اخبار داغ

گزارش ویژه بمناسبت اولین سالگرد عروج نخبه علمی و شهید بسیجی سلامت؛

از خراسان تا آذربایجان؛ جنس آمین ماه و ستارگان فرق می‌کرد

از خراسان تا آذربایجان؛ جنس آمین ماه و ستارگان فرق می‌کرد
دکتر وحید یحیوی از نخبگان علمی سرطان شناسی است که ماذنه های مساجد تبریز صدای اذان او و بیمارستان های بجنورد بیقراری هایش برای بیماران را فراموش نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، قلب هایی که از خون رگ های دانش ات دوباره می تپند، به شور افتاده بود. آغاز بهار است! هنوز اما خبری از شکوفه ها هم نیست. هنوز سرمای زمستان هست و زوزه می کشد. اما چرا کوچه های شهر صدای خش خش برگ های پاییز می دهد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, از تبریز بیدار,

اینجا بیمارستان امام حسن(ع) بحنورد؛ بیمارستانی که صدای گام هایت را سال ها شنیده. بیمارستانی که بوی امیدواری تو را می فهمد. سال ها روح بیماران در اینجا از شتاب قدم هایت امیدوار شده است. در این بیمارستان سال ها بود زخم ها را مرحم بودی و مردمان را همدم.

,

همه تخت های این بیمارستان تو را خوب می شناسند اما حالا تو خود مهمانشان شده ای! تخت های بیمارستان عادت به تماشای ایستاده تو دارند اما چرا خوابیده ای؟

,

دریای من در میان همین بیماران است

, دریای من در میان همین بیماران است,

نفس هایش به شماره افتاده و سینه اش خسته و بسته تر می شود. در روزهای اوج ویروس کرونا، همکاران و شاگردان از او خواستند تا تردد و مداوا در بخش کرونا را به آن ها بسپارد. گفتند تا سلامتی او با این جایگاه علمی اش به خطر نیفتد. گفت در قسم نامه چنین ندیده ام. دریای من در میان همین بیماران است. ماهی جانم را از این دریای درمان نگیرید آن گا ه می میرم!

,

لبخند فرزند بیماران را به اشک دختر دلبندش ترجیح داد

,

روزها و شب ها، بیمارستان خانه اش بود. سختی دوری از دخترش تسنیم را به تبسم نزدیک بیماران جبران می کرد. لبخند فرزند بیماران را به اشک دختر دلبندش ترجیح داد.

,

تسبیح مادر در گوشه ای دیگر از ایران، تبریز، به زمین ریخت

, تسبیح مادر در گوشه ای دیگر از ایران، تبریز، به زمین ریخت,

تسبیح مادر در گوشه ای دیگر از ایران، تبریز، روی سجاده اش به زمین ریخت. حتما نخ تسبیح فرسوده بوده و دانه های دعا را به سجاده ریخته! پنجره های خانه به دلشوره افتاده اند. باد به پرده ها می کوبد. این خانه هنوز صدای تلاوت های قرآن وحید را در گوش دارد. پنجره ها نگرانند تا مبادا باد بد خبری کند. دست دوستان به دعا، سلامتت را تمنا می کردند. ختم قرآن گروه به گروه مبادله می شد. در گروه ها آمد: وحید دست نیاز به حدیث کساء دارد. همه جا پر شده از التماس دعا و مادر هم می دهد مردم شهر را حلوا! از همه دارد التماس دعا...

,

از خراسان تا آذربایجان / جنس آمین ماه و ستاره های آسمان انگار فرق می کرد

, از خراسان تا آذربایجان / جنس آمین ماه و ستاره های آسمان انگار فرق می کرد,

از خراسان تا آذربایجان «یا من اسمه دواء و ذکره شفاء»، مومنین حق شناس در مسجدهای بجنورد به پاس شکر نعمت و عشق به همه خوبی هایش ختم «امن یجیب»، گلدسته مسجد های تبریز که صدای قرآنش را به شهر تبلیغ می کردند، آمین گوی دعای مردم شدند اما جنس آمین ماه و ستاره های آسمان انگار فرق می کرد. با نگاهی آرام به اهالی زمین می گویند دعای دیگری را پیش از این آمین گفته اند. ابرهای بارانی و بهاری جلوی برق چشمان ماه و ستاره ها را گرفته اند؛ رعد و برق و باران!

,

وحید، مقاومت را از مشی حاج قاسم مشق می کرد

, وحید، مقاومت را از مشی حاج قاسم مشق می کرد,

یادتان هست دعای جمعه سیزدهم دی ماهش را؟ یادتان هست شهادت حاج قاسم را؟ شهادت آن سردار بزرگ را؟ روزی که ایران نه، همه آزادگان گریه می کردند! جمعه سیزدهم دی ماه را که برای همیشه روز مقاومت شد، وحید هم سال ها بود که مقاومت را از مشی حاج قاسم مشق می کرد. وحید در آن روز در نجوایی به سردار شهید نوشته بود: «سلام سردار. فرمودید برای شهادت اول باید شهید بود تا شهید شد. سردار دلم بغضم را در کدامین چاه فریاد بزنم گویی بار دیگر پدر از دست داده ام. زمان شاهد خواهد بود برای دوست داشتنت برای هم رکاب شدن با خویش برای ما هم دعا کنید. خوش به حالتون سردار، خوش به حالتون! سردار سپاه مولا علی (ع) آسمانی شدنتون مبارک»

,

مشبک های ضریح امام رئوف، تمنای شهادت تو را به یاد دارد. کوچه های خراسان تو را می شناسند. دکتر وحید یحیوی الوار به شهادت رسید!

,

اگر آه تو از جنس نیاز است

,

در باغ شهادت باز ، باز است

,

برای همیشه تو را در بوم آرزوهایم، در باغ رویاهایم نقاشی می کنم. شهید دکتر وحید یحیوی، در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۵۸ در شهر تبریز به دنیا آمد. در سال ۱۳۸۴ از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رشته پزشکی عمومی با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شد. در مدت تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه بود تا ارادت خود را در خدمت به ساحت قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیشتر نماید.

,

دکتر وحید یحیوی برای سپری کردن دوران طرح خود به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رفت. طرح از سال ۱۳۸۵ آغاز و در سال ۱۳۸۸ به پایان رسید. در همین مدت، مدیر گروه فوریت های پزشکی در دانشکده پرستاری و مامایی بود. او در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته تخصصی داخلی فارغ التحصیل شد.

,

شهید دکتر یحیوی از دستیاران با اخلاق و متعهد گروه داخلی بود و پس از مدت کوتاهی برای خدمت به عنوان پزشک و متخصص مجددا به خراسان شمالی بازگشت. سپس در رشته آنولوژی و پیوند سلول های بنیادی، از دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به دریافت فوق تخصص این رشته شد و پس از آن، علی رغم درخواست برای حضور، به شهر بجنورد بازگشت و تا پایان عمر به مردم این شهر خدمت صادقانه نمود و همچنین به عنوان عضو هیئت علمی به تربیت دانشجو پرداخت.

,

شهید دکتر وحید یحیوی در بیست و یکم اسفندماه سال ۱۳۹۸ به ویروس کرونا مبتلا شده و پس ۱۶ روز به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش در وادی رحمت تبریز تا ظهور مولایش به ودیعه گذاشته شد.

,

کم نبوده و نیستند خدمتگزارانی چون شهید دکتر یحیوی که در سنگرهای سلامت می جنگند تا ما زنده بمانیم. مدافعان سلامت با عشق شب و روز می کوشند تا مبادا که تار و مویی از سر مردمان کم شود. در این کارزار، سنگر به سنگر و شهر به شهر رنگین کمان مردی و مردانگی را به نمایش می گذارند و اگرچه دست های آلوده به خون بشریت، تحریم روی تحریم می گذارد اما ثابت کردند که ایثار و شهادت تحریم شدنی نیست!

,

تمام درخواست مدافعان سلامت و فرزندان ایران زمین، تنها مراعات است و بس...!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه