اخبار داغ

در جلسه ستاد کرونا سرخس عنوان شد؛

ثبت نخستین «فوتی کرونایی» پس از سه ماه در سرخس/ آمار مبتلایان کرونا در سرخس صعودی شد

ثبت نخستین «فوتی کرونایی» پس از سه ماه در سرخس/ آمار مبتلایان کرونا در سرخس صعودی شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان سرخس گفت: با افزایش آمار مبتلایان کرونا در شهرستان سرخس متاسفانه پس از سه ماه، نخستین فوتی کرونایی در دهم فروردین امسال ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، مهدی اردونی دوستی، معاون فرماندار سرخس ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان سرخس که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان سرخس در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و احتمال تبدیل این وضعیت به نارنجی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: پروتکل‌های بهداشتی باید در مجالس عروسی و ترحیم در این شهرستان نظارت شود و دستگاه‌های اجرایی هم کنترل‌های لازم را درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

,

معاون فرماندار سرخس تصریح کرد: کمیته نظارت بر بازار هم بایستی بازرسی‌های لازم را از اصناف درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۵۸ درصد رسیده و این موضوع نگران کننده است، افزود: برای مراجعه به مشهد فقط برای موارد ضروری پاسخگوی همشهریان عزیز هستیم.

,

آمار مبتلایان کرونا در سرخس روند صعودی گرفت

, آمار مبتلایان کرونا در سرخس روند صعودی گرفت, آمار مبتلایان کرونا در سرخس روند صعودی گرفت,

حمیدرضا سالاری، رئیس شبکه بهداشت و درمان سرخس در این جلسه با اشاره به اینکه آمار مثبت‌ها و مراجعان سرپایی کرونا در شهرستان سرخس رو به افزایش است، بیان کرد: ۴۰ درصد نمونه‌های ارسالی به استان در روزهای اخیر مثبت شده است.

وی تصریح کرد: سه ماه است که فوتی کرونایی نداشتیم، اما با افزایش آمار مبتلایان متاسفانه نخستین فوتی کرونایی در سال ۱۴۰۰ و در دهم فروردین‌ماه ثبت شد.

سالاری با بیان اینکه در حال حاضر فقط یک بستری کرونا در بیمارستان شهرستان داریم، گفت: در تلاشیم تا دستگاه «سی‌تی‌اسکن» تا آخر فروردین‌ماه راه‌اندازی شود.

در ادامه علی اکبری نادری، رئیس مرکز بهداشت سرخس با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در این شهرستان اظهار کرد: از یکم آذر پارسال و آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۱۷۸۸ مورد نمونه‌گیری داشتیم که ۴۸۲ مورد مثبت، ۱۳۱۶ مورد منفی و ۸۰۳ مورد بهبودیافته ثبت شده است؛ همچنین ۲۳ مورد فوتی در این مدت داشتیم.

وی بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی هر فردی تست کرونایش مثبت شود رهگیری او را آغاز می‌کنیم و از اطرافیان فرد مبتلا هم تست سریع گرفته می‌شود.

نادری عنوان کرد: در این راستا تاکنون ۱۵۸۱ مورد تست سریع گرفته شده که ۵۱ مورد مثبت، ۱۵۲۰ مورد منفی و ۴۹ مورد هم بهبود یافته داشتیم.

رئیس مرکز بهداشت سرخس گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳۱ مورد نمونه‌گیری انجام شده که تست ۲۶ نفر مثبت، ۱۰۵ نفر منفی و ۱۸ مورد بهبودیافته داشتیم و متاسفانه یک فوتی هم در ۱۰ فروردین ثبت شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وضعیت سرخس نارنجی شود، ناچار به اجرای محدودیت‌های سختگیرانه هستیم

, وضعیت سرخس نارنجی شود، ناچار به اجرای محدودیت‌های سختگیرانه هستیم, وضعیت سرخس نارنجی شود، ناچار به اجرای محدودیت‌های سختگیرانه هستیم,

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در این جلسه با اشاره به اینکه عادی انگاری کرونا افزایش یافته است، اظهار کرد: در مراسم‌های عروسی و ترحیم باید حداکثر رعایت‌ها انجام شود و در صورت عدم رعایت با افراد یا مکان‌هایی که پروتکل‌ها را نقض می‌کنند، برخورد شود.

,

وی تصریح کرد: بازدیدهای بهداشتی از اصناف باید افزایش پیدا کند و برای اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اخطار صادر و در صورت عدم اجرای پروتکل‌ها صنف متخلف پلمب شود.

,

فرماندار سرخس در پایان گفت: اگر در هفته‌های آینده وضعیت شهرستان به نارنجی تبدیل شود، ناچار به اجرای دوباره محدودیت‌های سختگیرانه هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه