اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

با موانع مدیریتی شعار سال برخورد قضایی خواهد شد/ مشکلات مایحتاج عمومی در اثر بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی است

با موانع مدیریتی شعار سال برخورد قضایی خواهد شد/ مشکلات مایحتاج عمومی در اثر بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی است
اسحاقی با بیان این‌که اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌کردیم قطعا امروز با مشکل نهاده‌های دامی و مشکلات عدیده‌ای که در کمبود اقلام مایحتاج روزمره مردم مشاهده می‌شود، مواجه نمی‌شدیم گفت: مجلس در بحث نظارت، اگر موانع مدیریتی در تحقق شعار سال مشاهده کند، قطعا برخورد قضایی و تخلفاتی خواهید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در مورد بیانات مقام معظم رهبری در روز اول سال و شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها"، اظهار کرد: بیش از 10 سال است که مقام معظم رهبری مکرر به اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

مشکل نهاده‌های دامی و مایحتاج عمومی به دلیل بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی است

, مشکل نهاده‌های دامی و مایحتاج عمومی به دلیل بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی است, مشکل نهاده‌های دامی و مایحتاج عمومی به دلیل بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی است,

وی افزود: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌کردیم قطعا امروز با مشکل نهاده‌های دامی مواجه نمی‌شدیم. اگر ما بیش از 10 سال به اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و تلاش مضاعف توجه می‌کردیم امروز با مشکل عدیده‌ای که در کمبود مایحتاج روزمره مردم در بحث گوشت مرغ و قیمت‌های آن مواجه هستیم، مواجه نبودیم.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاید یکی از دلایلی که امروز با این مشکلات مواجه هستیم عدم‌توجه و تحقق شعارهای سال‌هایی بود که مقام معظم رهبری به عنوان یک چراغ راه تبیین کرده بودند.

,

مسئولانی که به جای اجرای شعار سال به سخنرانی و بیانیه بسنده می‌کنند

, مسئولانی که به جای اجرای شعار سال به سخنرانی و بیانیه بسنده می‌کنند, مسئولانی که به جای اجرای شعار سال به سخنرانی و بیانیه بسنده می‌کنند,

اسحاقی عنوان کرد: متاسفانه یک مشکل اساسی در مملکت خود احساس می‌کنیم و آن هم این است وقتی که این چراغ راه روشن می‌شود عده‌ای از مسئولان و افرادی که می‌توانند این دغدغه را یک چراغ راه بدانند به چند توئیت، سخنرانی و بیانیه در ماه‌های اول بسنده می‌کنند و به سمت اجرایی شدن نمی‌روند.

,

وی اظهار کرد: اگر دقت شود متوجه خواهیم شد که بیش از یک دهه است مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نظرات کارشناسی همراه هستند و در این خصوص می‌فرمایند که مانع‌زدایی و پشتیبانی؛ یکی از دلایلی که اقتصاد مقاومتی آنگونه که مقام معظم رهبری می‌خواستند محقق نشد، به دلیل موانعی بوده که در راه جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

,

 

,

موانع رشد و شکوفایی اقتصاد ایران

, موانع رشد و شکوفایی اقتصاد ایران, موانع رشد و شکوفایی اقتصاد ایران,

اسحاقی به موانع رشد و شکوفایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: عدم شجاعت، جسارت و حضور میدانی مدیران مرتبط، بانک‌هایی که ربایی کار می‌کنند نه اسلامی، شرایط سخت برای دریافت تسهیلات برای تولید کننده و سرمایه‌گذار واقعی، وجود رانت و پارتی برای برخی از افراد جهت دریافت تسهیلات کم بهره به جای تولید کننده واقعی، تاخیر در همکاری و رساندن زیرساخت توسط شرکت‌های خدمات‌رسان به واحدهای تولیدی و ... از جمله موانع رشد و شکوفایی اقتصاد است.

,

وی ادامه داد: موانع؛ یعنی عالی‌ترین مقام استان مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف را به ورود یک سرمایه گذار به استان و خروج  با دست پر طی بازه زمانی یک ماهه مکلف کند نه بازه زمانی 6 ماه و چند ساله.

, موانع؛ یعنی عالی‌ترین مقام استان مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف را به ورود یک سرمایه گذار به استان و خروج  با دست پر طی بازه زمانی یک ماهه مکلف کند نه بازه زمانی 6 ماه و چند ساله.,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به موانع در سطح کلان کشور نگاه شود طبق صحبت مقام معظم رهبری که فرمودند "تمام رفع مشکلات کشور در خود کشور است"، قابل برطرف شدن است.

,

اسحاقی افزود: رفع مشکلات استان ما و تحقق شعار سال که شعار مبارکی است در خود استان می‌تواند برای مردم مبارک باشد.

,

برنامه‌های مجلس برای جهش تولید

, برنامه‌های مجلس برای جهش تولید, برنامه‌های مجلس برای جهش تولید,

وی در مورد برنامه‌های مجلس برای جهش تولید، بیان کرد: مجلس باید به سمت تنقیح قوانین برود. در مجلس شورای اسلامی برای این‌که بخواهیم مانع‌زدایی کنیم به قانون جدید نیاز نداریم بلکه باید به سمت تنقیح قوانین برویم.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اگر بتواند قوانین مرتبط را اصلاح کند و قوانینی که اصلاح شدند بتوانند به سرمایه گذاران در بحث‌های مختلفی از جمله مالیات کمک کنند، تاثیر بسیار زیادی دارد.

,

نظارت مجلس شورای اسلامی بر مبنای شعار سال

, نظارت مجلس شورای اسلامی بر مبنای شعار سال, نظارت مجلس شورای اسلامی بر مبنای شعار سال,

اسحاقی تصریح کرد: در مجموع مجلس شورای اسلامی نظارت خود را بر مبنای شعار سال جلو خواهد برد؛ نظارتی که نمایندگان خواهند داشت به این صورت است که اگر موانعی را مشاهده کنند که موانع مدیریتی باشد قطعا برخورد قضایی و تخلفاتی خواهیم کرد. اگر موانع اعتباری، تنقینی و تنقیحی قوانین باشد قطعا به سمت رفع موانع و گزارش دادن به مردم پیش خواهیم رفت.

,

وی در مورد اصلاح نظام بانکی و گمرک در مبارزه با فساد، افزود: یکی از موانع تولید این است که استان ما در کنار کشورهای افغانستان و پاکستان که کشورهای پر جمعیت منطقه است قرار دارد اما مرزهای ارتباطی ما قطع و ضعیف است.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مرزهای ارتباطی با کشورهای افغانستان و پاکستان را برای صادرات بازگشایی و تقویت کنیم و تعامل با این کشورها داشته باشیم، جمعیت بسیار زیاد را در بحث صادرات پوشش خواهد داد.

,

دیده‌نشدن مرزهای کشور مانعی برای اقتصاد

, دیده‌نشدن مرزهای کشور مانعی برای اقتصاد, دیده‌نشدن مرزهای کشور مانعی برای اقتصاد,

اسحاقی بیان کرد: یکی از موانع موجود برای تحقق شعار سال همین دیده‌نشدن مرزهای کشور و استان ما با کشورهایی از جمله افغانستان و پاکستان است.

,

وی در مورد گره‌زدن اقتصاد به رفع تحریم به جای خنثی‌سازی تحریم، تصریح کرد: برجام یک خروجی بسیار ارزشمندی داشت و آن هم این بود که به مردم به صورت میدانی، محسوس، ملموس و متقن با تمام شواهد نشان داد که تکیه بر غرب جز خسارت و ضرر برای کشور چیزی نیست. تکیه به غرب یعنی برگشت به عقب. هر موقع به غرب اعتماد و تکیه کنیم باید مطمئن باشیم که غرب هیچ وقت از پیشرفت، توسعه و اقتدار و عزت کشور ما حمایت نمی‌کند.

, وی در مورد گره‌زدن اقتصاد به رفع تحریم به جای خنثی‌سازی تحریم، تصریح کرد: برجام یک خروجی بسیار ارزشمندی داشت و آن هم این بود که به مردم به صورت میدانی، محسوس، ملموس و متقن با تمام شواهد نشان داد که تکیه بر غرب جز خسارت و ضرر برای کشور چیزی نیست. تکیه به غرب یعنی برگشت به عقب. هر موقع به غرب اعتماد و تکیه کنیم باید مطمئن باشیم که غرب هیچ وقت از پیشرفت، توسعه و اقتدار و عزت کشور ما حمایت نمی‌کند.,

 

,

برجام دیگری نخواهیم داشت

, برجام دیگری نخواهیم داشت, برجام دیگری نخواهیم داشت,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در مورد عجله‌ای که امام خامنه ای در اجرای برجام فرمودند و به ضرر مردم ایران بود، اظهار کرد: مردم مطمئن باشند قطعا برجام دیگری نخواهیم داشت.

,

اسحاقی عنوان کرد: مردم می‌دانند که اعتماد به غرب یعنی برجامی دیگر. مگر ما در اعتمادهای بیش از 40 سال گذشته به نتایجی رسیدیم که در ادامه بخواهیم به برجام‌های دیگری برسیم؟

, مگر ما در اعتمادهای بیش از 40 سال گذشته به نتایجی رسیدیم که در ادامه بخواهیم به برجام‌های دیگری برسیم؟,

وی ادامه داد: این‌که مسئولان در اجرای برجام عجله نکنند را مقام معظم رهبری قبل از امضای برجام، حین اجرای برجام و اکنون که چیزی از برجام نمانده بارها تاکید و اشاره کردند.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مقام معظم رهبری، نگاه به داخل است. ما در داخل کشور کمبودی نداریم که بخواهیم با غرب در حوزه اقتصاد به سمت برجام‌های دیگری برویم. ما زمانی می‌توانیم پای میز مذاکره برویم که در اقتصاد از قدرت بالایی برخوردار باشیم.

,

اسحاقی ادامه داد: یکی از دلایلی که غرب را از صحنه جنگ و رودررویی با ایران در عرصه نبرد دچار تردید کرده حوزه اقتصاد نیست بلکه اقتدار ایران در حوزه دفاعی، امنیتی و جنگی توسط نیروهای دفاعی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی است.

,

 

,

ایران از سر نیاز پای میز مذاکره نمی‌رود

, ایران از سر نیاز پای میز مذاکره نمی‌رود, ایران از سر نیاز پای میز مذاکره نمی‌رود,

وی افزود: امروز باید در ایران در حوزه اقتصاد به جایگاهی برسیم که غرب بداند ما از سر نیاز سر میز مذاکره نمی‌نشینیم بلکه آنها باید سر میز مذاکره بنشینند و آنگاه ما اختیار داریم که پای میز مذاکره برویم یا نه.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه