اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

محرومیت‌زدایی، محروم از مدیریت یکپارچه کشوری

محرومیت‌زدایی، محروم از مدیریت یکپارچه کشوری
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حوزه محرومیت‌زدایی در کشور از وجود مدیریت یکپارچه و هدفمند محروم و بی‌نصیب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدمات انجام شده در سطح کشور در حوزه محرومیت‌زدایی از وجود مدیریت واحد و یکپارچه بی‌بهره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی عنوان کرد: اقدامات بسیاری از سوی دستگاه‌های دولتی و نهادهای حمایتی و خدماتی در کشور در راستای زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق محروم انجام شده و یا در حال اجرا است، اما متاسفانه عدم وجود برنامه و مدیریت یکپارچه از اثربخشی این اقدامات کاسته است.

,

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، نهادهای مرتبط با ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های کار و کشور از مهمترین نهادها و دستگاه‌های اجرایی فعال در عرصه محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به اقشار کم‌بضاعت جامعه هستند.

,

خدابخشی با تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت یکپارچه در اعتبارات مربوط به حوزه محرومیت‌زدایی، افزود: اگرچه نهادهای فعال در این زمینه اقدامات ارزشمندی را در این باره انجام داده و یا در دست اقدام دارند، اما عدم وجود نقشه جامع و هماهنگی موجب شده اهداف ترسیم شده آنگونه که باید محقق نشوند.

,

وی ادامه داد: در حالی بودجه‌های قابل توجهی در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور تخصیص یافته و هزینه می‌شوند که خلا وجود نقشه‌ای جامع و هدفمند موجب شده عایدی و نتیجه مطلوب حاصل نشود.

,

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از این رو پیشنهاد می‌شود سامانه یکپارچه‌ای برای این منظور ایجاد شده و با رصد و ارزیابی شرایط زیرساختی در نقاط مختلف کشور بستر را برای برنامه‌ریزی در خصوص هدف‌گذاری‌ها و سهم تخصیص منابع اعتباری فراهم کند.

,

خدابخشی تاکید کرد: همچنین در این سامانه باید تصویر روشنی از وضعیت شغلی و بیمه‌ای هر فرد ایرانی پایش و مشخص شود، تا بر مبنای آن خدمات به صورت هدفمند ارائه شده و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه محرومیت‌زدایی با اثربخشی حداکثری همراه باشد.

,

انتهای پیام/*

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه