در پیکارهای المپیک توکیو حاضر خواهند بود.

,

با این وجود سی‌امین دوره لیگ برتر واترپلو برگزار شد و تیم‌های دانشگاه آزاد و شهید نوفلاح به فینال رسیدند که در در پایان با نتیجه ۱۴ بر ۷ به سود تیم دانشگاه آزاد به پایان رسید و قهرمان شد تیم های شهید نوفلاح و رعد پدافند هوایی به ترتیب بر سکوهای دوم و سوم ایستادند.

,

فدراسیون قصد داشت رقابتهای لیگ برتر شنا و لیگ برتر شیرجه را نیز برگزار کند که با توجه به شرایط اپیدمی ویروس کرونا در کشور و محدودیت‌ در ترددهای بین شهری و لزوم صیانت از سلامت ورزشکاران، رقابت های لیگ برتر شناو لیگ برتر شیرجه به تعویق افتاد.

,

, ,

دوچرخه سواری؛ پایان دوران رئیس ناکام، پایان لیگ نیمه کاره

, دوچرخه سواری؛ پایان دوران رئیس ناکام، پایان لیگ نیمه کاره, دوچرخه سواری؛ پایان دوران رئیس ناکام، پایان لیگ نیمه کاره,

مهمترین اتفاق در دوچرخه سواری پایان دوران ریاست خسرو قمری بود که بعد از دو دوره ریاست با ناکامی محض به پایان رسید. دوره ریاست خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری 6 دی به پایان رسید و وزارت ورزش پس از گذشت 17 روز که فدراسیون بدون سرپرست بود بالاخره تصمیم گرفت در روز هجدهم سرپرست این فدراسیون را تعیین کند و افشین داوری سرپرست سابق فدراسیونهای بوکس و والیبال به عنوان سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری تعیین شد. جالب اینکه داوری به محض حضور در فدراسیون دوچرخه سواری برای انتخابات فدراسیون شطرنج نامنویسی کرد!

,

وزارت ورزش و جوانان در روزهای پایانی سال اقدام به ثبت نام از کاندیدای ریاست این فدراسیون کرد که در نهایت 16 نفر برای حضور در انتخابات نامنویسی کردند و جالب اینکه کمیسیون تطبیق وزارت ورزش تنها صلاحیت 5 کاندیدا را برای حضور در انتخابات تایید کرد و بقیه تایید نشدند! اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری به شرح زیر است: عبدالرحمن قاسمی‌نافچی، سیدرضا میرابوطالبی، نوربخش عسکری، محمود رشیدی و حامد جولائی.

,

محسن سلگی دبیر سابق فدراسیون، رد صلاحیت شد. جالب این‌که وی به‌دلیل حضور در انتخابات از سمت خود هم کناره‌گیری کرده بود. همچنین ادگار شمعونیان، سرمربی پیشین تیم ملی هم رد صلاحیت شد.

,

زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری هنوز توسط وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده و با توجه به گفته‌های مهدی علی‌نژاد، احتمالاً سال ۱۴۰۰ انتخابات این فدراسیون برگزار خواهد شد.

,

برگزاری لیگ های دوچرخه سواری در ماده های مختلف از دیگر فعالیت های فدراسیون بود و جالب اینکه همه لیگ ها به شکل نیمه کاره پایان یافت! با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به پایان سال و شروع لیگ 1400، فدراسیون دوچرخه سواری پس از بررسی های لازم، رسما پایان مسابقات لیگ برتر در رشته های مختلف را اعلام کرد.

,

در لیگ پیست مردان تیم سپاهان با مجموع امتیاز 1764 قهرمان لیگ برتر پیست شد. تیم مس رفسنجان با مجموع امتیاز1250 در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم پیشگامان کویر یزد هم با مجموع امتیاز 1173 در رده سوم جای گرفت.

,

در لیگ پیست زنان هیات هرمزگان با مجموع امتیاز ۱۰۸۵ قهرمان لیگ پیست بزرگسالان شد. تیم ایران دخت تهران با مجموع امتیاز۸۵۷ در جایگاه دوم قرار گرفت و آسمان آبی مشهد هم با مجموع امتیاز ۷۴۸ در رده سوم جای گرفت.

,

در لیگ جاده بزرگسالان زنان تیم هیات هرمزگان با مجموع امتیاز 359 قهرمان لیگ جاده بزرگسالان بانوان شد. تیم دستجردی یزد با مجموع امتیاز318 در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم هیات اصفهان هم با مجموع امتیاز 296 در رده سوم جای گرفت.

, .,

در لیگ پیست جوانان پسر، تیم آسمان آبی با مجموع امتیاز ۹۳۰ قهرمان لیگ پیست جوانان شد. تیم هیات قزوین با مجموع امتیاز۷۴۰ در جایگاه دوم قرار گرفت و هیات البرز هم با مجموع امتیاز ۶۵۱ در رده سوم جای گرفت.

,

در لیگ پیست جوانان دختر، تیم نیشابور الف با مجموع امتیاز 1343 قهرمان لیگ برتر پیست جوانان شد. تیم مس رفسنجان با مجموع امتیاز1030 در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم سپاهان هم با مجموع امتیاز 956 در رده سوم ایستاد.

,

در لیگ کراس کانتری، تیم دانشگاه تبریز با مجموع امتیاز 242 قهرمان کراس کانتری شد. تیم آکادمی فراز با مجموع امتیاز 132 در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم هیات ناجا هم با مجموع امتیاز 112 در رده سوم جای گرفت.

,

در تنها مسابقه بین المللی دوچرخه سواری فرانک پرتوآذر دختر ملی پوش ایران در تورنمنت بین‌المللی دوچرخه سواری کوهستان ترکیه شرکت کرده بود، در مسابقه نخست چهاردهم و در مسابقه دوم هشتم شد.

,

, ,

قایقرانی؛ لیگ، اردو و دیگر هیچ

, قایقرانی؛ لیگ، اردو و دیگر هیچ, قایقرانی؛ لیگ، اردو و دیگر هیچ,

با لغو مسابقات انتخابی المپیک در آسیا و جهان، تنها فعالیت قایقرانی در سالی که گذشت، برگزاری لیگ در رشته های مختلف و برپای اردوهای تیم ملی برای حضور در رقابتهای گزینشی سال آینده بود که مهمترین آن ها روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه است که طبق اعلام فدراسیون جهانی قرار است ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در توکیو برگزار شود.

,

رقابتهای لیگ برتر قایقرانی در رشته های مختلف نیز برگزار شد و قهرمانان مشخص شدند.

,

در لیگ برتر آبهای آرام زنان بحرگستر پارس با ۱۶۲ امتیاز قهرمان شد، لاتیدان آوش با ۱۳۸ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و آوای شهرکرد با ۱۳۱ امتیاز جایگاه سوم را بدست آورد.

,

در در لیگ برتر آبهای آرام مردان نیز تجهیزات قایقرانی سپاهان با ۱۶۶ امتیاز قهرمان شد، دانشگاه آزاد با ۱۳۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و میداف با ۱۳۲ امتیاز جایگاه سوم را بدست آورد.

,

در لیگ برتر اسلالوم زنان آوای شهرکرد با ۶۷ امتیاز قهرمان نخستین دوره شد، دلفین یاسوج با ۶۳ امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داد و مقاومت البرز با ۵۷ امتیاز جایگاه سوم را بدست آورد.

,

در لیگ برتر اسلالوم مردان دلفین یاسوج با ۷۰ امتیاز قهرمان شد، مقاومت البرز با ۶۵ امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داد و آوای شهرکرد با ۵۷ امتیاز جایگاه سوم را بدست آورد.

,

در لیگ برتر روئینگ زنان باشگاه آرتمیس با ۱۴۱ امتیاز قهرمان اولین دوره لیگ برتر روئینگ بانوان شد، دانشگاه آزاد با ۱۳۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و پاس همدان با ۸۱ امتیاز سوم شد.

,

در لیگ برتر روئینگ مردان دانشگاه آزاد با ۱۴۶ امتیاز قهرمان نخستین دوره شد، شهرداری بجنورد با ۱۲۰ امتیاز عنوان نایب‌قهرمانی را بدست آورد و بندر گناوه با ۹۴ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

,

, ,

بدمینتون؛ لیگی که تلفات داد!

, بدمینتون؛ لیگی که تلفات داد!, بدمینتون؛ لیگی که تلفات داد!,

بدمینتون نیز خیلی دیر کار خود را در سال کهنه آغاز کرد و مهمترین فعالیت آن برگزاری لیگ در رده های مختلف بود.

,

در لیگ برتر بدمینتون زنان تیم میلاد تبریز به مقام قهرمانی رسید و تیم آکادمی ایران زمین مقام دوم و ذوب و روی صبا صنعت زنجان مقام سوم مسابقات را کسب نمودند.

,

در لیگ برتر بدمینتون مردان تیم رعد پدافند هوایی قم به مقام قهرمانی رسید و تیم صنایع اردکان مقام دوم و دانشگاه یزد مقام سوم مسابقات را کسب نمودند.

,

دستاورد این لیگ اما مصدومیت ثریا آقایی تنها شانس المپیکی بدمینتون ایران بود که با مصدومیت شدید از ناحیه رباط پا لیگ را در نیمه راه از دست داد و حالا شانس بسیار کمی برای المپیکی شدن دارد. آقایی با رنکینگ زیر 100 از شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک توکیو برخوردار بود و باید در رقابتهای پیش روی گزینشی شرکت می کرد که با مصدومیت زانو و انجام عمل جراحی فعلا خانه نشین است. اگرچه با تعویق رقابتهای انتخابی کورسوی امید باقی مانده اما مشخص نیسشت تا زمان برگزاری این رقابتها ثریا شرایط حضور در میدان را خواهد داشت یا نه.

,

, ,

ژیمناستیک؛ سوت و کور در در انتظار کسب سهمیه

, ژیمناستیک؛ سوت و کور در در انتظار کسب سهمیه, ژیمناستیک؛ سوت و کور در در انتظار کسب سهمیه,

ژیمناستیک یکی از رشته هایی بود که از پاندمی کرونا بیشترین آسیب را دید و در شرایطی که در نزدیکی کسب سهمیه المپیک قرار داشت، با لغو رقابتها فعلا در انتظار باقی مانده. دیکی از مواردی که در سال 99 در روند فعالیت‌های ژیمناستیک تاثیرگذار بود، لغو پیاپی مسابقات در سطح آسیا و جهان بود. در اوایل اردیبهشت قرار بود مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. این اتفاق در برای مسابقات جهانی ایروبیک و همچنین جام جهانی قطر نیز که یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک بود، رخ داد تا ژیمناستیک ایران سال بسیار کم‌رقابتی را داشته باشد.

,

جام جهانی قطر تاثیر زیادی در روند کسب سهمیه المپیک داشت و حضور در این رویداد و کسب رتبه خوبی، شانس سعیدرضا کیخا برای المپیکی شدن را بالا می‌برد، اما لغو آن باعث شد تا همه چیز در حالت خلأ بماند. فدراسیون جهانی هنوز روند تعیین نفرات باقیمانده برای حضور در المپیک را اعلام نکرده و همین مسئله باعث شده تا همه چیز به سال 1400 موکول شود.

,

یکی از اتفاقات مهم برای ژیمناستیک در سال 99 انتصاب سرپرست دبیری بود. در بهمن ماه پس از استعفای محسن سلیمانی که با فشار وزارت ورزش  رخ داد، زهرا اینچه‌درگاهی نزدیک به چهار ماه فدراسیون متبوعش را بدون دبیر اداره کرد و همین مسئله انتقاداتی را نیز به دنبال داشت. سرانجام روز 18 خرداد و پس از چهار ماه، حمید هاشمی به عنوان سرپرست دبیری منصوب شد.

,

, ,

انتهای پیام/

,

خبرنگار: سعید آقایی

, خبرنگار: سعید آقایی]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه