اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نباید از سوخت فسیلی استفاده کنیم/ برجام ضرباتی به کشور وارد کرد

نباید از سوخت فسیلی استفاده کنیم/ برجام ضرباتی به کشور وارد کرد
مهدی سعادتی بیشه سری گفت: برجام ضرباتی به کشور وارد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی سعادتی بیشه سری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: موضوع برجام که باید به آن برجام نافرجام گفت مقوله  جدیدی نیست بلکه یکی از مباحث مذاکره و پروتکلی بود که بین ایران و پنج کشور اروپایی و آمریکا منعقد شد و اهداف آن نیز مسائل هسته ای ایران بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهایی که این جلسات را برگزار می‌کردند برخلاف آنچه شعار می‌دادند که برای ایجاد صلح انرژی اتمی دارند بمب های هسته ای می ساختند اما خواستار عدم به کارگیری انرژی هسته ای توسط ایران بودند.

سعادتی گفت: این کشورها با اهداف سیاسی وارد برجام شدند در حالی که از ابتدا رهبر انقلاب تذکر دادند که نباید مذاکرات یک طرفه باشد و آنها نیز در قبال تعهدات ما متعهد باشند و ضمانت ارائه دهند اما متاسفانه آن اتفاق ناگوار رخ داد.

وی عنوان کرد: انرژی هسته‌ای از ابتدا هم برای کشور ایران به عنوان یک موضوع راهبردی در حوزه پزشکی، علمی، فناوری، کشاورزی، صنعتی و بخش های مختلف بوده حتی در کشورهای دیگر هم از انرژی هسته ای در نیروگاه ها استفاده می شود بنابراین ما نیز نباید از سوخت فسیلی استفاده کنیم.

سعادتی با بیان اینکه برجام ضرباتی به کشور وارد کرد، افزود: آنها با هدف کنترل مسائل هسته ای غنی‌سازی ایران را محدود و سانتریفیوژها را جمع آوری کردند دولتمردان هم شتابزده بدون اخذ ضمانت های لازم برای دو طرفه بودن تعهدات، اقدام کردند.

وی تصریح کرد: بنا بود در حوزه داد و ستد، مسائل نفتی، گشایش اعتبارات ارزی و شکسته شدن تحریم ها اتفاقات خوبی رخ دهد که اینگونه نشد بلکه در بزنگاه عقب نشینی کردند، آمریکا هم یک طرفه خارج شد و اروپایی‌ها هم که قرار بود در قبال تعهدات خود ضمانت دهند عقب نشینی کرده و مسائل موشکی، کمک به حزب الله و جبهه مقاومت را مطرح کردند در نتیجه مناسبات ما بهم خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقدام متقابل و هفت بندی که مقام معظم رهبری تصویب کردند همچنین اقدام شجاعانه مجلس در طرح اقدام راهبردی برای شکسته شدن تحریمها باید به مراحل دیگری می رسیدیم که باز هم دولت کوتاهی کرد حتی پس از روی کار آمدن بایدن به دنبال برقراری ارتباطاتی بودند که رهبر انقلاب فرمودند راهبرد اصلی ما لغو همه تحریم ها بدون پیش شرط است.

سعادتی خاطرنشان کرد: در یک بازه زمانی ایران به صورت ویدئو کنفرانس جلساتی را برگزار کرد اما مسیر همان است که معظم له مشخص کردند، در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب هم مجلس و هم شورای امنیت ملی با حساسیت و جدیت موضوع را دنبال می کند و اجازه ورود به این مباحث را نخواهد داد.

وی افزود: غنی سازی هسته ای را آغاز کردیم و درصد غنی سازی را افزایش دادیم، برخی شروط سازمان انرژی اتمی را لغو کردیم که این اقدامات در تقابل با نگاه به بیرون برخی افراد است.

سعادتی خاطرنشان کرد: امسال هم رهبر انقلاب سال را به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری کردند که در راستای تقویت تولید و برطرف کردن موانع تولیدکنندگان و صنعتگران مجلس طرح خوبی را تصویب کرده که به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است.

وی افزود: با قدرت به دنبال استقلال، خود اتکایی و حرکت در مسیر امام راحل و شهدا هستیم تا اقتدار ایران حفظ شود زیرا هرقدر مقتدر باشیم دشمنان عقب نشینی می کنند.

سعادتی گفت: رفتارهایی که دولتمردان خلاف آنچه که رهبر انقلاب تعیین کردند، انجام دهند مورد نظر مجلس نیست و معظم له نیز  اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با قدرت پیش رویم و کشور را به عزت و اقتدار برسانیم و از انرژی هسته‌ای بهره مند شویم زیرا منافع ملی، رشد اقتصادی، صنعتی، پزشکی، مصاف برق و نیروگاهی و پیشرفت در دیگر بخش‌ها را به دنبال دارد.

سعادتی گفت: ایران اعتقادی به ساخت بمب هسته ای ندارد و این بازی های زرگری و ساختگی در اراده ملت ایران تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: اگر آنها به خود آیند و شرایط ایران را بپذیرند و تحریم ها را لغو کنند پس از انجام راستی آزمایی در صورتی که آمریکایی‌ها بخواهند به گروه4+1 بپیوندند با شرایطی که ما برای آنها تعیین خواهیم کرد، برجام را می پذیریم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه