اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید نیازمند شناخت ظرفیت‌ها و مدیریت جهادی است

مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید نیازمند شناخت ظرفیت‌ها و مدیریت جهادی است
سعیدپورآبادی گفت: مانع زدایی و پشتیبانی از تولید نیازمند شناخت و ارزیابی ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی و مدیریت جهادی و کارآمد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید پورآبادی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اعلام این مطلب اظهارداشت: پشتیبانی از تولید، اراده قوای سه گانه و آحاد مردم را می طلبد چراکه این مهم باعث می شود تا ما شاهد رونق و توسعه آبادانی در کشور شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» در ادامه توجهات ویژه رهبری به منظور حمایت از تولید داخلی، توانمندی‌های اقتصادی موجود و رفع موانع تولید در کشور عنوان کرد.

,

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی تاکید کرد: تحقق شعار سال مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری نیازمند تلاش مضاعف برای از میان برداشتن موانع است چراکه فعالان اقتصادی در خط مقدم مبارزه با تحریم و همچنین آثار اقتصادی کرونا قرار دارند و می دانند که فشارهای ناشی از این دو مهم سخت ترین فشارها را بر تولید کنندگان وارد کرده و برای استفاده کامل از ظرفیت های اقتصادی کشور رفع آنها گریز ناپذیر است.

,

پورآبادی بر ضرورت  مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها کشور با اهمیت دانست و افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از اظهارات بخش خصوصی به عنوان مشاوره در وضع قوانین و مقررات استفاده می شود، انتظار این است که بستری مهیا شود تا بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها مشارکت جدی داشته باشند.

,

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی تاکید کرد: اگر نگاه تصدی‌گرانه‌ای که با محوریت دستگاه های دولتی در برخی بخش های اقتصادی حاکم است تداوم یابد، طبیعتا وضعیت بهبود نخواهد یافت.

,

پورآبادی گفت: مطالبه بخش خصوصی اصلاح چنین رویکردهایی است تا بدین ترتیب فضای همدلی میان بخش دولتی و خصوصی حاکم شود.

,

وی اظهارداشت: با شرایط جاری اقتصاد ایران انتظار می رود بخش صادرات در بالاترین اولویت اقتصادی کشور به لحاظ حمایت و تصمیم سازی های موثر قرار بگیرد.

,

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی افزود: بنابراین عبور از چالش تامین ارز و در ادامه فراهم سازی مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید و تامین کالاهای اساسی در گرو توجه و سیاست گذاری شایسته دراین بخش است.

,

پورآبادی مهمترین تحریم های داخلی را موانع تولید داخلی و قوانین مزاحم دانست و اظهارداشت: ضرورت دارد تا اقتصاد تحریم را دقیق بشناسیم و درمانگرهای اقتصاد تحریمی را تجویز کنیم.

,

وی اظهارکرد: امروزه در تمام بخش های اقتصادی به دلیل کمبود مواد اولیه ، دستکاری مکرر قیمت ها توسط دولت، نیاز فراوان به سرمایه در گردش و پشتیبانی نکردن بانک ها به رغم تاکید ات مقام عالی کشور برحمایت از تولید ملی در سال های گذشته همچنان این بخش با مشکلات و موانع زیادی مواجه است.

,

وی افزود: بنابراین شکوفایی تولید درایران نیازمند رفع موانع است و نیازمند حمایت همه جانبه نیروهای سیاسی اجتماعی از تولید و رشد پایدار اقتصادی است .

,

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با بیان این که راه نجات کشور به تولید بستگی دارد و راه نجات تولید و صادرات تقویت بخش خصوصی است، متذکر شد: ظرفیت های بخش خصوصی بیش از ظرفیت های فعلی است و باید ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

انتهای پیام/گ

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه