اخبار داغ

۱۲فرودین روز جمهوری ‌اسلامی؛

نظام جمهوری اسلامی در برابر کشورهای استکبار کوتاه نمی‌آید/ ولایت پذیری و ولایت مطلقه موفق‌ترین الگوهای جمهوری اسلامی ایران است

نظام جمهوری اسلامی در برابر کشورهای استکبار کوتاه نمی‌آید/ ولایت پذیری و ولایت مطلقه موفق‌ترین الگوهای جمهوری اسلامی ایران است
نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که یکی از وجوه تمایز و برجسته این سیستم حکومتی و این نظام حکمرانی است به عقیده بنده یکی از موفق‌ترین الگوهای جمهوری اسلامی ایران ولایت‌مطلقه است که برگرفته از احکام اسلامی و مخصوصاً در مذهب تشیع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس سیاسی شیرازه، انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) و مجاهدت‌های مردم شریف ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید تا به عمر طاغوت و استبداد و استکبار در ایران خاتمه دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، در روز دوازدهم فروردین کامل شد؛ مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند.
,
 
,
انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و امام خمینی(ره) در همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب، دولت موقت را موظف به برگزاری همه پرسی کردند.
,
 
,
رفراندوم جمهوری اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۱۰ فروردین ماه ۱۳۵۸ در داخل و خارج کشور آغاز و بنا به روایت های موجود از روز اول انتخابات ازدحام جمعیت برای شرکت در همه‌پرسی به حدی بود که پیش از غروب ۱۰ فروردین ۵۸ امام خمینی (ره) دستور به تمدید زمان برگزاری انتخابات دادند.
,
 
,
سرانجام علی‌رغم کارشکنی‌ها و مشکلات، رفراندوم جمهوری اسلامی با استقبال بی‌نظیر مردم که اولین انتخابات کاملاً آزاد را در طول حیات ایران را تجربه می‌کردند، برگزار شد و شامگاه ۱۱ فروردین ماه پس از دو روز به پایان رسید، بر طبق منابع شمارش آرا حدود ساعت ۲ بامداد ۱۲ فروردین ماه به پایان رسید.
,
 
,
بر اساس این آمار جمهوری اسلامی با  ۹۸.۲ درصد آرا توسط مردم پذیرفته شد و همه آنها جمهوری اسلامی را تنها نظام حاکم بر کشور قبول کردند.
,
 
,
حال پس از گذشت بیش از چهل سال از این تأییدیه توسط مردم، بر آن شدیم تا گفتگویی با یکی از نمایندگان فارس در راستای ارزیابی عملکرد دولتمردان در این سالها داشته باشیم.
, حال پس از گذشت بیش از چهل سال از این تأییدیه توسط مردم، بر آن شدیم تا گفتگویی با یکی از نمایندگان فارس در راستای ارزیابی عملکرد دولتمردان در این سالها داشته باشیم.,
 
,
, ,
 
,
فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این رسانه به تشریح و ارزیابی عملکرد نظام جمهوری اسلامی در بیش از چهل سال گذشته پرداخت و گفت: ارزیابی عملکرد نظام جمهوری اسلامی در این چهل و اندی سال نسبتاً مطلوب و خوب است و موفقیت‌های چشمگیری نسبت به رژیم گذشته و رژیم پهلوی داشته‌ایم.
,
 
,
وی افزود: نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی عملکرد موفقی داشته همچنین در حوزه اقتصادی عدم وابستگی به خارج از کشور و بیگانگان را ایجاد کرده است.
,
 
,
زیرساخت‌های اقتصادی را فراهم کرده‌ایم
, زیرساخت‌های اقتصادی را فراهم کرده‌ایم,
 
,
طهماسبی با بیان اینکه در این سالها وابستگی به خارج از کشور را کم کرده و به حداقل رسانده‌ایم، اظهار کرد: وابستگی اقتصادی به بیگانگان و کشورهای متخاصمی که با نظام اسلامی سنخیتی نداشتند یا یک همزیستی مسالمت آمیزی را نمی‌خواستند را به حداقل رسانده یا به کلی قطع کرده و زیرساخت‌های اقتصادی را فراهم کرده ایم.
,
 
,
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این سالها از دانش‌ها و فناوری‌های نوین حمایت کرده و اقتصاد اسلامی را بیشتر رواج داده و در نظام بانکداری اسلامی نیز تا حدودی موفق بوده است، افزود: معیشت مردم و محرومین در اولویت قرار بوده و محرومین و اقشار کمتر برخوردار و مناطق محروم مورد توجه بیشتری قرار گرفته، همچنین منابع و ثروت را به صورت متناسب در جاهای مختلف توزیع کرده است.
,
 
,
قطع وابستگی‌های زیان‌بار در حوزه سیاسی
, قطع وابستگی‌های زیان‌بار در حوزه سیاسی,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه سیاسی هم عدم وابستگی به حکومت های استبدادی و استعمارگر را در دستور کار و اولویت قرار داده که وابستگی ها را به شدت کاهش داده و ارتباطات زیان بار را قطع کرده است.
,
 
,
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان‌کرد: نظام اسلامی بحث آزادی بیان، آزادی نشریات و آزادی‌های مشروع مندرج در قانون اساسی را توسعه داده و حمایت از دولت های مظلوم و کشورهای مسلمان ضعیف و مورد ظلم بیگانگان همچنین غیرمسلمانان را در دستور کار داشته و عدم ارتباط با صهیونیسم را به نحو چشمگیری برای دنیا جا انداخته و به نوعی پلیدی این رژیم را در باورها گنجانده است به گونه ای که امروز ما شاهدیم که بسیاری از کشورهای کفر و ظلم ستیز اعتقاد قلبی به ماهیت غیر مشروع و منحوس رژیم صهیونیسم برده اند.
,
 
,
استحکام صنایع دفاعی ایران دربرابر استکبار و زورگویی دنیا
, استحکام صنایع دفاعی ایران دربرابر استکبار و زورگویی دنیا,
 
,
طهماسبی با اشاره به اینکه از لحاظ نظامی نیز تقویت بنیه نظامی و دفاعی کشور جمهوری اسلامی ایران به نحو چشمگیری افزایش یافته و نظام جمهوری اسلامی به نحوی عمل کرده که ما امروز در صنایع دفاعی و نظامی در دنیا حرف برای گفتن داریم، گفت: تا حدی که ابرقدرت‌های دنیا از موشک‌های بالستیک‌مان حساب می‌برند و از رقابت با ایران هراسان هستند و نظام جمهوری اسلامی یک عظمت و یک قدرت منطقه‌ای را ایجاد کرده و در برابر ذرات خانه‌های کشورهای استکبار کوتاه نیامده است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تولید کننده و مبنایی برای ساخت و توسعه صنایع دفاعی با رویکرد و نمود صرفا دفاعی و اهداف غیر مشروع شناخته شود، افزود: ملت‌های منصف و مظلوم دنیا به این باورند که جمهوری اسلامی ایران فقط در برابر استکبار و زورگویی دنیا در حال تجهیز و استحکام صنایع دفاعی است و لاغیر.
,
 
,
برابری اجتماعی افراد در دریافت خدمات از اصول قانون اساسی است
, برابری اجتماعی افراد در دریافت خدمات از اصول قانون اساسی است,
 
,
این نماینده مجلس به فعالیت‌های اجتماعی جمهوری اسلامی در این چهل سال اشاره و تصریح کرد: در زمینه فعالیت‌های اجتماعی نیز محو آن رفتارها و جلوه های فساد از سطح جامعه، ترویج حجاب و عفت عمومی ترویج امربه معروف در جامعه و  تبلیغ احکام مترقی دین اسلام در رفتارهای اجتماعی را سازماندهی کرده و توسعه داده و علاقه‌مندی و حفظ قرآن کلام خدا و ایجاد مراکزی برای آموزش و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در منطقه و دنیا از دستاوردهای مفید و موفق نظام جمهوری اسلامی ایران است که بین کشورهای مسلمان هم به عنوان یک وجه متمایز برای کشور جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرین است.
,
 
,
طهماسبی ادامه داد: خدمات و برابری اجتماعی افراد در دریافت این خدمات از اصول قانون اساسی بوده که مورد تاکید نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته، همچنین فرهنگ ناب محمدی در کشور و جامعه مورد تاکید و توجه نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی جمهوری اسلامی بوده است و  از لحاظ فرهنگ ظلم پذیری روشنگری شده و دستاوردهای خوبی را داشتیم.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
نظام جمهوری اسلامی قطعاً از جلوه‌های بارز جمهوریت است
, نظام جمهوری اسلامی قطعاً از جلوه‌های بارز جمهوریت است,
 
,
وی با تاکید بر اینکه این عملکردها به ویژه در بحث مشارکت‌های اجتماعی، مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشور و مشارکت مستقیم مردم در مدیریت و اداره کشور قطعاً از مفاهیم بروز جمهوریت و نظام است، تصریح کرد:  جمهوریت بر مبنای اراده، مداخله و مشارکت تک تک افراد جامعه در سرنوشت سیاسی و اجتماعی هر جامعه ای متجلی و محقق می شود.
,
 
,
طهماسبی اظهارکرد: نظام جمهوری اسلامی قطعاً از جلوه‌های بارز جمهوریت است، چون ما قبل از جمهوریت نظام طاغوتی داشتیم و تصمیم گیری در کشور در اختیار یک فرد یا عده‌ای خاصی بوده که به صورت ویژه و خاص مناصب را تقسیم و در سرنوشت مردم نیز مداخله می‌کردند و یک تقدس کاذبی برای خود ایجاد کرده بودند، مردم هم می بایست مطیعی بی‌چون و چرای دستورات زورگویانه و استبدادی یک رژیم مستبد فاسد باشند.
,
 
,
وی اضافه کرد: اما امروز مردم خود اختیار دارند که در انتخاب سرنوست خودشان اظهار نظر و مداخله کنند و به فرزندان خود نیز آموزش دهند و احساس آزادی را داشته باشند.
,
 
,
ولایت پذیری و ولایت مطلقه موفق ترین الگوهای جمهوری اسلامی ایران
, ولایت پذیری و ولایت مطلقه موفق ترین الگوهای جمهوری اسلامی ایران,
 
,
این نماینده مجلس ولایت‌پذیری و ولایت‌مطلقه را موفق‌ترین الگوهای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که یکی از وجوه تمایز و برجسته این سیستم حکومتی و این نظام حکمرانی است به عقیده بنده یکی از موفق ترین الگوهای جمهوری اسلامی ایران ولایت مطلقه است که  برگرفته از احکام اسلامی و مخصوصاً در مذهب تشیع است.
,
 
,
طهماسبی با تاکید بر اینکه نظام سیاسی هم می بایست از ولی فقیه زمان تبعیت کند، عنوان کرد: چرا که امور حکومتی بعد از غیبت امام عصر(عج) در اختیار ولی فقیه بود و هیچ کجا استثنی نشده که از اختیارات ولی فقیه اموری از مملکت داری، حکومت و کشور داری مستثنی شود، لذا ما بحث ولایت مطلقه فقیه را در کشور یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم و به عینه هم مردم شاهد هستند که ما در قیاس با کشورهای مسلمان و حتی کشورهای اسلامی و شیعه هم در منطقه و هم در دنیا الگو و نمونه موفق و موفق‌ترین هستیم.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان ادامه داد: هرجا که کشتی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس متلاطم دنیا و تحت تاثیر امواج شکننده استکبار و صهیونیسم قرار گرفته ولایت فقیه توانسته آن را به خوبی اداره و هدایت کند تا کشور از آسیب‌ها و امواج سهمگین در امان بماند، به برکت ولایت و رهبری ولایت فقیه سرنوشت کشور و مردم و امنیت و آسایش مردم تضمین است.
,
 
,
نظام و کشور جمهوری اسلامی به عنوان حامی مستضعفان در دنیا شناخته شده است
, نظام و کشور جمهوری اسلامی به عنوان حامی مستضعفان در دنیا شناخته شده است,
 
,
طهماسبی در پاسخ به سوال حکومت جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و خارجی چگونه بوده است؟ اشاره مختصری کرد و گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی به عنوان حامی مستضعفان و ملت‌های مظلوم مورد ظلم استکبار و صهیونیسم معرفی و در دنیا شناخته شده که این امر از افتخارات ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
,
 
,
به گزارش شیرازه،  ۱۲ فروردین ماه روزی است که ملت ایران با اکثریت آرا به جمهوری اسلامی آری گفتند و از آن پس هر ساله این روز به نام روز جمهوری اسلامی مورد تکریم قرار میگیرد.
, شیرازه,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه