اخبار داغ

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند مطرح کرد؛

وجود ۹۰ بوستان در بیرجند/ بیش از دو میلیارد تومان برای استقبال از بهار هزینه شد

وجود ۹۰ بوستان در بیرجند/ بیش از دو میلیارد تومان برای استقبال از بهار هزینه شد
ابراهیم‌زاده با بیان این‌که در تقسیم اعتبارات شهرداری بیرجند، سهم شمال شهر از فضای سبز بیش از جنوب شهر بوده است، گفت: شهرداری برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ابراهیم‌زاده رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: شهرداری بیرجند برای موضوع استقبال از بهار از چند ماه گذشته پیگیر مقدمات بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: شهریور ماه سال گذشته جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان و نماینده جامعه هنری شهرستان و استان با حضور شهردار بیرجند و معاونان مرتبط شهرداری تشکیل شد. در آن جلسه به این نتیجه رسیدم با توجه به این‌که امسال سال متفاوتی است و وارد سال ۱۴۰۰ می‌شویم لازم است به صورت جدی‌تر بحث استقبال از بهار را داشته باشیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند بیان کرد: در این راستا فراخوان جشنواره هنرهای شهری بیرجند با عنوان نگارستان ۱۴۰۰ به صورت کشوری منتشر و عنوان شد هنرمندان از سراسر کشور در زمینه المان و یادمان‌های شهری، نقاشی دیواری، نورپردازی و هنرهای محیطی آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند.

ساخت ۱۲ المان و ۱۳ نقاشی روی دیوار

ابراهیم زاده عنوان کرد: پس از اتمام مهلت فراخوان جشنواره آثاری از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شد. در بخش المان و مجسمه ۴۷۱ اثر به دست ما رسید که در نهایت بر اساس داوری و بودجه شهرداری برای این موضوع برای ساخت ۱۲ المان با سازندگان قرارداد منعقد شد.

وی اظهار کرد: در بخش نقاشی دیواری ۱۳۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۱۳ اثر انتخاب شد. تعدادی از آثار بر روی دیوارهای شهر در حال اجرا است و مابقی به تدریج در طول سال ۱۴۰۰ روی دیوارها کار خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: در حوزه نورپردازی، چهار نقطه را به طور ویژه کار کردیم که شامل بلوار طبیعت (بند دره)، میدان دکتر حسابی در مهرشهر، پل موسی بن جعفر (ع) و میدان شهید سلیمانی (میدان فرودگاه) می‌شود. در میدان شهید سلیمانی بحث بهسازی میدان، محوطه سازی، اجرای فضای سبز و اصلاح نورپردازی انجام شده است.

ابراهیم زاده گفت: علاوه بر اینها امسال بحث گلکاری را به صورت قوی‌تر پیگیری کردیم به صورتی که هشت هزار پیاز لاله، ۱۴۰ هزار بوته گل فصلی، حدود پنج هزار درخت و درختچه و بوته زینتی در سطح شهر کاشته شده که گل‌آرایی ویژه نوروز به حساب می‌آید.

وی عنوان کرد: تعدادی المان گل در کارگاه زیباسازی شهرداری در حال ساخت است که در سطح شهر نصب خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: تعدادی سازه تبلیغاتی نیز در حال ساخت و نصب است که علاوه بر این‌که جنبه تبلیغات محیطی دارد، مبلمان شهری و زیبایی برای منظر شهری به حساب می‌آید.

ابراهیم زاده افزود: رنگ آمیزی جداول در نقاطی از شهر که نیاز است در حال انجام است.

اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری بیرجند برای استقبال از بهار

وی تصریح کرد: شهرداری بیرجند برای مجموع اقداماتی که به عنوان استقبال از نوروز ۱۴۰۰ انجام داده بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند در مورد بوستان جنگلی و آزادی، اظهار کرد: بوستان جنگلی یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرداری بیرجند است که عوامل زیادی در این پروژه دخیل هستند.

ابراهیم زاده افزود: طبق صحبت‌های شهردار بیرجند قرار است بوستان جنگلی در بهار ۱۴۰۰ (اردیبهشت یا خرداد) به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: برای بوستان آزادی نیز طی سال‌های گذشته اقداماتی برای بهسازی و زیبا سازی آن انجام شده، در حاشیه بلوار محوطه سازی و چمن کاری صورت گرفته و برای تقویت روشنایی نیز اگر در برخی از نقاط بوستان نیاز باشد، برنامه ریزی خواهد شد.

سهم شمال شهر از فضای سبز بیش از جنوب شهر است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند در مورد عدالت برخورداری از فضای سبز در شمال و جنوب شهر بیرجند، تاکید کرد: آنچه تقسیم اعتبارات شهرداری نشان می‌دهد سهم شمال شهر از فضای سبز بیش از جنوب شهر بوده و آماری که در امور مالی شهرداری اعلام شده نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

ابراهیم زاده ادامه داد: شاید شمال شهر فضای سبز کمتری دارد ما نیز این موضوع را قبول داریم و این مسئله نیز به دلیل کم بودن منابع آبی در شمال شهر است. کیفیت آب چاه‌ها در شمال شهر پایین است و شوری آب در شمال شهر باعث شده از نظر کاشت گونه گیاهی محدودیت‌هایی داشته باشیم. بوستان صیاد شیرازی، آزادی و ثامن نمونه‌ای از بوستان‌های شمال شهر با این شرایط است.

وی با بیان این‌که اقداماتی برای شمال شهر انجام شده، اظهار کرد: طی دو سال گذشته انتقال آب از میدان قدس به طول هشت کیلومتر تا انتهای مهرشهر را داشتیم که لوله گذاری شد و مخزن ذخیره آب بتنی با ظرفیت ۵۰۰ هزار لیتر در انتهای مهرشهر ساخته شده ان‌شاءالله این مخزن که تا دو ماه آینده راه‌اندازی شود و فضای سبزی که در کانال مهرشهر تحت عنوان رودپارک مهرشهر کار می‌شود باعث احیای فضای سبز آن منطقه خواهد شد و همچنین باعث می‌شود بتوانیم فضای سبز بیشتری در منطقه شمال شهر و مهرشهر احداث کنیم.

وجود ۹۰ بوستان در بیرجند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند در مورد تعداد و بزرگترین بوستان بیرجند، گفت: در شهر بیرجند حدود ۹۰ بوستان کوچک و بزرگ داریم و در حال حاضر بزرگترین بوستان بیرجند بوستان توحید و آزادی است اما باتوجه به بهره‌برداری از بوستان جنگلی که وسعت آن حدود ۴۰ هکتار است بزرگترین بوستان بیرجند بوستان جنگلی خواهد بود.

ابراهیم زاده در مورد کاشت درخت در سطح شهر، گفت: توجه به گونه‌های مختلف درخت مورد توجه است. مجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند چندین سال است که در این خصوص به صورت کارشناسی کار می‌کند، شرایط آب و هوایی و سازگاری گونه‌هایی که انتخاب می‌شود را در نظر گرفته و از نظرات صاحبنظران و مشاورینی که در این حوزه تجربه و تخصص دارند استفاده می‌شود. روی انتخاب گونه‌ها دقت می‌شود و در بحث کاشت نیز با توجه به این‌که گونه غالب در شهر بیرجند از قدیم کاج بوده و باعث یکواختی شهر شده حدود هشت سال می‌شود که کاشت کاج غالب بیرجند و کاج تهران انجام نمی‌شود و گونه‌های دیگری از درختانی که خزان‌پذیر و بعضا گلدار است که با گل و شکوفه فصول مختلف سال را به شهروندان نشان می‌دهند کاشت می‌شود تا هم یکنواختی درختان کاج از بین برود و هم شهروندان تنوع بیشتری را شاهد باشند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
, ساخت ۱۲ المان و ۱۳ نقاشی روی دیوار, ساخت ۱۲ المان و ۱۳ نقاشی روی دیوار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری بیرجند برای استقبال از بهار, اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری بیرجند برای استقبال از بهار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سهم شمال شهر از فضای سبز بیش از جنوب شهر است, سهم شمال شهر از فضای سبز بیش از جنوب شهر است,
,
,
,
,
,
,
,
, وجود ۹۰ بوستان در بیرجند, وجود ۹۰ بوستان در بیرجند,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه