اخبار داغ

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح کرد؛

استقلال سازمان طب ایرانی اسلامی از وزارت بهداشت/ دو مبنای متفاوت طب جدید و طب سنتی

استقلال سازمان طب ایرانی اسلامی از وزارت بهداشت/ دو مبنای متفاوت طب جدید و طب سنتی
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی ما این است که این سازمان، در زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار گیرد و مسئول سازمان هم معاون رییس جمهور باشد تا جایگاه مناسبی داشته باشد و نسبت آن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم نسبت مستقل مرتبط باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز درباره تشکیل سازمان طب ایرانی و اسلامی در کشور و پیش بینی جایگاه آن از حیث سازمانی و بودجه در ساختار سیاسی کشور، با بیان اینکه فعلاً این موضوع در حد یک طرح است، گفت: طرح اگر در گردش کار مجلس قرار گیرد و بخواهد تا وارد صحن مجلس شود، ممکن است تغییر و تحولات زیادی در آن صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که این سازمان، در زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار گیرد و مسئول سازمان هم معاون رییس جمهور باشد تا جایگاه مناسبی داشته باشد و نسبت آن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم نسبت مستقل مرتبط باشد.

,

وی در ادامه گفت: این به آن معنا است که داد و ستد تحقیقاتی و علمی وزارت بهداشت با سازمان طب ایرانی اسلامی برقرار باشد، اما بودجه و مدیریت سازمان، مستقل از وزارت  بهداشت باشد تا از این طریق این سازمان بتواند در آینده شکوفایی و بالندگی مناسب حال و نیاز خود را داشته باشد.

,

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه دو نوع مبنای طب و علوم پایه و فلسفه و طبیعیات در طب جدید و طب سنتی وجود دارد، اظهار کرد: به  دلیل همین تفاوت نگاه ها و مبناها، لازم است تا سازمان طب ایرانی اسلامی از نظر علمی هم مستقل باشد و استقلال سازمانی برای این نهاد، ضروری است.

,

پژوهشگر طب سنتی اسلامی، با اشاره به وجود دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و دانش و شرکت های داروسازی و داروخانه های ویژه برای طب جدید و وزارت بهداشت، تصریح کرد: همین موارد باید برای طب سنتی اسلامی هم به شکل مستقل وجود داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه