اخبار داغ

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند:

تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهری ۲۸ درصد افزایش یافت/ زیان ۶ میلیارد تومانی ناوگان اتوبوسرانی در سال ۹۹

تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهری ۲۸ درصد افزایش یافت/ زیان ۶ میلیارد تومانی ناوگان اتوبوسرانی در سال ۹۹
غلام‌پور گفت: تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهری از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله غلام‌پور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، از افزایش ۲۸ درصدی تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهری خبر داد.

وی افزود: در بحث افزایش تعرفه خدمات، هر ساله بهای خدمات شهرداری افزایش پیدا می‌کند.

 رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: افزایش تعرفه خدمات با توجه به افزایش تورم و هزینه‌هایی که هر ساله افزایش پیدا می‌کند، مشخص می‌شود.

غلام‌پور عنوان کرد: در حوزه تاکسیرانی قبل از آغاز سال ۱۴۰۰ تعرفه جدید مصوب شده و از ابتدای سال اجرایی شده است.

تعرفه تاکسی‌ها در سال ۱۴۰۰

وی اظهار کرد: تعرفه ورودی تاکسی‌های خطی و گردشی داخل شهر از ۱۲۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته و به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت، قیمت از ۱۳ به ۱۵ تومان رسیده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: برای تاکسی‌های بیسیمی و آژانس‌ها نیز تعرفه ورودی از ۳۳۰۰ به ۴ هزار تومان افزایش یافته و به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت، قیمت از ۴۰ به ۵۵ تومان رسیده است.

رانندگان ملزم به نصب تعرفه جدید شدند

غلام‌پور گفت: نرخ‌نامه از ابتدای سال اجرایی شده و رانندگان ملزم به نصب نرخ‌نامه جدید روی تاکسی و آژانس‌ها شدند. اگر راننده‌ای نسبت به نصب نرخ‌نامه اقدام نکرده تخلف است.

وی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌کنم به محض نشستن داخل تاکسی نگاه کنند نرخ‌نامه مصوب نصب شده باشد و چنانچه همشهریان شاهد عدم نصب نرخ‌نامه بودند مراتب را جهت پیگیری به ما اطلاع دهند.

تعرفه جدید جابجایی با اتوبوس‌

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند به افزایش تعرفه اتوبوس‌های درون شهری اشاره کرد و افزود: تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهر از ۷۵۰ به یک‌هزار تومان افزایش یافته است.

غلام‌پور بیان کرد: تعرفه جابه‌جایی مسافر در حومه شهر از ۹۰۰ به ۱۲۰۰ تومان افزایش یافته است؛ حومه شهر شامل امیرآباد، حاجی‌آباد و بلوار دانشگاه است.

وی اظهار کرد: در برخی از حومه‌هایی که سرانه جابه‌جایی مسافر در این مسیرها بسیار پایین بود و توجیه نداشت که شامل روستاهای چهکند، شهرک بعثت، دستگرد و شمس‌آباد می‌شود به دلیل پایین بودن مسافر، تعرفه جابه‌جایی به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته که برای اتوبوس‌هایی که در آن مسیر خدمات می‌دهند صرفه داشته باشد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در مورد فعالیت ناوگان اتوبوسرانی، عنوان کرد: از زمانی که شاهد شیوع کرونا در استان هستیم برنامه تعداد اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوس‌رانی، شناور است و نمی‌توانیم برنامه ثابتی را ابلاغ کنیم چراکه ناوگان بر اساس وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهر فعالیت دارد.

غلام‌پور افزود: اگر وضعیت رنگبندی شهر قرمز شود اعلام می‌شود از اتوبوس‌ها استفاده نشود و به همان نسبت تعداد اتوبوس‌ها کاهش پیدا می‌کند.

۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فعال است

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر داریم؛ نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا ۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فعال است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: با این شرایط زمان انتظار مسافر نسبت به قبل از کرونا به دو برابر افزایش یافته و این به دلیل کاهش ۵۰ درصدی اتوبوس‌ها است.

غلام‌پور خاطرنشان کرد: برای نمونه در روز گذشته با ۴۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر هشت‌هزار مسافر جابه‌جا شدند در حالی که قبل از شیوع بیماری کرونا با ۹۰ دستگاه اتوبوس ۵۵ هزار مسافر جابه‌جا می‌شدند.

وی عنوان کرد: با این شرایط استهلاک و هزینه‌ اتوبوس‌ها سر جای خود وجود دارد اما درآمد، کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: ساعت آغاز به کار اتوبوس‌ها از ۶ تا ۲۰:۳۰ است.

فعالیت ۷۰۰ تاکسی و ۱۲۰۰ آژانس

غلام‌پور با بیان این‌که ۷۰۰ دستگاه تاکسی در شهر بیرجند داریم و ۱۲۰۰ آژانس از ما پروانه دریافت کردند، گفت: برنامه‌ای برای کاهش فعالیت تاکسی و آژانس‌ها ابلاغ نشده و تمام تاکسی و آژانس‌ها بر اساس تقاضای مسافر فعال است.

زیان ۶ میلیارد تومانی کرونا به ناوگان اتوبوس‌رانی در سالی که گذشت

وی به زیان وارد شده به سازمان اتوبسرانی شهرداری بیرجند به دلیل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۳۹۸، ۱۱ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۴۳۷ مسافر را جابه‌جا کرده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: در سال گذشته نیز ناوگان اتوبوسرانی سه میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۴۴ نفر را جابه‌جا کرده است.

غلامپور عنوان کرد: به لحاظ ریالی در سال ۱۳۹۸ مجموع ناوگان بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان درآمد از جابه‌جایی مسافر داشته است. در سال گذشته نیز با توجه به افزایش ۲۵ درصدی تعرفه جابه‌جایی با فرض ثابت بودن تعداد مسافر باید بیش از ۸ میلیارد تومان درآمد عاید ناوگان اتوبوسرانی می‌شد که به دلیل بیماری کرونا و کاهش مسافر این درآمد به بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که این رقم نشان دهند زیانی بیش از ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته است.

وی افزود: درآمد ناوگان اتوبوسرانی در سال گذشته نسبت به ۱۳۹۸ حدود ۶۷ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
, تعرفه تاکسی‌ها در سال ۱۴۰۰,
,
,
,
,
,
, رانندگان ملزم به نصب تعرفه جدید شدند,
,
,
,
,
,
, تعرفه جدید جابجایی با اتوبوس‌,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فعال است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فعالیت ۷۰۰ تاکسی و ۱۲۰۰ آژانس,
,
,
,
, زیان ۶ میلیارد تومانی کرونا به ناوگان اتوبوس‌رانی در سالی که گذشت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه