اخبار داغ

فراز و فرودهای قیمت مرغ؛

پرکشیدن مرغ از سفره‌های رمضانی مردم/ قرار بود کالایی گران نشود!

پرکشیدن مرغ از سفره‌های رمضانی مردم/ قرار بود کالایی گران نشود!
وضعیت بازار مرغ در کشور کلاف سردرگمی شده که هر چه جلو تر می رویم پیچیده تر می شود و به ماه مبارک رمضان که نزدیک تر می شویم و نابسامانی در تامین این کالای اساسی اثرات بیشتری از خود را در سفره های مردم نمایان می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، وضعیت بازار مرغ در کشور کلاف سردرگمی شده که هر چه جلو تر می رویم پیچیده تر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

در حالی که در هفته گذشته سخنگوی دولت از ثابت ماندن قیمت مرغ سخن گفته بود اما دو روز بیشتر نگذشت که در ستاد تنظیم بازار کشور و با امضاء رئیس جمهور قیمت مرغ افزایش یافت.

,

مرغی که شاید تا چندی پیش سر سفره مردم هر چند کوچک وجود داشت به نظر می رسد که به سمت آرزو شدن به پیش می رود و همه این موارد در صورتی رخ داده است که رییس جمهور در نشست با وزیران بیان داشت که کالاها به اندازه کافی گران شده اند و دیگر مردم شاهد گرانی نخواهند بود.

,

مرغ از سفره مردم پر کشید/ افزایش قیمت نهاده علت افزایش قیمت مرغ - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

, مرغ از سفره مردم پر کشید/ افزایش قیمت نهاده علت افزایش قیمت مرغ - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency,
سفره هایی که به لطف سوء مدیریت های دولتی ها هر روز در حال کوچک تر شدن است و کسی از دولتی ها نیز مسئولیت آن را قبول نمی کند و فقط می گویند که تحریم هستیم و نمی شود.
,
 
,
به ماه مبارک رمضان که نزدیک تر می شویم وضعیت بغرنج تر می شود و نابسامانی در تامین کالای اساسی اثرات بیشتری از خود در سفره های مردم نمایان کرده است.
,
 
,
چند نرخی شدن قیمت ها نیز بلای جان مصرف کننده ها شده و فروشنده ها به همین بهانه اقلام مورد نیاز مردم را به قیمت چند برابر می فروشند و کسی هم جوابگو نیست.
,
 
,
قیمت مرغ دولتی تا ۱۲ فروردین در کشور ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان بود و اکنون به لطف دولت به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است که در بازارهای استان تهران حدود ۴۰ هزار تومان هم فروخته می شود.
,
 
,
البته دلیل این نابسامانی‌ها و کلافگی در بازار مرغ مشخص نیست، یک روز وزارت صمت مقصر شناخته می شود و یک روز انگشت اتهام سوء مدیریت به سمت جهاد کشاورزی می چرخد اما به هر حال مقصر هر نهادی که باشد این مردم هستند که متضرر شده و در سختی معیشت به سر می برند.
,

برای رفع مشکلات تولید مرغ باید قیمت نهاده های دامی معقول باشد

, برای رفع مشکلات تولید مرغ باید قیمت نهاده های دامی معقول باشد,

بسیاری ازمرغداران، تامین نهاده‌های تولید با قیمت آزاد را موجب افزایش قیمت تمام شده بیان می کنند چرا که دولت باید برای حمایت از تولید به آن ها کمک می کرد که این کار حداقل در سال گذشته انجام نشده است.

,

آنها معتقدند برای رفع مشکلات تولید مرغ باید قیمت نهاده های دامی معقول باشد، حتی اختصاص یارانه و تسهیلات با کارمزد بانکی و دوره تنفس می‎ تواند مشکلات و هزینه تولیدکننده را کاهش دهد تا قیمت تمام شده کاهش یابد و حتی این موضوع در توان خرید مصرف‌ کننده نیز موثر خواهد بود.

,

تولید 3.5 هزار تن گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری

, تولید 3.5 هزار تن گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری,

عدم نظارت ها بر بازارها نیز باعث شده که برای سود بیشتر، مرغ ها توسط مرغ داری ها و حتی کسبه ها قطعه بندی شده و به قیمت بالاتر به رستوران ها و سایر استان ها فروخته شود که در خوشبینانه ترین حالت سوء مدیریت در وزارت صمت و تعزیرات را می توان به آن نسبت داد.

,

بعد از قیمت گذاری جدید به سراغ مردم قطب تولید مرغ در کشور رفتیم تا ببینیم وضعیت مرغ و قیمت آن چگونه است

, بعد از قیمت گذاری جدید به سراغ مردم قطب تولید مرغ در کشور رفتیم تا ببینیم وضعیت مرغ و قیمت آن چگونه است ,

شهروندان گلستانی با ابراز نارضایتی از قیمت ها در بازار بیان می کنند، دیگر توان خرید نداریم، هر فروشگاه و مغازه ای قیمتی که خودش دوست دارد می فروشد حالا چه مرغ و تخم مرغ باشد و چه پوشاک و سایر اقلام .

,

آن ها از عدم نظارت در بازار هم گله مند بودند و گفتند: هنوز هم کمبود مرغ وجود دارد اما حالا که قیمت بالاتر رفته قفسه های فروش مرغ در حال پرشدن است، تا حالا این مرغ ها کجا بودند؟

,

مرغ و گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان گران نمی‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

, مرغ و گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان گران نمی‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency,

برخی از کاربران اجتماعی نیز به افزایش مجدد قیمت مرغ واکنش نشان دادند و عنوان کردند" ‏علت ‎صف مرغ کاهش۳۰٪ تولید مرغ، کاهش جوجه‌ریزی تا۴۵میلیون، عبور سن کشتارِ۶۰میلیون جوجه، تاخیر درپخش ذخایر راهبردی مرغ و عدم هماهنگی "وزارت کشاورزی" با تولید کننده است. وزیر کشاورزی و صمت در مدیریت بازار ناتوانند و "احتمالا پای آقازاده هایی" برای واردات در میان است.

,

داستان افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ مدت‌هاست که پای ثابت سوژه رسانه‎ ها شده است در این میان برخی مسوولان نیز به یکسری استدلال‎های مشابه و تکراری در خصوص افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ بسنده می‎کنند.

,

وزرای صمت و کشاورزی باید در مجلس پاسخ گو باشند

, وزرای صمت و کشاورزی باید در مجلس پاسخ گو باشند,

رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما؛ اظهار کرد: از شش ماه قبل به مسئولان دولتی گفتیم که برای تامین کالای اساسی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برنامه ریزی های لازم را انجام دهید تا مردم دچار مشکل نشوند.

,

وی ادامه داد: دولتی ها در این مورد هیچ اقدامی انجام نداده و جلسات خود را در شب عید و ..برگزار کردند .

,

نوروزی متذکر شد: وزرای کشاورزی و صمت باید به مجلس بیایند و پاسخ دهند که نهاده هایی که با ارزهای دولتی (نیمایی) وارد شدند کجا رفتند و این نهاده ها دست چه کسانی است؟ 

,

معلمان حق التدریس :: خبرگزاری خانه ملت

, معلمان حق التدریس :: خبرگزاری خانه ملت,

وی افزود: فردا با رئیس مجلس جلسه داریم تا برای گرانی ها و کمبودهای که ناشی از سو مدیریت های دولتی هاست گفتگو کنیم و وزرای مربوطه را به مجلس فرا بخوانیم.

,

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صفها زیبنده مردم ما نیست، گفت: مردم گله دارند و از گرانی ها ناراحتند و بخصوص مردم گلستان که قطب تولید مرغ کشور است و حتی درصد زیادی از بازار تهران را هم تامین می کند اما با کمبود مواجه می شود.

,

تامین مرغ، اولویت اول استاندار گلستان

, تامین مرغ، اولویت اول استاندار گلستان,

استاندار گلستان شامگاه جمعه، 13 فروردین در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مرغ به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان انتظار داریم در کل کشور عرضه کافی صورت گیرد.

,

هادی حق شناس، اذعان کرد: با توجه به مشکلات قیمت مرغ در روزهای گذشته در کشور، جلسه ای با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در استان برگزار شد که تولید و توزیع مرغ ساماندهی یافته تا مشکلات و کمبودهای روزهای قبل دوباره تکرار نشود.

,

وی، تصریح کرد: تامین مرغ استان که اولویت ما است و علاوه بر آن یک سوم نیاز تهران را هم تامین خواهیم کرد.

,

خطرموج چهارم کرونادرگلستان همراه بادورهمی های شب یلدا - بازار کسب کار آنلاین

, خطرموج چهارم کرونادرگلستان همراه بادورهمی های شب یلدا - بازار کسب کار آنلاین,

به گفته حق شناس کشتارگاه‌های استان از عصر جمعه 13 فروردین در استان فعالیت کردند و از صبح شنبه علاوه بر تأمین نیاز استان، روزانه ۶۰۰ تن مرغ هم به تهران ارسال می شود و این روند تا ۱۰ روز آینده هم ادامه دارد.

,

وی بیان کرد: گلستان معین استان تهران بوده و قرار است این میزان تأمین شده تا التهاب بازار کاهش یابد.

,

حق شناس تأکید کرد: استان به لحاظ تولید مرغ مشکلی نداشته و امیدواریم ساماندهی در تهران و سایر استان ها اتفاق بیفتد.

,

هیچ مشکلی از نظر تامین مرغ در استان نداریم

, هیچ مشکلی از نظر تامین مرغ در استان نداریم,

مدیرکل دامپزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: دامپزشکی گلستان وظیفه سلامت دام و طیور را برعهده دارد، از این رو با سازمان صمت و دیگر نهادی مربوطه همکاری می کند.

,

غلامرضا محرابی، افزود: هم اکنون ۴ میلیون قطعه مرغ آماده عرضه به کشتارگاه ها است یعنی چیزی بیش از ۷ هزار تن و این روند تا حداقل یک ماه آینده ادامه دار خواهد بود.

,

دکتر محرابی | صبای سلامت

, دکتر محرابی | صبای سلامت,

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر تامین مرغ در استان نداریم، گفت: روزانه ۱۰ برابر نیاز در استان گوشت مرغ تولید می شود و علت اینکه احساس می شود که کمبودی وجود دارد، شاید خرید بیش از نیاز روزانه باشد.

,

مدیرکل دامپزشکی گلستان در خاتمه ازمردم خواست که بیش از نیاز روزانه خود گوشت مرغ خریداری نکنند و اطمینان داشته باشند که هیچ کمبودی در استان در این زمینه نداریم.

,

نظارت مستمر و دقیق بر تولید 

, نظارت مستمر و دقیق بر تولید ,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز از تشکیل قرارگاه ساماندهی گوشت مرغ در استان خبرداد.

,

مختار مهاجر افزود: بر اساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف‌ کننده از کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت.

,

گلستان ما - مختار مهاجر طرفدار قیمت مرغ 22500 تومانی بود / تصویب قیمت 17  هزار تومانی با فشار تعزیرات

, گلستان ما - مختار مهاجر طرفدار قیمت مرغ 22500 تومانی بود / تصویب قیمت 17  هزار تومانی با فشار تعزیرات,

وی، تصریح کرد: برنامه ریزی برای تامین مرغ استان براساس قیمت جدید، تامین و ارسال گوشت مرغ به استان تهران سریعا انجام می گیرد.

,

مهاجر همچنین بر نظارت مستمر و دقیق بر تولید و توزیع مرغ برای تنظیم بازار از سوی دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

,

آقایان دولتی حداقل به فکر خودتان باشید!

, آقایان دولتی حداقل به فکر خودتان باشید!,

به نظر می رسد؛ ترازوی انصاف و مدیریت ها باید به سمت مردم سنگین تر شود اما وضعیت تولید و تولیدکننده و ناراضی بودن مصرف کنندگان نشان می دهد تدبیر آن خارج از توان مسئولان رفته است.

,

با وجود اینکه اصلاح طلبان و دلتی ها بازار و معیشت مردم را رها کرده اند و تمام ذکر و فکرشان مذاکره با غرب شده اما بد نیست تقویم را هم نگاه کنند که اگر به فکر معیشت مردم نیستند به فکر سبد رای هم کیشان خود باشند تا بتوانند حداقل رایی را برای خود کسب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه